Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

Dark_Messenger

Guest
En alldeles egen tråd för oss alla som kör Buell. Allt som rör Buell är välkommet här i tråden! Lägg gärna upp bilder på hur din hoj ser ut.

Det finns ju en och annan Buellåkare här på SH, även om vi i jämförelse med andra fabrikat är få. Visst skulle det vara bra med en tråd där allt från mektips till bilder på sin pimpade hoj, eller varför inte lite samåkning, kan avhandlas.

Har ni några frågor eller vill utbyta erfarenheter med andra Buellåkare. Skriv! :fyllisar
 

nabbor

An old UNMO who´s fading away
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Tukholma
Hoj
Ducati 1200S Multistrada PIKES PEAK -14, Ducati 848 STREETFIGHER -13
Dark_Messenger skrev:
2138179 En alldeles egen tråd för oss alla som kör Buell. Allt som rör Buell är välkommet här i tråden! Lägg gärna upp bilder på hur din hoj ser ut.

Det finns ju en och annan Buellåkare här på SH, även om vi i jämförelse med andra fabrikat är få. Visst skulle det vara bra med en tråd där allt från mektips till bilder på sin pimpade hoj, eller varför inte lite samåkning, kan avhandlas.

Har ni några frågor eller vill utbyta erfarenheter med andra Buellåkare. Skriv! :fyllisar

Häj hopp bullebroder. Åker lika fint som dig fast -04... Plus frugan som kör S3T Thunderbolt-98 :banana .

Mången japs- och italienarraket lär knäckas på krokvägarna i år (också) :hihi

Bra initiv du tog :tummenupp

Buell: Inte bättre men lite finare.. :2cool
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Jag kan bara säga att efter jag provkört en XB12 Long är jag imponerad av alla som kan köra fort på slingervägar med en Buell ;)
 

Birdiegbg

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
HD
Dark_Messenger skrev:
2138179 En alldeles egen tråd för oss alla som kör Buell. Allt som rör Buell är välkommet här i tråden! Lägg gärna upp bilder på hur din hoj ser ut.

Det finns ju en och annan Buellåkare här på SH, även om vi i jämförelse med andra fabrikat är få. Visst skulle det vara bra med en tråd där allt från mektips till bilder på sin pimpade hoj, eller varför inte lite samåkning, kan avhandlas.

Har ni några frågor eller vill utbyta erfarenheter med andra Buellåkare. Skriv! :fyllisar


Äntligen en tråd för oss fantaster.... kör xb12s-05.....

både jag o bruden kör buell. samt även i jobbet.......

gluffis skrev:
2139857 Jag kan bara säga att efter jag provkört en XB12 Long är jag imponerad av alla som kan köra fort på slingervägar med en Buell ;)


Låter som om du behöver träning??

tycker inte det är svårt att köra från sporthojar på kringel krok vägar.....
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Låter som om du behöver träning??

tycker inte det är svårt att köra från sporthojar på kringel krok vägar.....

Jo, men jämfört med den lilla japanhojjen jag har,och dom andra japanerna och tysken jag provkört, så var Buellen ruskigt svårkörd tyckte jag, på tok för nervös ;) Kombinationen med en 1200cc långslagig maskin i en kort ram blir väl lite aggressiv antar jag ;) Men dom ser klart tuffa ut o låter rätt ;)

Men jo jag behöver lite träning oxo, har inte riktigt kommit till knäskrapsnivå än ;)
 

Birdiegbg

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
HD
gluffis skrev:
2139896 Jo, men jämfört med den lilla japanhojjen jag har,och dom andra japanerna och tysken jag provkört, så var Buellen ruskigt svårkörd tyckte jag, på tok för nervös ;) Kombinationen med en 1200cc långslagig maskin i en kort ram blir väl lite aggressiv antar jag ;) Men dom ser klart tuffa ut o låter rätt ;)

Men jo jag behöver lite träning oxo, har inte riktigt kommit till knäskrapsnivå än ;)


Använder Buellen i arbetet och dom flesta elever "95%" tycker om den.

Nervös... nja. lite hetsig möjligtviss :rolleyes: :rolleyes:
 

Dark_Messenger

Guest
bullerobban skrev:
2139367 Häj hopp bullebroder. Åker lika fint som dig fast -04... Plus frugan som kör S3T Thunderbolt-98 :banana .

