Triumph Speed Triple-tråden.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Stoffe skrev:
2216510 Ja, jag har insett att jag är mogen för en H-D nu. Provkörde en häromdagen och blev helt såld. Jag hade inte varit mogen om jag inte hade haft Speed Triplen innan...då hade jag alltid funderat hur en sådan varit. Hoppas nån gillar motivlacken bara. Den ser mycket bättre ut i verkligheten...det är väldigt mycket djup i lacken.
Men vafan, är det någon jävla farsot det här? Först snubben som sålde sin sprillans Sprint ST för att köpa en HD och nu en till? Är ni inte riktigt kloka? Det är en uppriktig fråga.

Byta en Speed Triple mot en HD, jag skakar på huvudet, det är helt omöjligt att förstå något sådant.
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
sgtpepper skrev:
2216639 Men vafan, är det någon jävla farsot det här? Först snubben som sålde sin sprillans Sprint ST för att köpa en HD och nu en till? Är ni inte riktigt kloka? Det är en uppriktig fråga.

Byta en Speed Triple mot en HD, jag skakar på huvudet, det är helt omöjligt att förstå något sådant.

Vi som kör Traja får ett dåligt rykte...
 

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
Färingsö
Hoj
KTM Superduke 08:a
sgtpepper skrev:
2216639 Men vafan, är det någon jävla farsot det här? Först snubben som sålde sin sprillans Sprint ST för att köpa en HD och nu en till? Är ni inte riktigt kloka? Det är en uppriktig fråga.

Byta en Speed Triple mot en HD, jag skakar på huvudet, det är helt omöjligt att förstå något sådant.

Fan tänk om det är smittsamt ! Känn efter noga, suktar du inte efter det mullrande twinljudet, den brölande sången från Screaming Eagle och de manliga vibbarna som trots balansaxlar och gummiupphängning fortplantar sig likt seismiska vågor ut till hantagen . . .

Själv är jag inne på motsatt linje. Vill byta frugans custom (http://www.blocket.se/vi/8339960.htm?ca=11_s (obs inte jag på bilden!)) mot antingen en bätte begagnad S3, eller en ny ER6-n eller kanske vänta på den nakna Daytona 675:an som sägs komma 2007. De två sistnämnda är nog bättre anpassade för en newbie som mig. Provkört S3:an några gånger och jag kan nog bara utnyttja en bråkdel av effekten i dagsläget.
 

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
Lantis skrev:
2217014 Fan tänk om det är smittsamt ! Känn efter noga, suktar du inte efter det mullrande twinljudet, den brölande sången från Screaming Eagle och de manliga vibbarna som trots balansaxlar och gummiupphängning fortplantar sig likt seismiska vågor ut till hantagen . . .

Själv är jag inne på motsatt linje. Vill byta frugans custom (http://www.blocket.se/vi/8339960.htm?ca=11_s (obs inte jag på bilden!)) mot antingen en bätte begagnad S3, eller en ny ER6-n eller kanske vänta på den nakna Daytona 675:an som sägs komma 2007. De två sistnämnda är nog bättre anpassade för en newbie som mig. Provkört S3:an några gånger och jag kan nog bara utnyttja en bråkdel av effekten i dagsläget.

Det är nog inte det det handlar om. Jag har kört sporthoj i 7 år och kände att det var dags för en cusomhoj nu som man kan åka lite längre resor på och bara puttra runt på utan att känna stress.
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Stoffe skrev:
2217674 Det är nog inte det det handlar om. Jag har kört sporthoj i 7 år och kände att det var dags för en cusomhoj nu som man kan åka lite längre resor på och bara puttra runt på utan att känna stress.

Varför inte nått användbart som inte är direkt teknik/prestandafientligt i så fall?
Typ en BMW R1200GS/ST, Ducce Multistrada, Yamaha FJR?

Nåja... man väljer själv
 

nicemd

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Värmdö
Hoj
Speed Triple -05
Någon som har tips på hur man håller ljuddämparna rena och fräscha på en -05? Finns det något skyddande medel man kan ha på?

Insidan av mina ljuddämpare går bara inte att få rena :(
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Stoffe skrev:
2217674 Det är nog inte det det handlar om. Jag har kört sporthoj i 7 år och kände att det var dags för en cusomhoj nu som man kan åka lite längre resor på och bara puttra runt på utan att känna stress.
Jag har loggat minst 800 touring-mil på min S3:a under de dryga tre säsonger jag har ägt den, jag har även puttrat runt med den utan att känna stress, tvärtom så blir jag avstressad av att låta det fint avvägda chassit och den dragvilliga moderna insprutnings-trean föra mig fram längs landsvägarna. Däremot kan jag inte förstå hur ett krommonster med en övervikt på 100+ kg och en motor med anor från 40-talet kan vara avstressande, särskilt inte när man måste klä sig i jet-hjälm och fransar och ingå i ett överårigt kollektiv av easy-rider-wannabees :3freak :tungan.
 

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
xyx skrev:
2217700 Varför inte nått användbart som inte är direkt teknik/prestandafientligt i så fall?
Typ en BMW R1200GS/ST, Ducce Multistrada, Yamaha FJR?

