Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

Dark_Messenger

Guest
Lennart skrev:
2155178 Nu har jag monterat Special O.P.S systemet......... :yoparty
Nu låter den inte gräsklippare längre.... :hihi

Vore najs att dra ihop en liten Buell träff nåt tag i sommar??
Bilder, bilder, show us! :Bugar

Har själv funderat på olika system för hojen men det är ju så infernaliskt dåligt med tillbehör/utrustning för bullarna. Iaf i Sverige. Kör själv med Buells eget rejskit som jag tycker funkar mkt bra. Dessutom gäller ju också garantierna fortfarande om auktoriserade HD-mekaniker sätter dit skiten. Som jag fattat det måste man vända sig till tyskland eller USA för att hitta schyssta eftermarknadsprylar?

Sen hur funkar det med ditt system, får man bara dämparen eller medföljer ny ECM osv? Måste man koppla in den till gasspjällsvajern eller är dämparen fristående eller vad? Monteringen, skötte du det själv eller lämnade du in? Lätt eller svårt?

Angående träff så låter det helrätt! :tummenupp
Vi kan träffas och bara åka eller så kan vi sammanstråla hos nån och bara dricka brännvin och öl! Vilket som låter bra i mina öron. Har precis separerat och flyttat till eget så nu är inget omöjligt :hihi

Bor själv i södermanland, närmare bestämt i nyköping. Andra som också är sugna hoppas jag?
 

nabbor

An old UNMO who´s fading away
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Tukholma
Hoj
Ducati 1200S Multistrada PIKES PEAK -14, Ducati 848 STREETFIGHER -13
Lennart skrev:
2155178
Vore najs att dra ihop en liten Buell träff nåt tag i sommar??

Självklart är man på... :banana :banana :banana
 

Mr.Buell

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph T120R-69 Chopper *såld, Fireblade-93 *såld, Flattrack Sportster *såld, Buell XB9R *såld, Buell X1-99 *såld, Yamaha Teneré-08 *såld, Moto Guzzi V7
Min pärla!

XB9R-2003.jpg


Som fortfarande har noll mil på sig...

Pulverlackade hjul, vita speglar samt rampuckar och moddad XB12 ljuddämpare på bilden. Nu mera oxå ett högt kåpglas som inte är monterat på bilden.
Vore kul att se fler bilder på era Bueller här! :tummenupp

MVH,
Björn
 

Lennart

finns även med tinnitus !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ny i Örebro
Hoj
Buell XB12Ss
Dark_Messenger skrev:
2155457 Bilder, bilder, show us! :Bugar

Har själv funderat på olika system för hojen men det är ju så infernaliskt dåligt med tillbehör/utrustning för bullarna. Iaf i Sverige. Kör själv med Buells eget rejskit som jag tycker funkar mkt bra. Dessutom gäller ju också garantierna fortfarande om auktoriserade HD-mekaniker sätter dit skiten. Som jag fattat det måste man vända sig till tyskland eller USA för att hitta schyssta eftermarknadsprylar?

Sen hur funkar det med ditt system, får man bara dämparen eller medföljer ny ECM osv? Måste man koppla in den till gasspjällsvajern eller är dämparen fristående eller vad? Monteringen, skötte du det själv eller lämnade du in? Lätt eller svårt?

Angående träff så låter det helrätt! :tummenupp
Vi kan träffas och bara åka eller så kan vi sammanstråla hos nån och bara dricka brännvin och öl! Vilket som låter bra i mina öron. Har precis separerat och flyttat till eget så nu är inget omöjligt :hihi

Bor själv i södermanland, närmare bestämt i nyköping. Andra som också är sugna hoppas jag?