Mången japs- och italienarraket lär knäckas på krokvägarna i år (också) :hihi

Bra initiv du tog :tummenupp

Buell: Inte bättre men lite finare.. :2cool
Trevligt med några vapenbröder i japsjungeln!! :pannkyss

Har du eller någon annan för den delen erfarenhet av kellermans miniblink på buell? Köpte ett kit för ca två veckor sedan och hängde dit. Sen dess har jag inte haft annat en strul och allt som har med el suger jag på :3freak

Problemet:
* Meckade på. Allt funkade som det skulle, förutom att de blinkade för fooort... :4skrika
* Efter en dag dog bakblinkisarna, och det var inte det att de hade skakat sönder.. :hihi Dock fungerade de fram precis som de skulle!
* Beställde ett "relä" :va :rolleyes: , meckade dit och allt fungerade precis som det var tänkt. Dvs blinkade i rätt takt både bak o fram.
* Efter ytterligare två dagar slutade blinket funka helt och började lysa med konstant sken!! :huvet :4skrika

Här är jag nu! All hjälp är uppskattad..dvs vad är problemet och hur åtgärda?
 

Dark_Messenger

Guest
gluffis skrev:
2139896 Jo, men jämfört med den lilla japanhojjen jag har,och dom andra japanerna och tysken jag provkört, så var Buellen ruskigt svårkörd tyckte jag, på tok för nervös ;) Kombinationen med en 1200cc långslagig maskin i en kort ram blir väl lite aggressiv antar jag ;) Men dom ser klart tuffa ut o låter rätt ;)

Men jo jag behöver lite träning oxo, har inte riktigt kommit till knäskrapsnivå än ;)
Trodde du var "anti-buell"!? Låter ju nästan som du är lite sugen :lol

Go for it! :yoparty
 

Lennart

finns även med tinnitus !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ny i Örebro
Hoj
Buell XB12Ss
Äntligen........

Jag hade också funderat på att starta en Bulle tråd........
Bra initiativ.....
Bytte hoj i år från att ha kört japs i alla år.........skoj? JAAAAAAAAA.........
Bytte ut bakändan på min så fort jag fick den......
Köpte en från R&R customizing i Tyskland....Skit enkel att montera med
bra passform.......
Har även beställt ett nytt utblås från Special O.P.S i Usa....
Det kommer att dyka upp på posten under veckan..... :tomten
Det bästa med det systemet förutom att den kommer att låta riktigt gott
är att det är byggt av ett originalsystem med avgasventilen i så man behöver inte byta ECM....... Plockar man i ett KN filter eller så så måste man byta ECM i och för sig men..........jag tänker köra orignal för övrigt.....
Oj oj.....solen skiner ju........nu ska jag ut och åka!!!! :banana
 

Bifogat

  • P04-05-06_09.51[1].jpg
    P04-05-06_09.51[1].jpg
    137.2 KB · Visningar: 1,700

Dark_Messenger

Guest
Lennart skrev:
2143952 Jag hade också funderat på att starta en Bulle tråd........
Bra initiativ.....
Bytte hoj i år från att ha kört japs i alla år.........skoj? JAAAAAAAAA.........
Bytte ut bakändan på min så fort jag fick den......
Köpte en från R&R customizing i Tyskland....Skit enkel att montera med
bra passform.......
Har även beställt ett nytt utblås från Special O.P.S i Usa....
Det kommer att dyka upp på posten under veckan..... :tomten
Det bästa med det systemet förutom att den kommer att låta riktigt gott
är att det är byggt av ett originalsystem med avgasventilen i så man behöver inte byta ECM....... Plockar man i ett KN filter eller så så måste man byta ECM i och för sig men..........jag tänker köra orignal för övrigt.....
Oj oj.....solen skiner ju........nu ska jag ut och åka!!!! :banana
Sweet! Skön hoj du har :tummenupp

Lät som du har meckat o skruvat duktigt. Kommer själv från HD-träsket innan jag bytte senast så bullen är en ny erfarenhet för mig också. Men jag är fullkomligen apkär i den. Finns fan inte en enda sak jag ogillar!

