Triumph Speed Triple-tråden.

Bajjkarn

Sveriges hopp i Erotik-OS -08
Gick med
26 May 2006
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Hayabusa K8
Är man välkommen?

:banana Är man välkommen in på Triple-tråden om man kör en hårt preppad Daytona -00 som är allergisk mot kåpor och sånt skit?

Fatbar-styre och stoppies är bättre än sex.................
 

youngström

Det e int en hobby, det e en livsstil.
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Luleå
Hoj
Triumph Speed Triple -01 Suzuki GSX750R -96
1=Var är det för fel på min hoj? När jag ligger och pressar i kurvorna så vobblar den, mycket.har provat att ändra dämparna fram och bak. Tror någon att det skullre hjälpa med en styrdämpare? Eller någon kanske kan berätta hur era hojar är inställda.
2= Var hittar jag undrkåpa (bellypan) till hojen? Det är en 01:a.
 

niklas

Alla som inte dansar är folkdräktsmän
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Vilsen göteborgare i Sthlm
Hoj
Mellan hojar
Bajjkarn skrev:
2506971 :banana Är man välkommen in på Triple-tråden om man kör en hårt preppad Daytona -00 som är allergisk mot kåpor och sånt skit?

Fatbar-styre och stoppies är bättre än sex.................

Klart man är. Välkommen!
Vi vill se bilder.
 

niklas

Alla som inte dansar är folkdräktsmän
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Vilsen göteborgare i Sthlm
Hoj
Mellan hojar
triple kungen skrev:
2506127 Jag har blivit dyng kär och av med mycket pengar...... Jag var ute å mc porr surfade och hittade www.rizoma.it
Japp det smälde till i lädret och beställdes bakspeglar circuit 851 + crash puckar och annat. Nu återstår det svåra att smyga in kostnaderna i hushållskassan utan att frugan få se skadorna......

Rizoma is the shit.
Smaskade till på en retro-spegel själv och är hur nöjd som helst.

Funderar allvarligt på en ny bromsvätskebehållare till frambromsen också, förmodligen svart.
 

Bifogat

  • 347.jpg
    347.jpg
    84.4 KB · Visningar: 99

Andy-a

...Kör med insidan av skallen...
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Trajja 955i -99 streetfighter-såld. Ducce Monster 900
Bakände

Tjena

Någon som vet någon eller vart en kan få tag på en bakände till en Speed triple 05-06a?
Letat runt lite på mc-skrotar, men hittar inget..

Skicka gärna ett pm till mig om någon av er vet.

//Andy
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Kowalski skrev:
2507314 Rizoma is the shit.
Smaskade till på en retro-spegel själv och är hur nöjd som helst.

Funderar allvarligt på en ny bromsvätskebehållare till frambromsen också, förmodligen svart.

Den där var mycket läcker, vad kostade den? Rizomas hemsida verkar vara spärrad här. :mad:
 

Hagbard

HO
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
f.d fordonsägare
youngström skrev:
2507001 1=Var är det för fel på min hoj? När jag ligger och pressar i kurvorna så vobblar den, mycket.har provat att ändra dämparna fram och bak. Tror någon att det skullre hjälpa med en styrdämpare? Eller någon kanske kan berätta hur era hojar är inställda.
2= Var hittar jag undrkåpa (bellypan) till hojen? Det är en 01:a.
1. Jag skulle kolla styrlagret och framdäcket.
 

Bajjkarn

Sveriges hopp i Erotik-OS -08
Gick med
26 May 2006
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Hayabusa K8
Bilder kommer

:banana Bilder kommer och några filmsnuttar, men jag måste få lite hjälp av polar`n för min dator har ballat ur alla bilder :argpådato Men det ska avhjälpas snarast! Vi hörs Kowalski, min nya koppling kom till verkstan idag "by the way" ,satan va gasa de blir till helgen:yoparty Vi hörs....Bajjkar`n
 

niklas

Alla som inte dansar är folkdräktsmän
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Vilsen göteborgare i Sthlm
Hoj
Mellan hojar
Thermal skrev:
2507750 Den där var mycket läcker, vad kostade den? Rizomas hemsida verkar vara spärrad här. :mad:

Sidan spärrad på jobbet? Sånt är jobbigt, men det brukar alltid gå att köra via nån proxy... :)

Köpte spegeln här:
http://www.britnett-carver.co.uk/trojanhorse/prods/213.html

Tog ett par veckor innan den dök upp, kostade runt en lusentapp. Inte billigaste spegeln i världen, men va fan... Den är ju snygg. Funkar alldeles utmärkt också (lite lagom konvex spegelyta).
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Bajjkarn skrev:
Är man välkommen in på Triple-tråden om man kör en hårt preppad Daytona -00 som är allergisk mot kåpor och sånt skit?

