100%på teorin och Mito har kommit!

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ducati 748 2002
Ha, ha, det kan inte vara sant:

-Igår for jag och skriva teorin på a-körkortet, jag var otroligt nervös och visste varken ut eller in.
(läraren hade bokat tid dagen tidigare, se där, en fördel med att bo i ödem...host..på landsbyggden)
In i lärarens bilskolbil på morgonen och öva frågor och bilder på hans laptop medan vi begav oss mot besiktningsstationen där kortet skulle skrivas.
Efter att ha grillats av datorns testprogram bestående av 10 textfrågor och 45 situationsbilder så kom resultatet:

ALLT RÄTT!

Jag fick stående ovationer på besiktningsstationen och läraren funderade på att rama in resultatet och hänga det på väggen till bilskolan.........

Okej, det här händer säkert hela tiden för er som kan era saker, men för mig var det här jättestort som hade väntat mig underkänt.

Uppkörningen börjar närma sig och Miton skall registreras
 

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ducati 748 2002
Mod`s anmärkning: Man får ha totalt 10 fel för att bli godkänd;
3 på text och 7 på bild.

Just det, Cagiva Mito har (äntligen) kommit från Tyskland, önskar att jag skall få tag på en digitalkamera eller liknande så jag skall kunna ge er några bilder.
Ni måste få se den, den är så vacker, jag har blivit kär........ :kär
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Man får inte ha sånt flyt! Måste alla ha det så förbannat bra hela tiden?

Jaja, grattis iaf. Du har många roliga mil att se fram emot på den värsta 125:an som finns. :tummenupp
 

Simon

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
MT 01
Grattis till teorin..
Och ett jätte mega grattis till en underbart vacker hoj..
 

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ducati 748 2002
Estremo skrev:
Man får inte ha sånt flyt! Måste alla ha det så förbannat bra hela tiden?

Jaja, grattis iaf. Du har många roliga mil att se fram emot på den värsta 125:an som finns. :tummenupp

Vänta bara, snart stjälper jag väl med eländet eller så faller det omkull när stödfoten inte orkar eller så tar farbror polisen mig med att köra för fort, vi får väl se vad som händer och se hur mycket flyt jag har då.....asg :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
 

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ducati 748 2002
Neox Spunk skrev:
Grattis till teorin..
Och ett jätte mega grattis till en underbart vacker hoj..

Ja, senast idag har två jag känner allvarligt börjat fundera på att sälja sina bilar och börja köra motorcykel istället efter att de hade varit och tittat på Miton!

Tack för gratulationerna!
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Mikael Cagiva skrev:
Vänta bara, snart stjälper jag väl med eländet eller så faller det omkull när stödfoten inte orkar eller så tar farbror polisen mig med att köra för fort, vi får väl se vad som händer och se hur mycket flyt jag har då.....asg :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Du skulle bara våga tappa den i marken för då får du med mig att göra! När du har världens genom tidernas vackraste 125:a ska du helst ha den i en glasmonter. :D

Ingen som har en Mito att sälja till mig till hösten eller våren? Har alltid varit helsåld på den. Kärlek vid första ögonkastet. :kär
 

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ducati 748 2002
Estremo skrev:
Du skulle bara våga tappa den i marken för då får du med mig att göra! När du har världens genom tidernas vackraste 125:a ska du helst ha den i en glasmonter. :D

Ingen som har en Mito att sälja till mig till hösten eller våren? Har alltid varit helsåld på den. Kärlek vid första ögonkastet. :kär


Tyvärr har jag redan en som tänker köpa den här när jag säljer den om två år(!) och skaffar bil.

Det kommer att kännas som att byta ner sig när jag börjar köra bil tror jag, fastän jag troligtvis börjar bränna runt med nån bmw...........
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Mikael Cagiva skrev:
Tyvärr har jag redan en som tänker köpa den här när jag säljer den om två år(!) och skaffar bil.

Det kommer att kännas som att byta ner sig när jag börjar köra bil tror jag, fastän jag troligtvis börjar bränna runt med nån bmw...........
Skulle ändå inte ha råd med en Mito som bara är två år gammal. Får nog bli en -95:a eller något sådant.
 

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
nej
Mikael Cagiva skrev:
Tyvärr har jag redan en som tänker köpa den här när jag säljer den om två år(!) och skaffar bil.

Det kommer att kännas som att byta ner sig när jag börjar köra bil tror jag, fastän jag troligtvis börjar bränna runt med nån bmw...........
Ha! Bmw? Kom igen nu..
 

peak

Hojjlös :/
Gick med
15 May 2003
Ort
Orsa
Hoj
En såld Mt5a
yeah

Måste bara lägga till ett grattis jag med!
Fyfan va skönt de måste kännas! :rock

Min dröm e jag i slutet på den här sommaren har fixat mig
en skapligt fin hoj och körkort... så de vill till att jag börjar nu om de ska gå... :(

Är det inte någon som tänker sälja sin hoj nu i sommar? :D
 

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ducati 748 2002
Måste in och ofreda min kompis då till först och låna hans digikamera, men ida e han säkert allmänt bakis så jag låter nog bli.......

Och Bmw:n? Kanske jag avstår, i vår familj kör vi runt med en Fiat Punto och en Volvo 240 och det var kanske delvis tack vare fiaten som jag fick nog argument att slutligen få bistånd av föräldrarna att köpa ett Mito, så som tack för det börjar jag väl köra runt med Fiaten när jag blir lite äldre :rodnar
 

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ducati 748 2002
Re: yeah

säger du? Alltså det värsta med körkortet var ju teoriprovet, det känns ju som om en tung vikt har lösgjorts från mitt bröst när jag klarade det.
Tack för gratulationerna!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top