Nåja... man väljer själv

Det finns bara en anledning till det...och det är att jag vill ha en H-D så att jag kan puttra i lugnt tempo till sommarens träffar :hihi

sgtpepper skrev:
2217873 Jag har loggat minst 800 touring-mil på min S3:a under de dryga tre säsonger jag har ägt den, jag har även puttrat runt med den utan att känna stress, tvärtom så blir jag avstressad av att låta det fint avvägda chassit och den dragvilliga moderna insprutnings-trean föra mig fram längs landsvägarna. Däremot kan jag inte förstå hur ett krommonster med en övervikt på 100+ kg och en motor med anor från 40-talet kan vara avstressande, särskilt inte när man måste klä sig i jet-hjälm och fransar och ingå i ett överårigt kollektiv av easy-rider-wannabees :3freak :tungan.

Hehe...man måste faktiskt inte ha en Jet-hjälm och umgås med alla överåriga easy-rider-wannabees. Däremot tycker jag att japanska glidare är urtöntiga. Dom försöker bara efterlikna originalet.
 

maffioso

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2005
Ort
Dalarna
Hoj
Triumph Speed 3 -02
inte min men jävligt snygg...vet inte var jag fått bilden ifrån men var fan får jag tag på dom där speglarna??
 

Bifogat

  • triple.jpg
    triple.jpg
    93.6 KB · Visningar: 317

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Jag lämnade jag in min S3:a i går till mecken och fick domen, alla tre tändstift var rostiga och såg riktigt sorgliga ut, därav bluddrande. Efter att ha betalat och känt mig helt rövknullad pga priset så kunde jag åtminstone glädja mig åt att den numera går som den ska - hårt och skoningslöst som ett Spitfire-flygplan på anfallskurs. Istället för att bluddra vid varje rödljuskörning så ekar återigen treans elaka ljud över Södermalm :).

På måndag ska jag ringa Triumph och höra om deras tankar kring en motor där i princip varenda ägare drabbas av kondens i tändsstiftshålen samt om deras strategi när det gäller goodwill-lagningar, om det finns någon rättvisa i världen så får de åtminstone pröjsa tändstiftskostnaden.
 

space

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Speed TRiple-04
speed triple

Tja!
Äntligen en bra speed triple tråd!!
Nån som vet vart man får tag i underseat system för rätt pengar till speed triple-04.
Mvh Space
 

Sp3

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Ljungby
Hoj
Speed Triple -01

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
space skrev:
2223583 Tja!
Äntligen en bra speed triple tråd!!
Nån som vet vart man får tag i underseat system för rätt pengar till speed triple-04.
Mvh Space

Tycker inte underseat gör sig bra på triplen (eller någon hoj som inte är designad för det från början).
Det tillför inte heller något gott prestandamässigt, högre avgasmotstånd och mer vikt på fel ställe.

Zard-systemen däremot... :drool
 

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Håller med xyx (trots att han ligger före mig i MotoGPNews tävling). underseat på S3:an ser så där ut.........

De som säger att S3:an inte hör hemma på en bana bör dock tänka om....
Har aldrig kört bana innan men f-n vad det kändes bra med Trajjan..... Pilot Power..... fy f-n vilka bra däck, greppade i alla lägen.


Gör lite ont att slå i tårna, tänk på att flytta upp foten på fotpinnarna om ni ska köra bana med eran S3:a......
Vet man det inte innan lär man sig den hårda vägen....... (tack SMC BKK)

Tack till Canoly för grymma foton.... www.nickes.nu
 

Bifogat

  • Kristofer IMG_0736.jpg
    Kristofer IMG_0736.jpg
    137.3 KB · Visningar: 180
  • Kristofer IMG_0957.jpg
    Kristofer IMG_0957.jpg
    138.9 KB · Visningar: 148

Lt Jake

Sassa Brassa.....
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Danderyd, Sthlm
Hoj
XS500
Jag beställde Pirelli Diablo från mynetmoto.com i förrgår, är redan på väg med båt. 1 fram & 2 bak för 3600:- inkl frakt. helt ok pris tycker jag..

Problem: Har fått tillbaks avgasläckage för typ fjärde gången, och börjar nu tröttna på att skruva loss kylare etc för att dra åt. Dessutom börjar jag bli lite orolig för att pinnbultarna ska surna till på skruvandet och säga upp sig.
Någon som har kommit på en mer permanent lösning? dubbla muttrar kanske?

mvh/J.
 

tober

Internet.
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Triumph S3
Funkar det inte med nån typ av locktite för att hålla det på plats?

Själv fick jag tillbaka min från verkstan igår och hoppas på mycket körning i helgen. Har varit svårt att vara utan den så länge nu. Stort tack till Freewheel för bra service.
 

Reefer

S3-smurf
Gick med
9 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Speed Triple '01
Hagbard skrev:
2159940 En bild i alla fall. Har dock både orginal lyse och styre på igen.

Det där ser ut att vara nåt i stil med vad jag letar efter :tummenupp . Du har inte lust att dela med dig var man köper lika/liknande lysen? Jag har precis börjat leta runt så jag har väl inte riktigt bestämt mig för vilket stuk det ska vara. Alla förslag på lyse som passar att montera (med mer eller mindre våld) på S3 tas tacksamt emot :)

/R
 

space

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Speed TRiple-04
speed triple

Tja nån som råkat ut för tickande ljud,speciellt när motorn är varm?
Har en speed triple-04.
Har gått bara 950 mil så verkar ju lite konstigt....
Tacksam för svar snarast!!!
Space
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top