Sidan 185 av 185 FörstaFörsta ... 85135160179180181182183184185
Resultat 3 681 till 3 691 av 3691

Ämne: Buell-tråden

Medlem
    Reg.datum
    jan 2010
    Hoj
    FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
    Lång historia kort så fylldes den med för myclet olja i förbindelse med ventiljustering. När väl jobbet var "klart" så brände jag 20mil med typ full gas och någon liter olja för mycket. Behöver jag nämna att oljan kom ut på alla ställen den inte skall komma ut?

Det var inte det enda.. Det tog över två år att få saken klar, och advokater var inblandade.

Jag tror inte att ventiljusteringen ens blev utförd om jag skall vara ärlig. Man måste ju riva hela hojen.

Vattenpumpen läckte också, det tror jag blev fixat. Men när jag fick tillbaka den så rann det ju olja ur det hålet.. Där det bara skall finnas vatten

Grymt kul hoj iallafall!

Önskar att Honda eller yamaha kunde bygga en likadan!

//K

Medlem
    Reg.datum
    aug 2017
    Hoj
    Buell XB12S -07, XB12SCG -09, EBR 1190SX -14
    Citat Ursprungligen postat av Hymer Visa inlägg
    Asså? Vad fuckade dom upp? Vet att elhandtag kan ha sönder dom. Priset ser lite i överkant ut sett till milen. Hade du inte sagt att den var kass hade jag värderat den till 50.

Håller med angående hur jefla kul en 1125cr är. Ska nog ev sälja min till hösten för att få kapitalet som fattas till att skaffa en ebr 1190sx
    Du kommer aldrig få råd med en 1190SX..

Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Hoj
    Mv Agusta F4R, Buell 1125CR
    Käft på dig köp min 1125 för du har ingen sådan i samlingen :o

Medlem
    Reg.datum
    okt 2017
    Hoj
    2009, Buell 1125CR
    Hallå!

Var ute och körde med min Buell 1125CR, i cirka 120 tänds oljelampan och växellådan slutade funka (Delar väl samma olja)

Slog av direkt men skadan verkade redan skedd då den slamrade i motorn, kollade stickan och den var helt torr. Fyllde på 2 (!) liter olja innan jag fick nivå på stickan, startade upp igen och allt lirade men efter 30 sek tomgång tänds lampan igen. Kollade stickan som nu var snustorr igen, vart tog all olja vägen?! Inga synliga läckage någonstans..

Någon som råkat ut för något liknande? Oljepump?

Mvh Marcus

Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Hoj
    KTM sm990
    Citat Ursprungligen postat av MarcusLille Visa inlägg
    Hallå!

Var ute och körde med min Buell 1125CR, i cirka 120 tänds oljelampan och växellådan slutade funka (Delar väl samma olja)

Slog av direkt men skadan verkade redan skedd då den slamrade i motorn, kollade stickan och den var helt torr. Fyllde på 2 (!) liter olja innan jag fick nivå på stickan, startade upp igen och allt lirade men efter 30 sek tomgång tänds lampan igen. Kollade stickan som nu var snustorr igen, vart tog all olja vägen?! Inga synliga läckage någonstans..

Någon som råkat ut för något liknande? Oljepump?

Mvh Marcus
    Rök den inte kraftigt ut genom avgaset?
    BOOST III

Medlem
    Reg.datum
    nov 2017
    Hoj
    -08, Buell XB12SS
    Hej! Har skaffat mig en Buell xb12ss och är väldigt nöjd förutom en sak.
    När jag ligger och smygkör, 70km eööer liknande, kör lugnt helt enkelt så rycker motorn till ibland. Ungerfär som en misständning. Lägger jag mig på ett högre varvtal i samma hastighet så rycker den inte lika ofta. Det är race ecu, öppet filter och uppgraderad dämpare. Allt ska va mappat och färdigt men ändå är den orolig på låga varv och ryckig i gången. Finns det nån här som känner igen detta och kanske kan vägleda mig vart jag ska börja felsöka?

