Lunda/Uppsala dragrace, planera säsongen 2006!

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
http://www.shrauppsala.se/tavling.html

Helgtävlingarna har följande MC-klasser
Street Bike
Pro Street Bike
Super Gas Bike
Harley Breakout
Harley Drags
MC Outlaw (t.ex. Funnybike, Pro Stock etc)

Torsdagstävlingarna är flyttat till Onsdagar, kör med vad du har. Två klasser, MC under och över 1000cc. Under 1000cc originalhoj, ej överladdat. Klassen över 1000cc, allt tillåtet.
 

Steen

Mer hk än kg
Gick med
15 May 2004
Ort
-
Hoj
-
Klassen över 1000cc allt tillåtet
Måste hojen vara godkänd av svenskbilprovning?
 

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
2-hjulig
andersbrink skrev:
2084397 http://www.shrauppsala.se/tavling.html

Helgtävlingarna har följande MC-klasser
Street Bike
Pro Street Bike
Super Gas Bike
Harley Breakout
Harley Drags
MC Outlaw (t.ex. Funnybike, Pro Stock etc)
Finns det någon speciell anledning till att du inte nämnde Hot Rod Harley som är till för de v-tvinn-åkare som vill åka i en lokal serie utan att behöva bromsa ut sig mot ett fast index som i Harley BreakOut?

MVH
PiPPi
http://HarleyDrags.com
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
gsxr1200 skrev:
2084400 Klassen över 1000cc allt tillåtet
Måste hojen vara godkänd av svenskbilprovning?

Den ska vara godkänd enligt SVEMOS allmänna säkerhetsreglemente, typ finnas bromsar etc dvs vara i ett kördugligt skick. Du får köra med en Funny Bike om du vill - kruxet är bara att banan inte är speciellt preppad så greppet är inte det bästa, dock mycket bättre än en vanlig landsväg. Jag körde där med min Turbo-Bandit förra året. Finns det nummerplåt bak med uggla är det så mycket tuffare. :D

pwillen skrev:
2084496 Finns det någon speciell anledning till att du inte nämnde Hot Rod Harley

Jag läste klasserna/reglerna för MC tills "Sport Compact" dök upp, såg inte att man hade klämt in Hot Rod Harley sist på regelsidan.
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Om man bara vill prova lite, hur går man tillväga då? Har endast varit publik tidigare år.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Henkka skrev:
2084905 Om man bara vill prova lite, hur går man tillväga då? Har endast varit publik tidigare år.

Anmäl dig till Street Bike. Du är inte tvungen att tävla utan kan välja att enbart köra kvalrepor. Säg bara till när det är dags att lajna upp för att tävla att "jag skippar rejsandet" så blir det mindre bryderier i sekretariatet fast du behöver inte ens göra det om du inte vill.
 

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
2-hjulig
andersbrink skrev:
2084948 Du är inte tvungen att tävla utan kan välja att enbart köra kvalrepor.
:) Jo, det där har man hört många gånger under åren och det finns nog en och annan DR-veteran som tänkte den tanken första gången det var dags att åka till strippen, men den hojåkare som är ståndaktig nog att köra alla kvalrepor för att sen lämna finalkörningarna åt andra är ännu inte född.

Synd bara att Street Bike i Uppsala körs som bromsklass i.s.f bracket när det är avsett som en instegsklass.

MVH
PiPPi
http://HarleyDrags.com
 

raiderpatz

homoside in presinkti
Gick med
1 Feb 2006
Ort
sumpen
Hoj
äss
andersbrink skrev:
2084948 Anmäl dig till Street Bike. Du är inte tvungen att tävla utan kan välja att enbart köra kvalrepor. Säg bara till när det är dags att lajna upp för att tävla att "jag skippar rejsandet" så blir det mindre bryderier i sekretariatet fast du behöver inte ens göra det om du inte vill.

hur blir det med licens? lämnar man det bara tomt i anmälan om man inte har och vill köra prova-på/debutant?
 

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
raiderpatz skrev:
2098565 hur blir det med licens? lämnar man det bara tomt i anmälan om man inte har och vill köra prova-på/debutant?

PÅ onsdagskvällarna lär det inte behövas över huvud taget. På de lite större helgracen kan man vanligtvis lösa dagslicens för rimlig kostnad.
Man brukar ange vilken klass eller pröva på i anmälan.
Kom ock kör !!!
 

raiderpatz

homoside in presinkti
Gick med
1 Feb 2006
Ort
sumpen
Hoj
äss
J.J skrev:
2099077 PÅ onsdagskvällarna lär det inte behövas över huvud taget. På de lite större helgracen kan man vanligtvis lösa dagslicens för rimlig kostnad.
Man brukar ange vilken klass eller pröva på i anmälan.
Kom ock kör !!!

Aha, men vart stod det mer info och datum om vardagskörningarna? Länken ovan till shrauppsala innehöll bara info om helgtävlingar.
 

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
raiderpatz skrev:
2099517 Aha, men vart stod det mer info och datum om vardagskörningarna? Länken ovan till shrauppsala innehöll bara info om helgtävlingar.

Lägg in en fråga i Forumet !
Dom brukar vara vassa på att svara.
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Det är alltså en breakout på 10 sekunder eller? Hur många kvalrepor kan man hinna med innan det är dags för tävling? Inte så uppmuntrande att åka 60 mil fram och tillbaka och sen få köra 5-6 repor.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
10 sekunders breakout är för StreetBike och är den enda klassen man kan köra med engångslicens, resterande klasser kräver SVEMO-licens - som man kan köra upp för under kvalet. Kontakta isf arrangören innan tävlingen för mer info. Kör du upp för t.ex. Super Gas Bike får du köra hur fort som helst i kvalet så länge du inte har stödhjul.

En dragracing-tävling är av sin natur tidskrävande och 5-6 repor anses normalt vara många kvalrepor. Beroende på deltagarantal kan det bli allt från 1 till 15 repor.

Alternativet för Lunda är väl annars Tullinge eller Malmö (201-tiden går att översätta till 402-tid inom ca 0.1 sekund)

MangeH skrev:
2112021 Det är alltså en breakout på 10 sekunder eller? Hur många kvalrepor kan man hinna med innan det är dags för tävling? Inte så uppmuntrande att åka 60 mil fram och tillbaka och sen få köra 5-6 repor.
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Kapar tråden lite hoppas det inte gör nått....

Kan någon som är inne på Dragracing förklara för mig vilken nu klass det har kommit till nu i år, hörde att det kom en ny gatklass där man får köra turbo bla utan att ställa upp i tyngre klasser...

Sedan undrar jag vilken klass kör man normal om man har en gatreggad hoj med överladdning samt förlängd sving....

Jag är ju helt jävla grön på detta men tacksam för alla förklaringar så jag vet vilken klass som jag ska anmäla mig till nu till Bike Weekend så jag får se vad turbomoppen går för...
 

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
2-hjulig
Crille skrev:
2112395Kan någon som är inne på Dragracing förklara för mig vilken nu klass det har kommit till nu i år, hörde att det kom en ny gatklass där man får köra turbo bla utan att ställa upp i tyngre klasser...
Den nya klassen på Bike Weekend heter Street Bike ShootOut. Dom slutgiltiga reglerna är alldeles superfärska och du hittar dom på http://HarleyDrags.com

MVH
PiPPi
http://HarleyDrags.com
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top