förgasare strul

Lillsteffe

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2005
Ort
öland
Hoj
cbr 600
var ute och provkörde min cbr 600 turbo går bara på lite gas annars hugger den bara laddar 0,3 bar och drar fint från 6000 rpm och uppåt men ej vid fullgas. tacksam för hjälp med mitt problem. :confused:
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Antingen är det soppapumpen som inte levererar, sopparegulatorn eller så är inte flottörhusen trycksatta på rätt sätt...

...eller nåt annat. :D

Beskriv i detalj hur din turbo-setup ser ut.
 

Lillsteffe

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2005
Ort
öland
Hoj
cbr 600
när väl turbo trycket kommer så går den som en klocka men jag kan inte hålla stumt . + plenium är byggt efter r1 turbos hemsida så tror alla slangar är kopplade som dom ska pitiot rör till flotörhus ,undersidan av membran till plenium kör med malapsi regulator instäld på 0,2 bar vanlig efi pump från en bil provade köra utan plenium samma problem uppstår
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Om du ska lösa problemet själv lär du sätta dig in i hur allt fungerar i teorin och sen se över att allt gör det i praktiken. Din uppgift nu är att eliminera ordet "tror" som du skrev här ovan. :tummenupp

Om du postar foton på alla detaljer och slangar hit & dit hur de är monterade så har du större chans att få hjälp här på forumet.

Berätta gärna hur du upplever att de olika tryckkretsarna fungerar dvs har för funktion och hur laddtrycket påverkar dem. Då är det mycket enklare att hjälpa till om du har uppfattat något lite knasigt.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top