Dämparen kom snyggt packad på en vecka.
Jag betalade 3000:- och värdet var nerskrivet så det blev ingen tull på det heller.... :banana
Det är en ombyggd orginaldämpare så vajern ska monteras tillbaka.
ECM:en behöver ej bytas.......
Demonteringen och monteringen var fixad av mig själv på en timme....
Nu har jag tid för första service i morgon så risken är väl stor att jag åker på en uppläxning :fatta! att garantin inte kommer att gälla?? :fakta

Länkar till några bilder......

http://www.lihm.se/buell/buell1.JPG
http://www.lihm.se/buell/buell2.JPG
http://www.lihm.se/buell/buell3.JPG
http://www.lihm.se/buell/buell4.JPG
http://www.lihm.se/buell/buell5.JPG
http://www.lihm.se/buell/buell6.JPG
http://www.lihm.se/buell/buell7.JPG
http://www.lihm.se/buell/buell8.JPG
http://www.lihm.se/buell/buell9.JPG
http://www.lihm.se/buell/exhaust1.JPG
http://www.lihm.se/buell/exhaust2.JPG
http://www.lihm.se/buell/exhaust3.JPG
 

Dark_Messenger

Guest
Lennart skrev:
2161898 Dämparen kom snyggt packad på en vecka.
Jag betalade 3000:- och värdet var nerskrivet så det blev ingen tull på det heller.... :banana
Det är en ombyggd orginaldämpare så vajern ska monteras tillbaka.
ECM:en behöver ej bytas.......
Demonteringen och monteringen var fixad av mig själv på en timme....
Nu har jag tid för första service i morgon så risken är väl stor att jag åker på en uppläxning :fatta! att garantin inte kommer att gälla?? :fakta
Garantin gäller säkert om du fortfarande har någon. Så taskiga kan de ändå inte vara att bara för du bytt dämpare så säger de att den inte gäller. Men vid större ingrepp (som du själv gör) kan de hävda att du själv har förverkat garantin. Detta gäller också om du inte servat hos auktoriserade verkstäder inom de intervaller som står i instruktionsmanualen.

Allt för att tjäna pengar naturligtvis... :huvet och fucka oss maximalt.

Appropå utseendet så ser den nästan ut som det polerade rejssystemet jag har, fast den är något kortare ser det ut som. De dubbla utblåsen är fett! :tummenupp

Dock tyckte jag mig se att det var lite si och så med finishen? Om man studerar "torpeden" baktill vid utblåsen ser ytan/svetsarna väldigt gropig och fula ut eller är det bara som det ser ut på korten?

Blir det något mer mos i hojen? HK?

Ger systemet något förutom ett skönt ljud så är ju 3000 jävligt billigt. I alla fall om man jämför mot vad Buell tar för sitt eget kit :skrämd
 

Lennart

finns även med tinnitus !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ny i Örebro
Hoj
Buell XB12Ss
Dark_Messenger skrev:
2164864 Garantin gäller säkert om du fortfarande har någon. Så taskiga kan de ändå inte vara att bara för du bytt dämpare så säger de att den inte gäller. Men vid större ingrepp (som du själv gör) kan de hävda att du själv har förverkat garantin. Detta gäller också om du inte servat hos auktoriserade verkstäder inom de intervaller som står i instruktionsmanualen.

Allt för att tjäna pengar naturligtvis... :huvet och fucka oss maximalt.

Appropå utseendet så ser den nästan ut som det polerade rejssystemet jag har, fast den är något kortare ser det ut som. De dubbla utblåsen är fett! :tummenupp

Dock tyckte jag mig se att det var lite si och så med finishen? Om man studerar "torpeden" baktill vid utblåsen ser ytan/svetsarna väldigt gropig och fula ut eller är det bara som det ser ut på korten?

Blir det något mer mos i hojen? HK?

Ger systemet något förutom ett skönt ljud så är ju 3000 jävligt billigt. I alla fall om man jämför mot vad Buell tar för sitt eget kit :skrämd

Visst finns det mer att önska vad det gäller utseendet med osnygga svetsar osv, men för den pengen så??
Det är ju trots allt en kille som bygger om originalsystem i sin egna lilla verkstad. Har har tydligen blivit väldigt erkänd i USA i alla fall!
Kolla hans hemsida och det ascoola tailgunner utblåset han bygger!
Jag hade inte lust att vänta några extra dagar för att få ett! :7peta
http://www.specialops-online.com/
Har svårt att tro att det blir mer skjuts i den för jag har ju inte mappat om insprutningen! Något jag ska fixa bara jag kommer på vart jag kan vända mig?? Är ju lite rädd att den ska gå med för snål blandning!!
Jag vill inte ha Race ECM för jag inbillar mig att den inte stöder avgasventilen?

