Triumph Speed Triple-tråden.

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
Jag undrar om det är nån som har byggt om bakdelen på sin Speed triple -05 eller nyare? Hur gjorde ni med blinkers isåfall?

Mvh Kristoffer.
 

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
Crosstyre?

Är det någon som har monterat ett crosstyre på sin Speed Triple? Vad blir skillnaden i körställning och körupplevelse isåfall?

Mvh Kristoffer.
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Krills skrev:
2152135 Är det någon som har monterat ett crosstyre på sin Speed Triple? Vad blir skillnaden i körställning och körupplevelse isåfall?

Mvh Kristoffer.


Mer upprätt & betydligt bättre..
 

czech_racing

Reset
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2019 Z900RS Cafe
selin skrev:
2152494 Mer upprätt & betydligt bättre..

Hur menar du bättre?
Jag är rätt lång och det känns redan som jag sitter för upprätt, har funderat på att sätta på ett lägre istället.

OT: Skall detta bli officiella III-tråden, jag har då inte sett någon tidigare.....?

Mvh
P.T
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
czech_racing skrev:
2152520 Hur menar du bättre?
Jag är rätt lång och det känns redan som jag sitter för upprätt, har funderat på att sätta på ett lägre istället.

OT: Skall detta bli officiella III-tråden, jag har då inte sett någon tidigare.....?

Mvh
P.T

Den jag provkörde hade crossstyre, men jag måste säga att jag trivs bättre med originalet. Mtt första intryck var att den blev alldeles för snabb och ostabil i svängarna med cross styret på. Men det kan också bero på att jag inte alls var van vid modellen över huvudtaget.

Svar på OT, det låter väl som en bra idé. Har inte sett nån annan tråd heller.
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
czech_racing skrev:
2152520 Hur menar du bättre?
Jag är rätt lång och det känns redan som jag sitter för upprätt, har funderat på att sätta på ett lägre istället.

OT: Skall detta bli officiella III-tråden, jag har då inte sett någon tidigare.....?

Mvh
P.T


Jag upplever det som mer kontrollerat.
 

czech_racing

Reset
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2019 Z900RS Cafe
Thermal skrev:
2152578
Svar på OT, det låter väl som en bra idé. Har inte sett nån annan tråd heller.

Japp det blir den officiella tråden. Så för att göra bort mig själv samt muntra upp tråden så postar jag lite bilder från en europaresa som gjordes förra sommaren.

Sve-Tys-Östr-Italien, alpenvägarna var det sjukaste jag har gjort, det bara svängde tills jag nästan blev åksjuk själv. Det var helt klart den bästa Mcresan jag har gjort (fast jag har inte gjort så många..). Sverige och Tyskland var rätt tråkigt men sedan kom Österrike (Fussen) och Italien med sina berg. -1 på toppen och +35 i dalen.
Vi var nära att hyra skidor för lite glaciäråkning i Sölden men det såg så molnigt ut på toppen så det bar av till Italien. Vägarna till Canazei är helt underbara.

Så kontentan av det hela är att SIIIen är en perfekt hoj på släta fina alpvägar :banana . Den enda packningen vi hade med oss var t-shirt, kalsipper, tandborste, kreditkort, kedjesprej, regnställ, jeans och flippflopps. :gnissla Övernattningarna skedde på vandrarhem samt hotell.

Inga kommentarer om min pose tack... :lol

Mvh
CZ racing

Lite fler bilder......

-Slingriga vägar samt ett "fint" vattenfall som vi stötte på i Österrike. Tyvärr ser man inte hur maffigt det var...men det var det. :D
 

Bifogat

  • stopp i dalen small.JPG
    stopp i dalen small.JPG
    101.4 KB · Visningar: 2,050
  • Utsikt small.JPG
    Utsikt small.JPG
    106.8 KB · Visningar: 1,619
  • 1av1000 slingriga vägar small.JPG
    1av1000 slingriga vägar small.JPG
    96.2 KB · Visningar: 1,205
  • vattenfall small.JPG
    vattenfall small.JPG
    109.5 KB · Visningar: 1,088

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Schysta bilder, måste ge mig ner till de trakterna nån gång. Det verkar ju vara underbara vägar där.

