Lobcenter???

Ramkvist

"Det kostar att betala" Ramkvist d.ä
Gick med
11 Nov 2005
Ort
Sörforsa Hälsingland
Hoj
´92 med fläkt
R-kollega med en 1168 Katana har funderingar över lobcenter på kamaxlar modell Yoshimura Steg 2
9,5 lyft 257# in /ut vid 1 mm

Övrigt : Competition ventiljobb, RS 38
 

Dr.Bike

Guest
Ramkvist skrev:
2144707 R-kollega med en 1168 Katana har funderingar över lobcenter på kamaxlar modell Yoshimura Steg 2
9,5 lyft 257# in /ut vid 1 mm

Övrigt : Competition ventiljobb, RS 38

Vad funderar han på?
Vad lobecenter ÄR för aktuell kam, eller var han skall lägga det vid ingradning med ställbara kamdrev?

Runt 105 grader skulle min spontana gissning bli, men jag antar att Anders Brink snart skingrar dimmorna :tummenupp
 

Ramkvist

"Det kostar att betala" Ramkvist d.ä
Gick med
11 Nov 2005
Ort
Sörforsa Hälsingland
Hoj
´92 med fläkt
Dr.Bike skrev:
2145185 Vad funderar han på?
Vad lobecenter ÄR för aktuell kam, eller var han skall lägga det vid ingradning med ställbara kamdrev?

Runt 105 grader skulle min spontana gissning bli, men jag antar att Anders Brink snart skingrar dimmorna :tummenupp

Spontanitet är alltid gött, dock var det ett annat fabrikat som vi jämförde med dvs. liknande data och dom låg 111 grader på insug och 112 på avgas.
Därav frågan över Yoshi kammarna vid ingradning med ställbara kamdrev.
 
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Kammarna justeras till det gradtal som uppfyller önskemålet om varvtalet för vridmomentstopp och sedemera maxeffekt. Något mer precist än så går det bara inte att svara "på fri hand".

Berätta mer om din motor, dvs alla parametrar på ingående komponenter samt vad hojen ska användas till.
 

Ramkvist

"Det kostar att betala" Ramkvist d.ä
Gick med
11 Nov 2005
Ort
Sörforsa Hälsingland
Hoj
´92 med fläkt
andersbrink skrev:
2145537 Kammarna justeras till det gradtal som uppfyller önskemålet om varvtalet för vridmomentstopp och sedemera maxeffekt. Något mer precist än så går det bara inte att svara "på fri hand".

Berätta mer om din motor, dvs alla parametrar på ingående komponenter samt vad hojen ska användas till.

Har inte så bra koll på vad det sitter i hojen, återkommer senare med mer info efter lite snack med grannen, men jag är ganska säker på att en bra tid på fältet skulle "smaka fågel"
Återkommer senare med mer info efter lite snack med grannen
 

Dr.Bike

Guest
Ramkvist skrev:
2145489 Spontanitet är alltid gött, dock var det ett annat fabrikat som vi jämförde med dvs. liknande data och dom låg 111 grader på insug och 112 på avgas.
Därav frågan över Yoshi kammarna vid ingradning med ställbara kamdrev.

Jo, det ante mig oxå, men jag tänkte just på det som Anders säger här ovan: man kan vrida och trixa hur man vill med kammarna, bara men vet vad man vill.
Några riktiga tvärsäkra SKA finns ju inte, mina 105 är ett medelsvar som "funkar i alla lägen"
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top