Service gick bra utan gnäll i alla fall! Det blev AC-Cycle i Karlstad som tog sig an den! Körde 11 mil hem i ösregn och tömde ur stövlarna efter halva vägen... :3freak
Såna gånger önskar man att bakstänkan (osthyveln) satt kvar så allt vatten slapp kastas upp på ryggen!

Länkar även till detta busbra forum som är en guldgruva för oss udda folk!!
http://www.badweatherbikers.com/

Om bara Carlbarks kunde sms:a att mina diod miniblinkers har kommit hem då??
 

Dark_Messenger

Guest
Lennart skrev:
2172817
Service gick bra utan gnäll i alla fall! Det blev AC-Cycle i Karlstad som tog sig an den! Körde 11 mil hem i ösregn och tömde ur stövlarna efter halva vägen... :3freak
:4skrika Mm.. sånt där har man ju varit med om. Sist jag servade så fick jag åka i ÖSREGN till firman i norrköping. Torka alla kläder där och åka hem i lite mindre ösregn förvisso men men...hojen är värd det! :banana Lika kul varje gång :rofl

Lennart skrev:
2172817
Länkar även till detta busbra forum som är en guldgruva för oss udda folk!!
http://www.badweatherbikers.com/
Har kollat in det faktiskt. Mkt bra och det ända buell forumet mig veterligen..? Det ända som stör mig är att det är ju amerikanskt och vet man då om det är samma specifikationer/mått osv de snackar om..? Menar Buell är ju Buell, men i jänkarland så har de ju en massa skruvade regler om avgas/ljudnivåer osv..

Lennart skrev:
2172817
Om bara Carlbarks kunde sms:a att mina diod miniblinkers har kommit hem då??
Vilka blir det då? Keller eller? Kan varmt rekommendera. Små och snygga är de, men lyser med ett överraskande starkt sken. Halogenlampor är det i.
 

Lennart

finns även med tinnitus !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ny i Örebro
Hoj
Buell XB12Ss
Mr.Buell skrev:
2156401

Som fortfarande har noll mil på sig...

Pulverlackade hjul, vita speglar samt rampuckar och moddad XB12 ljuddämpare på bilden. Nu mera oxå ett högt kåpglas som inte är monterat på bilden.
Vore kul att se fler bilder på era Bueller här! :tummenupp

MVH,
Björn

Så vansinnigt vackert och stilrent med vitt!! :Bugar
Men 0 mil?? Varför??? :7peta

Dark_Messenger skrev:
2173710Vilka blir det då? Keller eller? Kan varmt rekommendera. Små och snygga är de, men lyser med ett överraskande starkt sken. Halogenlampor är det i.

:hihi Kommer inte ihåg faktiskt? Var så länge sedan jag beställde dom! :4skrika

Dark_Messenger skrev:
2173710men i jänkarland så har de ju en massa skruvade regler om avgas/ljudnivåer osv..
Och du menar att vi inte har det? :huvet

I vilken stad ligger kontoret förresten?
 

Mr.Buell

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph T120R-69 Chopper *såld, Fireblade-93 *såld, Flattrack Sportster *såld, Buell XB9R *såld, Buell X1-99 *såld, Yamaha Teneré-08 *såld, Moto Guzzi V7
Lennart skrev:
Så vansinnigt vackert och stilrent med vitt!! :Bugar
Men 0 mil?? Varför??? :7peta

Lika vackert som opraktiskt! :tungan Men vill man vara fin så... :)

Dessvärre har jag inte haft råd att ta ut den p.g.a sjukskrivning :3freak
Men på onsdag kommer våran demo XB12X tillbaka in så då har jag planerat att vara ute hela helgen och lindra åk-abstinensen!! :yoparty

Ang. din nya ljuddämpare, har du några byggskisser på den? Jag har nämligen monterat en XB12 dämpare på min som jag öppnat upp och modifierat lite. Skulle vara kul och se om det är samma modd dem utfört!