Mvh Andreas

Habbiak me naggen BBEs avatar
    Reg.datum
    feb 2006
    Hoj
    XB12Ss
    Hej Andreas,

Njae, jag har en likadan 12ss som jag ägt sedan 2007, och det där problemet som du beskriver är väl litegrann av denna typ av maskins karaktär. Den rycker och knycker, stånkar och ruskar och håller på. Ibland hoppar den över något kolvslag utan att skämmas. Att köra mjukt och ryckfritt på låga varv klarar jag inte av utan att slira på kopplingen. Så jag gissar att det inte är något fel på din Buell, om så är fallet så har jag haft fel på min i 11 år :-) Men jag har ju inte provat din hoj så jag kan ha fel.

...jo förresten, det finns en sak du kan kolla. På min hoj visade det sig att en trottelsensor var feljusterad, TPS kallas den. Efter att Probike i Täby kopplat in en laptop och justerat den så gick hojen bättre, åtminstone på tomgång.

/Björn
    Senast redigerat av BBE den 2018-03-30 klockan 08:26.

Habbiak me naggen BBEs avatar
    Reg.datum
    feb 2006
    Hoj
    XB12Ss
    En fråga:
    Hur gör ni när ni byter däck?
    Det verkar ju vara rätt så knepigt att montera loss bakhjulet och drivremmen, och framförallt att få dit det rätt efteråt.
    Klarar en vanlig däckverkstad av det utan att klanta sig så hjullager och annat tar stryk?
    Här i Uppsala finns ingen HD/Buell -verkstad så jag funderar på att montera av hjulet själv och ta det till en däckverkstad.
    /Björn

Medlem Markoms avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Hoj
    Hayabusa, 1999
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	43162572_163199364616163_7537065338395951104_n.jpg
Visningar:	54
Storlek:	109,5 KB
Id:	447071

Livar upp tråden lite med en bild på tjejens Buell XB12S
    God Jul på er!

Medlem mángis avatar
    Reg.datum
    jun 2010
    Hoj
    2003. Kawasaki ZZR 1200
    hojhoj. är i funderingar utöka med en hoj till i stallet. Spanat in Buell på avstånd mest. Dock provkört en X1:a nu och den var lite kul att köra. Men det svårt bli bekant med en hoj en 10 minuters tur. kändes bra fast fick pilla med växlarna.. antar det är vanesak. Mina 2 objekt kollar på nu. Finns en mycket fint bevarad X1 Lightning ´99a helt i org skick och gått under 2k mil. Sedan finns det en XB12Ss Long 08, ungfr samma pengar för dessa. Svårt att åka och provköra XB'n för långt bort från Vad skall jag köpa ? Vill kunna ta med tjejen ibland också, om hon kan klänga sig fast någonstans... ni som kan dessa modeller dela med er av era kunskapens källa ! Tacksam för råd är allt bättre på nyare XB'n ? Hur med sadelplats ?

Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 Suzuki GSX1300R -08
    Vad det gäller den äldre modellen med rörram så hade en kollega en sådan.
    Men han lessnade på allt som vibrerade av. T.ex. oljerör.
    Både han och hojen knäcktes av vibrationerna.
    Sålde p.g.a. vibrationerna.
    Lessnade också på att ringa kompisar och be om bärgning.
    Senast redigerat av Comeback den 2019-07-11 klockan 21:39.
    MotoGP 2019: 1. Marques 2.Dovi 3.Vinales

Sidan 185 av 185 FörstaFörsta ... 85135160179180181182183184185

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Ingen fara, jag är i hjärtat en viddernas man. Jag har jobbat i Riksgränsen t.o.m Men nu sitter jag i en av Stockholms halvbättre förorter med en medioker villa [...]

Chronic
Vill du annonsera ovan? Klicka här