Förutom blinkersstrulet förståsssss.... :huvet

Förresten, vad gör reflexen på framgaffeln kvar..!? :lol :blah
 
Last edited:

nabbor

An old UNMO who´s fading away
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Tukholma
Hoj
Ducati 1200S Multistrada PIKES PEAK -14, Ducati 848 STREETFIGHER -13
Dark_Messenger skrev:
2143841 Trevligt med några vapenbröder i japsjungeln!! :pannkyss

Har du eller någon annan för den delen erfarenhet av kellermans miniblink på buell? Köpte ett kit för ca två veckor sedan och hängde dit. Sen dess har jag inte haft annat en strul och allt som har med el suger jag på :3freak

Problemet:
* Meckade på. Allt funkade som det skulle, förutom att de blinkade för fooort... :4skrika
* Efter en dag dog bakblinkisarna, och det var inte det att de hade skakat sönder.. :hihi Dock fungerade de fram precis som de skulle!
* Beställde ett "relä" :va :rolleyes: , meckade dit och allt fungerade precis som det var tänkt. Dvs blinkade i rätt takt både bak o fram.
* Efter ytterligare två dagar slutade blinket funka helt och började lysa med konstant sken!! :huvet :4skrika

Här är jag nu! All hjälp är uppskattad..dvs vad är problemet och hur åtgärda?


Tusan vet... :confused: Jag har originalblinkers kvar på F-bolten men på T-bolten har jag Kellerman på sedan ett år tillbaka. Och på den har jag inte haft några problem alls (mer än när bonussonen skulle kliva av och råkade sparka bort höger bak :3freak ).
 

Lennart

finns även med tinnitus !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ny i Örebro
Hoj
Buell XB12Ss
Dark_Messenger skrev:
2143967
Förresten, vad gör reflexen på framgaffeln kvar..!? :lol :blah

:rodnar Den har jag glömt bort.......... :3freak
Ska genast gå ut och peta bort den....... :7peta

Mera bilder måste vi ju få här!!!!!!!! Visa era Bullar.......!!!! :Bugar

Irrat runt och fick ihop 60 mil idag........ :banana

Inte ens ont i baken???
Vad är detta??
En touring hoj??? :huvet
 

Birdiegbg

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
HD
Lennart skrev:
2145627 :rodnar Den har jag glömt bort.......... :3freak
Ska genast gå ut och peta bort den....... :7peta

Mera bilder måste vi ju få här!!!!!!!! Visa era Bullar.......!!!! :Bugar

Irrat runt och fick ihop 60 mil idag........ :banana

Inte ens ont i baken???
Vad är detta??
En touring hoj??? :huvet



Bilder kommer, både på brudens o min.
Kör med miniblinkers från duells. helt ok. inget strul med elektriska..


Någon som haft växellådsproblem??
Kommer efter 1200 mil på 03-05 lådor om man inte sköter olje byten ordentligt. eller mer än ordentligt.
 

Dark_Messenger

Guest
Lennart skrev:
2145627 :rodnar Den har jag glömt bort.......... :3freak
Ska genast gå ut och peta bort den....... :7peta

Mera bilder måste vi ju få här!!!!!!!! Visa era Bullar.......!!!! :Bugar

Irrat runt och fick ihop 60 mil idag........ :banana

Inte ens ont i baken???
Vad är detta??
En touring hoj??? :huvet
Håller på att flyttar just nu men bild kommer så fort lite tid finns!
60mil är långt på en dag. Du måste ha legat i :banana

Har själv tänkt på det du säger med sadeln, att man sitter jävligt bekvämt på bullen. Även efter långa sträckor får jag inte alls ont i baken och då är jag nog ändå lite för "stor" för hojen egentligen. Skulle vara intressant att prova en annan sadel för att jämföra skillnader. Lyxproblem som man får ta tag i när man har blivit rik. Såg en nere hos PO:s i norrköping. Den gick lös på typ 4000 har jag för mig :3freak
 

Dark_Messenger

Guest
Birdiegbg skrev:
2145955
Någon som haft växellådsproblem??
Kommer efter 1200 mil på 03-05 lådor om man inte sköter olje byten ordentligt. eller mer än ordentligt.
Problem kan man väl inte säga förutom att den är klonkig. Men det är ju trots allt det gamla HD arvet som finns kvar... :rolleyes:

Det jag kan uppleva som frustrerande är väl att det är väl lätt att peta i friläge om man slarvar lite med en växling. Oftast händer det när jag går från högre växlar till lägre vid tillfälliga stop. Exempelvis inför en rondell eller när man bromsar in bakom en bil men inte behöver stanna helt och det går i krypfart.