MVH
Björn
 

Lennart

finns även med tinnitus !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ny i Örebro
Hoj
Buell XB12Ss
Mr.Buell skrev:
2175335Ang. din nya ljuddämpare, har du några byggskisser på den? Jag har nämligen monterat en XB12 dämpare på min som jag öppnat upp och modifierat lite. Skulle vara kul och se om det är samma modd dem utfört!
Fick inga skisser tyvärr!
Men vad jag kan se genom slutrören så är den mest tom invändigt, förutom att det sitter ett typ grovt nät med ull runt väggarna.
Ser typ 3 stora hål längs in i burken...???
Tror jag i alla fall? :va
Men hur har du gjort med avgasporten på 12:a burken då?
 

Mr.Buell

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph T120R-69 Chopper *såld, Fireblade-93 *såld, Flattrack Sportster *såld, Buell XB9R *såld, Buell X1-99 *såld, Yamaha Teneré-08 *såld, Moto Guzzi V7
Lennart skrev:
2175416 Fick inga skisser tyvärr!
Men vad jag kan se genom slutrören så är den mest tom invändigt, förutom att det sitter ett typ grovt nät med ull runt väggarna.
Ser typ 3 stora hål längs in i burken...???
Tror jag i alla fall? :va
Men hur har du gjort med avgasporten på 12:a burken då?

Jag gjorde en liten skiss i paint, hoppas du förstår den!! :tungan

XB12muffler.jpg


Det blev rätt kass storlek men om jag försöker förklara så tror jag du förstår hur jag tänkt det :)

Dämparen består av tre separata kammare, två i ändarna av dämparen och en i mitten. I den mittersta kammaren finns tre rör som sammanbinder dem tre kammrarna, rören är perforerade och runt dem finns isolering.
Det finns ingen isolering i dem yttre kammrarna.

Så avgaserna kommer in igenom inloppsröret direkt ner till rör nummer 1, utan kontakt med med kammare nummer 1. Avgaserna går sen igenom kammare 2 och in i rör 2, mittenröret. Därifrån in i kammare nummer 1 där det vänder och åker ut genom rör 3 och rätt ut i utblåset utan kontakt med kammare 2.
XB12'ans avgasventil sitter alltså på inloppsröret i kammare 1.
Så när den öppnar på höga varv så bypassar man så att avgaserna går direkt till kammare 1 och sen ut genom slutröret.

Det jag har gjort med min är att jag öppnat kammare nummer 2 och kapat av en liten bit av utloppsröret där. Så då slipper avgaserna hela sightseeing turen runt i dämparen! Självklart är detta bara gjort för att få lite roligare ljud!
Det påminner aningens om racekitets ljud faktiskt.... Ska bli kul att testa och se hur effekt kurvan blivit!

Det enda som skiljer XB9'ans mot XB12'ans dämpare är just den där ventilen.
Så jag kör med den stängd bara! Fast det skulle vara kul att koppla på XB12'ans servomotor och ha en knapp på styret så man kan laborera med motståndet medans man kör :gnissla

Men det får bli senare :)

MVH
Björn
 

Lennart

finns även med tinnitus !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ny i Örebro
Hoj
Buell XB12Ss
Mr.Buell skrev:
2175558 Jag gjorde en liten skiss i paint, hoppas du förstår den!! :tungan

XB12muffler.jpg


Det blev rätt kass storlek men om jag försöker förklara så tror jag du förstår hur jag tänkt det :)

Dämparen består av tre separata kammare, två i ändarna av dämparen och en i mitten. I den mittersta kammaren finns tre rör som sammanbinder dem tre kammrarna, rören är perforerade och runt dem finns isolering.
Det finns ingen isolering i dem yttre kammrarna.

Så avgaserna kommer in igenom inloppsröret direkt ner till rör nummer 1, utan kontakt med med kammare nummer 1. Avgaserna går sen igenom kammare 2 och in i rör 2, mittenröret. Därifrån in i kammare nummer 1 där det vänder och åker ut genom rör 3 och rätt ut i utblåset utan kontakt med kammare 2.
XB12'ans avgasventil sitter alltså på inloppsröret i kammare 1.
Så när den öppnar på höga varv så bypassar man så att avgaserna går direkt till kammare 1 och sen ut genom slutröret.