Fatbar-styre och stoppies är bättre än sex.................

Det kan du fet haja! Välkommen.


Rizoma har tydligen en återförsäljare i Sveden
www.customaid.se

Såg ni i senaste Traja tidningen den nya Arrow helsystemet för 1050?
Jisses nu blev det ha begär så det värkte långt ned i pungen.
Nu ska jag ut å åka en sväng i solen och strunta i att jag är på jobbet... Är man kör kåt så är man! Det blir kvällsarbete istället.
Hade´
 
Last edited:

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Trampcyklar
Kowalski skrev:
2473731 Har nu äntligen fått min lilla TuneBoy-kabel med programvara.
Tips på mappar att testa?...blablabla [klipp]

wtf, funkar Tuneboy med S3 1050 (Keihin-sprut)?!! Jag trodde att det var helt låst, till skillnad från det tidigare Sagem-sprutet. Eller har du bytt insprut :va

Det fungerade tydligen, suveränt :tummenupp
 
Last edited:

Bajjkarn

Sveriges hopp i Erotik-OS -08
Gick med
26 May 2006
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Hayabusa K8
Arrow avgassystem

:banana Tja Triple-Kungen, känns perfekt att ha en jämlike i avgassystems-branschen, jag byggde alldeles nyligen ett system som påminner kraftigt om Arrow kröken i katalogen, ljudet blir öronbedövande rått med en kort burk, jag måste bara få in bildjävlarna i datorn på nåt sätt så att Du, Kowalski och dom andra polarna får se min stunt-hoj..............

Wheelies från Bajjkar`n

:banana Är de nån som vet om det går att få tag på 16 kugg fram till Daytona -00, för de går ju inte in nåt större bakdrev än ca 50 kugg för då tar de i svingen :mad:

Har för dagen 17 fram men vill ha lägre utväxling ändå

Wheelies Bajjkar`n
 
Last edited:

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Wheelies från Bajjkar`n

Är de nån som vet om det går att få tag på 16 kugg fram till Daytona -00, för de går ju inte in nåt större bakdrev än ca 50 kugg för då tar de i svingen

Du får väl köpa en familje pizza som bakdrev HAHAHA ;-)
Hade´

Hoppas jag får komma på en Wheelie kurs jag är usel, riktigt usel! men är snäll och kan köra rätt fort i kurvorna.
Hade´

Det finns en mumma burk på www.zard.it 28 loppor ville de har för att få hem det till svedala, men snygg är den.
Hade´
 
Last edited:

Bajjkarn

Sveriges hopp i Erotik-OS -08
Gick med
26 May 2006
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Hayabusa K8
Vesuvio ryms inte

:va
triple kungen skrev:
2512083 Wheelies från Bajjkar`n

Är de nån som vet om det går att få tag på 16 kugg fram till Daytona -00, för de går ju inte in nåt större bakdrev än ca 50 kugg för då tar de i svingen

Du får väl köpa en familje pizza som bakdrev HAHAHA ;-)
Hade´

Hoppas jag får komma på en Wheelie kurs jag är usel, riktigt usel! men är snäll och kan köra rätt fort i kurvorna.
Hade´

Det finns en mumma burk på www.zard.it 28 loppor ville de har för att få hem det till svedala, men snygg är den.
Hade´
:banana Alla gasglada lirare är mer än välkomna,

Best Wheelies Bajjkar`n:)
 
Last edited:

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Bajjkarn skrev:
2512808 :va
:banana Alla gasglada lirare är mer än välkomna, (lärde upp polarn`s tjej på 15 minuter att klara av 20 meter långa wheelies med 70cm höjd) förvisso kör hon en flickcykel :Ducati Monster 900

Best Wheelies Bajjkar`n:)

Men de är vackra Ducci monster...tjejer med för den delen, Men den svarta S3:an är "Husses"
Hade´
 

Bajjkarn

Sveriges hopp i Erotik-OS -08
Gick med
26 May 2006
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Hayabusa K8
Bildvisning

triple kungen skrev:
2514353 Men de är vackra Ducci monster...tjejer med för den delen, Men den svarta S3:an är "Husses"
Hade´


:banana Tjaba Triple-Kungen och Kowalski! Nu finns det bilder att kolla på om du vill spana in hojen och lite av körkunskaperna :tummenupp Gå till mitt garage (det är för övrigt min MC-Firma på bilden :yoparty

Kul med nya friends i Trajja-branschen.... Best Wheelies Bajjkar`n:banana

Kowalski skrev:
2509952 Sidan spärrad på jobbet? Sånt är jobbigt, men det brukar alltid gå att köra via nån proxy... :)

Köpte spegeln här:
http://www.britnett-carver.co.uk/trojanhorse/prods/213.html

Tog ett par veckor innan den dök upp, kostade runt en lusentapp. Inte billigaste spegeln i världen, men va fan... Den är ju snygg. Funkar alldeles utmärkt också (lite lagom konvex spegelyta).