Säkert ligger det största felet hos mig som slarvar lite med växlingarna och inte pressar ner/upp pinnen till max.

Men men, jag kommer ju från renodlad HD så det är iaf en 253%:ig förbättring. :lol

Men visst är det så att en av de punkter de har bytt/förbättrat från -05 till -06 är just ett annat drev i växellådan!? Så din fråga är nog befogad.
 

Lennart

finns även med tinnitus !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ny i Örebro
Hoj
Buell XB12Ss
Kan berätta att lådan på 2006 modellen är helt underbar :tummenupp
Inget klonk alls!! Lättare att växla än tidigare japshojar jag haft....
Skulle dock vara intressant att testa en tidigare modell.......

Thank you Erik :Bugar
 

Birdiegbg

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
HD
Lennart skrev:
2148696 Kan berätta att lådan på 2006 modellen är helt underbar :tummenupp
Inget klonk alls!! Lättare att växla än tidigare japshojar jag haft....
Skulle dock vara intressant att testa en tidigare modell.......

Thank you Erik :Bugar


Jo, har fått den ifon oxå. köpte mig en street bob :yoparty :yoparty med nya lådan. blir till att bytta bullen till en 06a under året.

Det är stor skillnad på dom :)
 

Lennart

finns även med tinnitus !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ny i Örebro
Hoj
Buell XB12Ss
Köp ljuddämpare (ljudförstärkare :hihi ) i USA.......
Jag har beställt en......
Kommer vilken dag som helst nu.........
Betalade 400 dollar inkl frakt (3000:)
Verkar ju asbra när man får ett system som har avgasventilen kvar.....
Jag kommer att berätta mer när jag hängt på den......

Undrar vad tullavgiften blir bara??
Han skrev visserligen begagnad och skrev 50 dollar som värde på den!!

http://www.specialops-online.com/
 

Bifogat

  • Specialops.bmp
    57.5 KB · Visningar: 550
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Uppdatering angående blinkersstrul.

Funkar numera! :)

Hojen hade stått i två dagar. Tog ut den på en liten tur och vid första tillfället när jag använde blinkisarna märkte jag att de liksom "hängde" sig lite. Dvs blinkningen hängde i i cirka två sek för varje blink. Jaha tänkte jag, nu går jag in i nästa fas i eländet där skiten snart kommer sluta fungera helt.. :rolleyes:

Men men. Efter bara en liten stund började de bete sig mer o mer normalt. Ungefär som att något kärvade eller så. Efter cirka en timmes åkning var dom som de skulle igen. Blinkade regelbundet och med rätt hastighet.

Har en teori om att relät har blivit fuktigt och de senaste dagarnas fina väder o värme har torkat det. Tvättade hojen för inte allt för länge sedan och när jag tänker på det så tror jag att jag körde på med vattnet lite för noga, dvs över elektroniken o hela köret.. Mitt fel alltså. :3freak

Lennart skrev:
2148696 Kan berätta att lådan på 2006 modellen är helt underbar :tummenupp
Inget klonk alls!! Lättare att växla än tidigare japshojar jag haft....
Skulle dock vara intressant att testa en tidigare modell.......

Thank you Erik :Bugar
Bra att veta!

Men du har alltså inte testat en tidigare årsmodell så du kan göra en ren jämförelse dem emellan?

Har för mig att jag sett att man kan köpa någon slags "rejs-växellådskugg" för oss med tidigare årsmodeller :va
Kanske kan vara värt att undersöka närmare för oss som inte har blivit begåvade med en -06:a :gnissla
 

Lennart

finns även med tinnitus !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ny i Örebro
Hoj
Buell XB12Ss
Jag har tyvärr aldrig testat någon annan Buell. Jag köpte denna utan att ens provköra den!
Men..... :tummenupp
Nu har jag monterat Special O.P.S systemet......... :yoparty
Nu låter den inte gräsklippare längre.... :hihi
Åka åka åka............ :banana :banana

Vore najs att dra ihop en liten Buell träff nåt tag i sommar??
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top