Det jag har gjort med min är att jag öppnat kammare nummer 2 och kapat av en liten bit av utloppsröret där. Så då slipper avgaserna hela sightseeing turen runt i dämparen! Självklart är detta bara gjort för att få lite roligare ljud!
Det påminner aningens om racekitets ljud faktiskt.... Ska bli kul att testa och se hur effekt kurvan blivit!

Det enda som skiljer XB9'ans mot XB12'ans dämpare är just den där ventilen.
Så jag kör med den stängd bara! Fast det skulle vara kul att koppla på XB12'ans servomotor och ha en knapp på styret så man kan laborera med motståndet medans man kör :gnissla

Men det får bli senare :)

MVH
Björn

Ok!
Jag tog mig friheten att göra om din bild lite!
Jag tror att min ser ut så här! Det mörka i ytterkant på stora kammaren är nätet med isolering runt hela den! Den är betydligt mer öppen i alla fall.. :näsblod
Den har väldigt djupt och ljudligt sound i alla fall.. :)
Polisens kommande kommentarer kvarstår.. :fatta!

Edit: Jag tror att den sista kammaren är helt borta....för den är nästan en dm kortare?
 

Bifogat

  • XB12muffler.jpg
    XB12muffler.jpg
    5.5 KB · Visningar: 727
Last edited:

IronMike

Guest
går fort å byta motorolja eller ;) .. å kvaliten "är den bästa" har jag hört

:tomten

har svårt att se det mer än sportigare alternativ för tjock kluns med skägg som åkte hd med tryck på ryggen innan, å wannabe tuff, gärna med erbjudan om beskyddarverksamhet.. no offence

:rofl
 
Last edited:

Mr.Buell

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph T120R-69 Chopper *såld, Fireblade-93 *såld, Flattrack Sportster *såld, Buell XB9R *såld, Buell X1-99 *såld, Yamaha Teneré-08 *såld, Moto Guzzi V7
Lennart skrev:
2175612 Ok!
Jag tog mig friheten att göra om din bild lite!
Jag tror att min ser ut så här! Det mörka i ytterkant på stora kammaren är nätet med isolering runt hela den! Den är betydligt mer öppen i alla fall.. :näsblod
Den har väldigt djupt och ljudligt sound i alla fall.. :)
Polisens kommande kommentarer kvarstår.. :fatta!

Aha :)

Då har dem byggt en variant på en "vanlig" slip on med andra ord.
Dem flesta slip on är ju "rätt igenom" dämpare med perforerat rör och isolering runt.

Jag har monterat ett kolfiber Jardine på en XB9 och den lät en hel del :tummenupp
Du får ut å åka lite nu och avge rapport hur du tycker den blivit nu!!
Ska bli kul att höra :)

/Björn
 

Lennart

finns även med tinnitus !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ny i Örebro
Hoj
Buell XB12Ss
IronMike skrev:
2175613 går fort å byta motorolja eller ;) .. å kvaliten "är den bästa" har jag hört

:tomten

har svårt att se det mer än sportigare alternativ för tjock kluns med skägg som åkte hd med tryck på ryggen innan, å wannabe tuff, gärna med erbjudan om beskyddarverksamhet.. no offence

:rofl
Byta olja? Gör du det själv? Har du inte råd att lämna in på verkstad?? :D
Nej just ja......du ska ju betala försäkringen på din dussinhoj också!! :pannkyss
Men visst kan du få beskyddning om du vill? :död

:rofl
Edit: Oj då.....jag visste inte att du är dörrvakt....(polis wannabe).......nu kommer jag väl inte in på fina krogen??

Läs med ironi nu......snälla........ :lol
 
Last edited:

Mr.Buell

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph T120R-69 Chopper *såld, Fireblade-93 *såld, Flattrack Sportster *såld, Buell XB9R *såld, Buell X1-99 *såld, Yamaha Teneré-08 *såld, Moto Guzzi V7
IronMike skrev:
2175613 går fort å byta motorolja eller ;) .. å kvaliten "är den bästa" har jag hört

:tomten

har svårt att se det mer än sportigare alternativ för tjock kluns med skägg som åkte hd med tryck på ryggen innan, å wannabe tuff, gärna med erbjudan om beskyddarverksamhet.. no offence

:rofl

Kvalitén är bra på R1'or har jag hört, hur går det med lådan? ;)

Alla har vi ju olika smak eller hur!? För mig är 150 hästar för mycket och chassiet är tokfint på Buellen!!
Kvalitéts rykte gäller dem gamla Buellerna som drogs med en del barnsjukdomar, nya XB serien har H-D pyntat in en hel del pengar i för att få bort den stämpeln!
Så det är inte alls nån onormalt hög reklamations/garanti frekvens på Buellerna nu för tiden.

