Kul träning i Brno

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Ahh, så gott! Man sitter i bilen efter jobbet onsdagen före påsk o skall hämta Lökmecken o denna gång även rejsandes Micke Sundgren. Självklart får grejerna inte plats i skåpet utan får surras på taket, givetvis utan takräcke.

Efter en mysig natt når vi Brno på eftermiddagen. Vi möts av glada tillrop av de som redan kommit ner. Ett par timmars mek o vips är den 8 man och 1 tjej starka truppen hemmastadd i betongblocken, eller heter det pitboxen.

Pang! John Blund sänkte oss på hotellet vid 22 tiden. Fredagen bjuder på massa körning på växlande underlag. Tampas med Per Björk vartenda pass. Kul som bara den när man "kör på kapp", men det är väl därför man håller på med det man gör.

Micke tycker att hans bakbroms gnisslar. Om det var han eller Einstein som kom på att smörja den med Kedjefett vet jag inte. Fredrik "Sölis" Sörebo får en lokalkännedom a'la Brno av rang när han letar 43 mm packboxar till framgaffel.

Andra dagen går lite fortare. Vi kvalar till Pirelli Cup som vi skall köra med Tyskarna. Junioren Backlund visar seniorenra hur man skall hantera en 600 o ställer sig i pole. -Ganska coolt av 16 åringen! Jag lägger väl mig i mitten av startfältet.

Lite fulmek och ett par goda skratt så vips är klockan natten. Oj, vi hade mekat till klockan 23. Vi försöker ta oss till hotellet i nån slags Ford Transit skåpbilskaravan som givetvis slutar med att alla kör vilse.

Tredje dagen bjuder på strålande solsken o träningsverk i varenda muskel. Verkar inte som innebandyspelande gett någon vidare muskeluppbyggnad... Gott, då kan jag skippa det till nästa säsong:) Björken o jag kommer i alla fall ner på 2.20 tider. Tja, ganska mediokert om man tänker på att Rossi kör 1.58. -Ahh, skit i det!

Vi stormtrivs i vårsolen och blandar "Fries fahren" med solande ömsom mekande.

Under sista dagens förmiddag gäller uppladdning inför Iceman Trophy Race som går av stapeln på eftermiddagen. Ett par långsamma träningspass blev det dock. I det 32 man starka startfältet har jag en 16:e plats på gridden. Jag gör en kanonbra start och ligger 6a efter ett varv. Det e hårigt tajt i första böj när man ligger där 4 man på bredden o gunniresterna smiskar i visiret. Dock kroknar jag lite på slutet och faller ner till en 8e plats men putsar dock personbästa ner till 2.18. Micke ställde inte upp i rejset. Sölis tog det lungt i starten "Ahh, man tjenner ju intte dom där grabbarna, o ge sig in 4 man i bredd i första krök, -Nä fy" men körde upp sig. Åsa slog killarna o sänkte 10 sekunder... Grattis Backund! -Du e ju fenomenal!

Trötta lastar vi o ger oss av hem på måndagskvällen. Vi hade en kalasvecka i Brno!
 

Bifogat

  • image002.jpg
    image002.jpg
    107.7 KB · Visningar: 140
  • image004.jpg
    image004.jpg
    111.7 KB · Visningar: 144
  • image003.jpg
    image003.jpg
    115.4 KB · Visningar: 168
  • image005.jpg
    image005.jpg
    103.8 KB · Visningar: 145

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Mäh! Transitkaravanen var exakt på spåret mit GPS steurung, jämrans otur att de stängt av vägen bara...
En bild på mekbänkspackningen också :):
130939092_47a2bc7c50.jpg
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kul va det, extra kul med mini-ERF:et, Sölis lunkade fram i starten men sen körde han upp oss i fältet, jag tog andra stint och Jorpes tredje, Sölis tog sista stint och det gick bra.

Kul med ett provrejs innan ERF serien drar i gång hemma, träningsvärk i flera dagar och kul som satan.

Att resa med Jorpes kräver dock mycket valium :3freak
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top