:tummenupp Nu finns det några bilder i mitt garage, Vi hörs av Best Wheelies Bajjkar`n:banana
 
Last edited:

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Bajjkarn skrev:
2514464
Kul med nya friends i Trajja-branschen.... Best Wheelies Bajjkar`n:banana

Se hur ballt ut som helst! Lika bra att jag inse att det kommer at bli nåt sånt under vintern kösta va de kösta ve....
Fråga; hur gick det att mappa om med den burken? Märkte du någon effekt ökning? Är det så att du har stuckit på slutpipan direkt på orginal rören eller är det nykrökta rör hela vägen? Ja j***vlit ball hoj eller som det stod hos någon klok snubbe här på sporthoj.
"Hojar med kåpor är som kvinnor i balklänning--
Himmla snygga att se på men man vill ju ändå ha dom nakna"
Mycket kloka ord.
Hade´
 

Bajjkarn

Sveriges hopp i Erotik-OS -08
Gick med
26 May 2006
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Hayabusa K8
Effekt är mums

triple kungen skrev:
2514525 Se hur ballt ut som helst! Lika bra att jag inse att det kommer at bli nåt sånt under vintern kösta va de kösta ve....
Fråga; hur gick det att mappa om med den burken? Märkte du någon effekt ökning? Är det så att du har stuckit på slutpipan direkt på orginal rören eller är det nykrökta rör hela vägen? Ja j***vlit ball hoj eller som det stod hos någon klok snubbe här på sporthoj.
"Hojar med kåpor är som kvinnor i balklänning--
Himmla snygga att se på men man vill ju ändå ha dom nakna"
Mycket kloka ord.
Hade´

:banana Jag har gjort om hela motorn från början med :högre kompa, hemmaportad topp, andra kammar,stadigare kamkedja,dubbla bränslepumpar,omgjorda spridare,tune boy,avgassystem homemade med avkortad Micron-burk helrensad,sänkt via länkage bak, sänkt inne i gaffelben fram, 1 kugg nerdrevat fram 3kugg upp bak, allt onödigt är bortrensat med kapsågen :)
Hojen är mycket pigg och rapp och hade 170 bakhjulshästar vid bromsningen när den var nybyggd i våras , kör lätt ifrån nya R-1 och GSX-R1000 upp till 230km/h, nä nu måste jag ner verkstaden och slava,

Kul att du gillade bygget........ Best Wheelies Bajjkar`n :banana
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Bajjkarn skrev:
2516057 :banana Jag har gjort om hela motorn från början med :högre kompa, hemmaportad topp, andra kammar,stadigare kamkedja,dubbla bränslepumpar,omgjorda spridare,tune boy,avgassystem homemade med avkortad Micron-burk helrensad,sänkt via länkage bak, sänkt inne i gaffelben fram, 1 kugg nerdrevat fram 3kugg upp bak, allt onödigt är bortrensat med kapsågen :)
Hojen är mycket pigg och rapp och hade 170 bakhjulshästar vid bromsningen när den var nybyggd i våras , kör lätt ifrån nya R-1 och GSX-R1000 upp till 230km/h, nä nu måste jag ner verkstaden och slava,

Kul att du gillade bygget........ Best Wheelies Bajjkar`n :banana

Verkar vara mest ramen som är orginal.... Jag vill åxå ha 170 hästar, suck bara så du vet så blev jag avundsjuk...
Trevlig helg
 

Bajjkarn

Sveriges hopp i Erotik-OS -08
Gick med
26 May 2006
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Hayabusa K8
Avundsjuka

triple kungen skrev:
2516262 Verkar vara mest ramen som är orginal.... Jag vill åxå ha 170 hästar, suck bara så du vet så blev jag avundsjuk...
Trevlig helg

:banana Spara avundsjukan tills du får se min sjukt snygga tjej:tuttar

Ha en trevlig helg så hörs vi av.....ps. fyll ditt garage med bilder så jag får kolla in godset! Ikväll blir det :fyllisar Party on
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top