80 talet, Sveavägen

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Var det någon alls som körde sina tunga Katanor o liknande hojar med originaleffekt? Begriper inte hur man annars ens får upp ett sånt lok på bakhjulet med typ 100 hk på slangen och 240-250 kg att släpa på.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Var det någon alls som körde sina tunga Katanor o liknande hojar med originaleffekt? Begriper inte hur man annars ens får upp ett sånt lok på bakhjulet med typ 100 hk på slangen och 240-250 kg att släpa på.
Några fanns det väl, men ingen åkte väl original-avgas.
Metin och grabbarna var ju inte direkt diskreta iaf :tummenupp
 

Str3 R

Guest
Uppskatta varandra medan vi lever, det har större värde än att glorifiera varandra när vi är döda..

Hojen står fortfarande i stallet i väntan på att sorgen ska ge vika, det är så tufft att mista en vän.
Sant, många är dåliga på att ge uppskattning medan vännerna/nära & kära lever. :krama
 

Prickenpricken

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2018
Ort
Åmotfors
Hoj
Suzuki gs 1000
Tjena på er... Fick i dag uppleva lite skön nostalgi när ja bestämde möte med min gamle vän Håkan D vid trädet utanför Mc Donalds det var där vi träffades för första gången för 30 år sedan :krama och våra suzuki Gt 125-or stod lutade på varsin sida av det där trädet för ingen av oss hade något stöd på hojarna, det gick väl antagligen inte o ha om man hade raask`s tillbakaflyttade fotpinnar märkligt nog var våra hojar redan då nästan identiskt lika förutom fotpinnarna hade vi båda Kn filter, Laverdastyre o inga blinkers plus lite bucklor på ungefär samma ställen. Så nu är min comeback iallafall klar, har under onsdagskvällen med Håkan besökt ett flertal ställen där mc folk samlas så även sveavägen såklart, dock utan att känna igen någon. Det blev iallafall också en längre tur ut mot vallentuna med omnejd och det va grymt nice att få tuffa runt i mellan 70 och 90 km/h o se lite av naturen.(o tror ni på den kan ja dra en till :D) Det har ju även pratats om någon form av reunion här på tråden det vore grymt kul om den nu kunde bli av Vi hörs av mvh Lonny
Tjena Lonny, kommer du ihåg mig "Pricken", de va ett tag sen , , ,
 

Prickenpricken

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2018
Ort
Åmotfors
Hoj
Suzuki gs 1000
Jag minns namnet i alla fall, Pricken är ett annat som kommer upp. En liten smal kille på en GS-1000. Arri, finnen med Katanan dyker upp på näthinnan också. Han var väl inte guds bästa barn precis, i något avseende...? Undrar hur han finansierade sina nya hojar. Efter en säsong så hängde väl det mesta ihop med "Kenny Roberts tejp" (silvertejp) och ståltråd.
Kul att mitt namn dyker upp här, det här var ju ca, 40 år sedan, kan säga att jag även mins namn som, jajje, dimman, discopjäsen, peppe, ja de va tider det, och vem kommer inte ihåg krull, hahaha ja jävlar vilken nostalgitripp, och lonny körde jag ifrån tror det var -80, han minns det garanterat, för han blev ganska frustrerad vill jag minnas, från Norrtull till Haga norra, ja nu sitter jag här och mins lite galna, men jäkligt roliga tider.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top