Det var min åsikt det! :)

MVH
Björn
 

Lennart

finns även med tinnitus !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ny i Örebro
Hoj
Buell XB12Ss
IronMike skrev:
2175740 jä jä de går bra faktiskt.. fått tag i en låda, som bara gått ett par hundra mil. Kanske nån av era brorsor som fixat fram en i bra skick.

vad beträffar kvalitet så kan allt gå sönder beroende på hur hårt man kör. just därför kör jag dussinhoj, det har tidigare inte alls funkat med italienskt eller americanskt ;)

jawohl.. när jag e klar på phs, å surat mig igenom de första åren. så ere mig ni får kriga mot när jag pysslar med narcotics, semikriminell halvpolack med förkärlek till vapen...varken kompis med staten eller långhåriga drägg ifrån de mörkaste garage. jag vill panga pistol mer än allt annat :fatta!

ta mina uppgifter nu, så slipper ni leta mer sen.

--
nu är ni säkert inte nåra av de hårdaste killarna som de var menat till... förlåt, tar i för mycket ibland.

:pannkyss :kiss :pussa :slicka :hej

:hihi Jag är en dansbandstrummis........inte så farlig faktiskt......
Har dock åkt hoj i 20år..........brinner för det.........gillar min oljeläckande sport-HD.......än så länge i alla fall :)
Tjock? Ja.....en aning för många kilon kanske......
Jag har också svårt att låta bli att reta gallfeber på folk ibland...
Leve ironin..... :rofl
 

Dark_Messenger

Guest
IronMike skrev:
2175740
jawohl.. när jag e klar på phs, å surat mig igenom de första åren. så ere mig ni får kriga mot när jag pysslar med narcotics, semikriminell halvpolack med förkärlek till vapen...varken kompis med staten eller långhåriga drägg ifrån de mörkaste garage. jag vill panga pistol mer än allt annat :fatta!

ta mina uppgifter nu, så slipper ni leta mer sen.

:pannkyss :kiss :pussa :slicka :hej
Månadens konstigaste inlägg? Knepig inställning du verkar ha om du är seriös med att bli polis.

Lennart skrev:
2175303 Angående avgas/buller:
Och du menar att vi inte har det? :huvet

I vilken stad ligger kontoret förresten?
Det jag menar är att i vissa delstater i det "förlovade landet" har de extrema utsläpp/avgaskrav. Tror Californien exempelvis är en av dessa. Mycket hårdare krav än här. Rätta mig gärna om jag har fel. Sen kan man ju diskutera deras sätt också. Exempelvis behöver man på många ställen inte ha ngn hjälm plus att man "får" dricka och köra (så länge inget händer), men hojen får inte låta något eller släppa ifrån sig lite skit.. :hihi

Menar inte att dra igång ngn diskussion om avgaskrav o så då jag är för dåligt insatt i hur det ligger till. Men ungefär som jag skrivit har jag fått för mig att det kan vara på sina håll i USA.

Kontoret ligger i oxelösund. Bor själv i nyköping. Mitt uppe i en flytt så det är en jävla röra plus att jag inte ännu har meckat ihop datorn och ordnat med internet. Så allt sånt får jag sköta ifrån jobbet...

Mr.Buell skrev:
2175335 Lika vackert som opraktiskt! :tungan Men vill man vara fin så... :)
Ujujuj, dig kommer man ju aldrig träffa ute på vägarna. Du kommer ha fullt sjå i tvätthallen med att polera o putsa! :rofl

Skämt åsido. Fin färg, "gräddvit" kan man nog säga va? Eller cremevit? Ovanlig? Tror inte jag har sett någon sådan. Fast nog måste den vara opraktisk alla gånger :Bugar
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top