80 talet, Sveavägen

Matte6605

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Ort
Fjugesta
Hoj
Gsx1100x (s)
Bilder från Förr....

Om alla som har lite roliga bilder mailar dom till mig så ska jag lägga upp dom på hemsidan för allas beundran.

/Matte

mats@electroparts.se

När alla pratar om gammla rävar får vi inte gömma allas vår "Gamen"RIP Mannen som gav Sverige Hotrod kultultur, och inte att förglömma grundadde tidningen Colorod som var vardagsläsning för en annan.
 

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Ort
Malmö
Hoj
GSXR 750 1996
Kan ni inte förminska bilderna eller lägga dem som en länk? Skrollar sönder pekplattan här :)
 

Johan31

Medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RGV 250 VJ23, Honda RC45, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX-R 50, Kawasaki Ninja 400, Suzuki RMZ 450
ilstallione skrev:
2087140 Kan ni inte förminska bilderna eller lägga dem som en länk? Skrollar sönder pekplattan här :)

Hahaha :hihi
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
ilstallione skrev:
2087140 Kan ni inte förminska bilderna eller lägga dem som en länk? Skrollar sönder pekplattan här :)
Firefox och ImageZoom fixar biffen :tummenupp

Härlig tråd f.ö.
 

TLRR

Guest
Ahh läser denna tråd med en stor klump i halsen,vilka tider.Minns många av de smeknamnen som tas upp här.Själv åkte jag CBX -79 den (röda) med rensat 6-1 system,lustgas o clip-on .Vart många vändor med polisen i hälarna,man låg raklång på hojen med fötterna över nummerskylten och kryssade mellan bilar mm. För att möta upp polarna i nån gränd på Valhallavägen för att sedan byta jacka och hjälm med varandra,och att köra tillbaks och möta polisen utan att de reagerade något nämnvärt längre.var en kul kännsla :)

Samlingställerna var lyriska med sina svindyra glassar man skulle bjuda på,till någon tjej som hängde med bakom som spätta.Minns detta så väl då mina pengar inte räckte för att betala notan.Utan höll på o få diska mig ur detta.
Fick bli springnota,och den tjejen :tuttar oooh (minns ditt namn och utseende så väl efter den utskällningen än i dag)
 
Last edited:

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Vid hoppet på Skånelavägen
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Andersson-Turbo körde den gröna kawan, Murphy Bakkern.
Chrille hade väl sin VF1000R då?

Pfeffer jobbade ett par dagar som P-vakt, slutade efter vännernas hot om stryk. :D

Jag var också inne en vända och jobbade på Honda MC med Rune, Pfeffer och Mojje! :)
 
Last edited:

Johan31

Medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RGV 250 VJ23, Honda RC45, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX-R 50, Kawasaki Ninja 400, Suzuki RMZ 450
XRV-Henning skrev:
2087273 Andersson-Turbo körde den gröna kawan, Murphy Bakkern.

Pfeffer jobbade ett par agar som P-vakt, slutade efter vännernas hot om stryk.

Jag var inne en vända ch jobbade på Honda MC med Rune, Pfeffer och mojje! :)

Okej,men hade inte Andersson-Turbo en blå/röd Harris också?Med Chrille menade jag han som hade ZXR750,vill inte gå ut med hela namnet :död R.I.P...
 
Last edited:

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Vid hoppet på Skånelavägen
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
SLADDVARNING skrev:
2087279 Okej,men hade inte Andersson-Turbo en blå/röd Harris också?Med Chrille menade jag han som hade ZXR750,vill inte gå ut med hela namnet :död R.I.P...

Jo, röd/blå Harris F1!
Ok, fel Chrille då? Menar du han som klotade i Roslagstull?
 

ManWhore

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2005
Ort
Bromma
Hoj
R1 -01 posörsvart
Härlig tråd!
Där stod man med sin "feta" 7 växlade Cagiva budhoj (125) och tyckte allt var grymt. Kände också Drutten R.I.P, Johan Berg m.m. Känner igen många namn nämnda ovan men minnet sviker endel. Åldersdemens eller något. Kul var det, håller med om att det var mer avslappnat på något sätt.
 

Johan31

Medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RGV 250 VJ23, Honda RC45, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX-R 50, Kawasaki Ninja 400, Suzuki RMZ 450
XRV-Henning skrev:
2087288 Jo, röd/blå Harris F1!
Ok, fel Chrille då? Menar du han som klotade i Roslagstull?

Jo precis... :(

ManWhore skrev:
2087311 Härlig tråd!
Där stod man med sin "feta" 7 växlade Cagiva budhoj (125) och tyckte allt var grymt. Kände också Drutten R.I.P, Johan Berg m.m. Känner igen många namn nämnda ovan men minnet sviker endel. Åldersdemens eller något. Kul var det, håller med om att det var mer avslappnat på något sätt.

Danne :D ?
 

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Vid hoppet på Skånelavägen
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
SLADDVARNING skrev:
2087313 Jo precis... :(

Ok, jag var på plats så snart efter att framhjulet på hans hoj inte slutat snurra... Sommaren 93.

Otrevligt då jag (första och enda gången) snackat med honom dagarna innan.

Minns Bati var med där också.

:(

/H
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Vilken härlig tråd :tummenupp . Jag brukar ju inte önska att man var äldre men det hade vart kul att vara där låter det som. :)
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Jag tycker att vi drar ihop en SH-träff på sveavägen i sommar, jag var där en gång som 16åring och kollade på alla upphottade Katanorna, så jag vill uppleva det igen. (minns att jag mötte Paulo Roberto som ansågs vara cool i Karlskoga där jag växte upp.)
 

gsxf

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
dalen
Hoj
bygger på en dobbeli dobb
kommer åsså ihåg den tiden med lasse grek , babbis , methin , mauritz med den florocerande gula å uffe med den baby blåa . Jag tyckte då att d va riktigt brutala hojjar å tycker d än i dag . Jag kommer i håg att uffe va en av första i sverige som körde höga nior på strippen .
jag tror d va -87-89 men kan ha fel med åren.
Va jag vet idag så har lasse grek gjort sig av med "turbo diesel" volvon å uffe e en av ägarna på nb gummi på birgerjarlsgatan , han jobbade även där på 80 talet. Å vi ska inte glömma jenny på sin xt 125 tror jag d va men senare bytte upp sig till självklart katana , mmmmmmmmmmm d va tider .
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top