Nu till frågan, är det nån som har köpt en rear hugger? Jag undrar om den hjälper något mot stänk upp mot dämparna och sadeln. Körde en bit på blöta vägar idag o jäklar vad skitigt det blir, det stänker ju ända upp på ryggen. Det känns lite onödigt att slänga ut pengar på nåt nåt i onödan som inte hjälper.
 

czech_racing

Reset
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2019 Z900RS Cafe
Thermal skrev:
2153609 Schysta bilder, måste ge mig ner till de trakterna nån gång. Det verkar ju vara underbara vägar där.

Nu till frågan, är det nån som har köpt en rear hugger? Jag undrar om den hjälper något mot stänk upp mot dämparna och sadeln. Körde en bit på blöta vägar idag o jäklar vad skitigt det blir, det stänker ju ända upp på ryggen. Det känns lite onödigt att slänga ut pengar på nåt nåt i onödan som inte hjälper.

Har köpt en orginal Triumph hugger från MCvaruhuset som fungerar fin fint. Har inte testat i regn men det slipper bli blästrat där under. Huggern finns lite billigare över nätet men inte så mycket. Den sitter bra och syns ytters lite.
Det var någon här som hade testat ett annat märke men blev inte alls nöjd med passformen, kommer inte ihåg vem det var.

Mvh
CZ racing
 

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
selin skrev:
2152494 Mer upprätt & betydligt bättre..

Sitter inte crosstyret längre ner så att det blir mer framåtlutad körställning? Vad är det för crosstyre man ska ha isåfall? Tips på märke och modell?

Mvh Kristoffer.
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Krills skrev:
2154339 Sitter inte crosstyret längre ner så att det blir mer framåtlutad körställning? Vad är det för crosstyre man ska ha isåfall? Tips på märke och modell?

Mvh Kristoffer.

Nej, du höjer styret iom att du byter styrfäste, iaf gjorde jag det för att få dit mitt. Dom skruvar du på orginalfästena. Smidigast så.

Jag har ett Renthal Fatbar. Finns hur mycket som helst att välja mellan, men utan fågelpinne är helt klart snyggast.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Stoffe skrev:
2154339 Sitter inte crosstyret längre ner så att det blir mer framåtlutad körställning? Vad är det för crosstyre man ska ha isåfall? Tips på märke och modell?

Mvh Kristoffer.
selin skrev:
2154402 Nej, du höjer styret iom att du byter styrfäste, iaf gjorde jag det för att få dit mitt. Dom skruvar du på orginalfästena. Smidigast så.

Jag har ett Renthal Fatbar. Finns hur mycket som helst att välja mellan, men utan fågelpinne är helt klart snyggast.
Fatbar är väl 28mm? Om du köper ett vanligt 22mm borde det passa rakt av i original infästningar.
Har själv funderat på att byta då jag tycker original har en vinkel som belastar utsidan på händerna för mycket. Har dock inte känt av det än i år, få se efter nån längre tur.
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Orca69 skrev:
2155601 Fatbar är väl 28mm? Om du köper ett vanligt 22mm borde det passa rakt av i original infästningar.
Har själv funderat på att byta då jag tycker original har en vinkel som belastar utsidan på händerna för mycket. Har dock inte känt av det än i år, få se efter nån längre tur.

Japp, Fatbar är tjockare. 22 passar ju rakt i som du säger. Känner igen det du säger om händerna, inga problem med det efter bytet.
 

maffioso

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2005
Ort
Dalarna
Hoj
Triumph Speed 3 -02
Stoffe skrev:
2154339 Sitter inte crosstyret längre ner så att det blir mer framåtlutad körställning? Vad är det för crosstyre man ska ha isåfall? Tips på märke och modell?

Mvh Kristoffer.
Jag har Triumphs clip-on styre på min istället för orginalet....skulle nog passa dig som är lång...och det är framför allt mycket snyggare
 

maffioso

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2005
Ort
Dalarna
Hoj
Triumph Speed 3 -02
Skulle behöva ett vitt baklyse till min.. nån som vet var man kan få tag på det?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top