ICE In Case of Emergency

Vongiffel

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2011
Ort
Svanesund
Hoj
R6 -00 såld/ Ktm 990 sm
Jag föll för min prylgalenhet och investerade i en iPhone, väldigt bra att man inte kan ta sig in i telefonen utan kod!
Men en nackdel är ju just om man inte är vid medvetande...
Någon som har några tips om man skulle kunna kringgå detta så ICE numret alltid är tillgängligt??

Ladda ner appen ICE.
då kan du välja att ditt ICE nummer skall visas utan att behöva låsa upp telefonen med koden!
 

Gital

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2007
Ort
Sundbyberg
Hoj
Kawasaki, zx-6r -98
Jag tycker att jag ska väcka liv i tråden igen iom min lösning. Som vissa påpekar ovan, så måste man låsa upp telefonen "i en viss bana", apple har väl numera fingeravtrycksläsning osv...

Jag gjorde helt enkelt som så här (som har iPhone):
tog en bild på min sambo och barn, skickade in bilden i Paint (för jag kan inte bättre), la till texten "ICE: xxx-xxx xxx xxx" i bilden, och sparade den som desktop bild i telefonen. Funkar utmärkt, så fort någon trycker igång min telefon så att skärmen aktiveras, är det bild på min familj samt telenr till densamma som syns... Man kan så klart som någon sade tidigare ha flera #nr också, men jag har valt ett. Som ovan talare beskriver finns det en app som heter ICE. Den gör i princip det som jag beskriver ovan och jag anser det är bortkastade pengar om man har en dator och paint....
 
Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Vore det inte fiffigare att skriva blodtyp och evt. sjukdomar/medicinering på hjälmen eller stället?

Sparar ju tid och ser bra jävla hardcore ut.:crash
 

Tino

Medlem
Gick med
4 Sep 2012
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000R -17
iPhone har ju nu stöd för detta i iOS 8. Om du öppnar upp Health Appen så står det längst ner i högra hörnet Medical ID, gå in där och fyll i alla uppgifter du vill lämna.

När mobilen är låst kan personen dra åt höger får att promtas med att fylla i lösenordet för att låsa upp den. I detta läge klickar man på Emergency och sedan finns Medical ID där med de uppgifter du har valt att fylla i.

Nu hoppas jag bara att sjukvårdspersonal har blivit informerade om denna viktiga funktion.
 

Gital

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2007
Ort
Sundbyberg
Hoj
Kawasaki, zx-6r -98
Summa sammrum är det bra att skrika ut det så ofta det bara går. Vi MC-förare är dessutom rätt mkt mer utsatta än om man sitter i bil, så alla sätt är bra i min mening...

Hjälm, telefon, på kläder, på vindrutan etc.

Vad jag också väldigt gärna vill se på vägarna, både MC, bil och lastbil/buss är att alla har ett första förbands-kit med sig, och dessutom vet hur att använda det. Det är önsketänkande, jag vet det, men det skulle rädda många faktiskt. I stället för att ta upp sin telefon och filma vad som händer......
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top