STG Bonneville är klar

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Bara provstartad men den låter gott, högt om inte annat.
Hoppas kunna prova i Malmö i morgon
http://stabbarps-auto.com/STTG/photos/photo42.html
photo45.jpg
 

Mackan_

Kawasaki FunnyBike
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Kawa Turbo Funnybike
Hej, det ska bli intressant att se och höra den,Lycka till. PS Glöm ej att du måste ha krysstag på wheeliebarsen . MVH Micke KAWA Forever
 

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Mamma, det där ser ut att gå att köra fort med :banana

Hur är det att köra stelt bak, när det går fort? blir det inte hoppigt?
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Jag gillar avgassystemet. Raka rör så man förstår att det låter en del. :yoparty När blir första tävlingen då?
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
JohanL skrev:
2131056 Däm! :tummenupp
Men blir det inte jobbigt med en så stor sidovagn? :tungan

/Johan

Den hänger jag av när jag ska tävla ju :7peta

Mackan_ skrev:
2131060 Hej, det ska bli intressant att se och höra den,Lycka till. PS Glöm ej att du måste ha krysstag på wheeliebarsen . MVH Micke KAWA Forever
Tack,
Rören tog slut, men jag ska fixa det i morgon om möjligt

triple skrev:
2131559 Mamma, det där ser ut att gå att köra fort med :banana

Hur är det att köra stelt bak, när det går fort? blir det inte hoppigt?

Inga problem, däcket tar upp mycket och sen är ju banan i Malmö slätare än en barnrumpa

Alex.J skrev:
2131564 Jag ska kolla efter dig imorgon om du ska köra.
Jupp, jag ska köra. Kolla efter en svart Bonneville :)
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Fett! :tummenupp Avgasrör a la topfuelhoj också. Ska bli kul att se den live! Blir det körning varje onsdag också? Jag kommer någon dag och hälsar på i depån :tummenupp
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
sportarn skrev:
2131608 Jag gillar avgassystemet. Raka rör så man förstår att det låter en del. :yoparty När blir första tävlingen då?

Om allt funkar så kör jag test&tune i helgen. Första tävlingen är den 26-28 Maj i Malmö. SM och allt :banana

lahi skrev:
2131653 Fett! :tummenupp Avgasrör a la topfuelhoj också. Ska bli kul att se den live! Blir det körning varje onsdag också? Jag kommer någon dag och hälsar på i depån :tummenupp

Förmodligen kör jag in varje Onsdag men tar nog gathojen nån gång, denna är inte byggd för att köra 250 repor med som jag gjorde första året med gatmoppen :yoparty
 

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
2-hjulig
jojje1963 skrev:
Om allt funkar så kör jag test&tune i helgen. Första tävlingen är den 26-28 Maj i Malmö. SM och allt :banana
För fanken Jojje, skräms inte så där! Blev tvungen att kolla så att jag inte hade missat min date med speakerbåset. Första SM-deltävlingen går av stapeln den 9-11 juni.

Jag tog mig friheten att lägga upp en länk till dina bilder bland toppnyheterna på http://HarleyDrags.com

MVH
PiPPi
 

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Timrå
Hoj
Hojlös pga skada
Kom upp och kör i Sundsvall om du vill åka på en slät och bra bana :)
Malmö är som kullersten jämfört med Sundsvall Raceway :)
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
jojje1963 skrev:
Inga problem, däcket tar upp mycket och sen är ju banan i Malmö slätare än en barnrumpa

Inskruvning av stödhjulens höjd, nåt du tänkt på eller frågat runt om? Tänkte bara utifallatt...

Videokamera ikväll? Ett måste! Vi vill se!
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
pwillen skrev:
2132234 För fanken Jojje, skräms inte så där! Blev tvungen att kolla så att jag inte hade missat min date med speakerbåset. Första SM-deltävlingen går av stapeln den 9-11 juni.

Jag tog mig friheten att lägga upp en länk till dina bilder bland toppnyheterna på http://HarleyDrags.com

MVH
PiPPi

Hehe, jag var trött.. Ses i Malmö då

Dalan skrev:
2132269 Kom upp och kör i Sundsvall om du vill åka på en slät och bra bana :)
Malmö är som kullersten jämfört med Sundsvall Raceway :)

Sundsvall är jättelångt borta.. Jag håller på med dragracing för att jag inte pallar att köra långt :rolleyes: Får se om jag hittar en chaufför till busen

andersbrink skrev:
2132328 Inskruvning av stödhjulens höjd, nåt du tänkt på eller frågat runt om? Tänkte bara utifallatt...

Videokamera ikväll? Ett måste! Vi vill se!

Jag tror inte den går mycket på hjulen men har satt dom så framhjulet är 50mm i luften.
Film kommer om den går bra :7peta
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Tja, den växlar inte som den ska. Och den måste mappas för den går inte rent, men annars gick det rätt skapligt. Den sitter inte i räcket iaf :). 1.66-7.3@150 på 2an, så jag fick iaf känna på hur den är att köra. Inga konstigheter tycker jag, allt känns som vanligt...
Större luftkolv ska på sen är det dax för test&tune i helgen.
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
jojje1963 skrev:
2134314 Tja, den växlar inte som den ska. Och den måste mappas för den går inte rent, men annars gick det rätt skapligt. Den sitter inte i räcket iaf :). 1.66-7.3@150 på 2an, så jag fick iaf känna på hur den är att köra. Inga konstigheter tycker jag, allt känns som vanligt...
Större luftkolv ska på sen är det dax för test&tune i helgen.



Ja du hade lite problem där i depån såg jag, men grymt coolt med avgasrörets dragning!!
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Då var det dax för första raset då..
Blåste topp packningen, ska prova med koppar nu. Diverse problem med min egna tänding så nu är en Dyna 400 beställd. Och jag behöver en ny skiva fram som tål värme lite bättre än NSR skivan som slog sig efter 3-4 sekunders bromsning så jag fick släppa bromsen.
Annars känns det bra, den kommer att gå fort när den är iordning. Vikten stanna på 191.5kg race ready och jag har inte gjort mycket för att spara vikt än.
Film på eländet
http://stabbarps-auto.com/filmer/STG1.wmv

Och lite nya bilder
http://stabbarps-auto.com/STTG/photos/photo48.html
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
jojje1963 skrev:
Blåste topp packningen, ska prova med koppar nu.

O-ringat foder är ett måste, annars blåser du packning ännu fortare än med stålpackning - fast det visste du nog redan. Ba kollar läget... :näsblod

Dvs 0.70 mm djupt och 1 mm brett spår. Jag o-ringar med koppartråd, de flesta andra med svetstråd. Packningen kan återanvänds nästan oändligt många gånger. Behöver inte glödgas mellan gångerna/rasen, det är bara vid allra första monteringen den ska vara mjuk.
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Jepp, det blir o-ringat.
Vadå mellan rasen? Den har rasat färdigt nu :)
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top