80 talet, Sveavägen

L i b b e

Medlem
Gick med
21 Apr 2017
Ort
vid rondellen
Hoj
Kawasaki Zr 750s,Kawasaki Z100SX
Ja tyvärr, en trevlig kille var det. :(

Jaaaa' verkligen.....
Jag är lite äldre årgång än "Berra" Och jag minns honom för jag har gått i skolan med honom.

Redan innan körkorts åldern. Stod han och hänge Kunsgatan/Sveavägen.... :) Han hade ett par Boots inköpta på Sko Uno! Dom var sååå slitna så jag tror T.om dom saknade klack till slut. :) Hahaha *Och en skinnpaj... Han levde för USA - Bilar.......och pratade mad allt åh alla. Träffade honom för 15 år sedan...om inte mer? Då körde han Sopbil........"Bästa kneget" sa' han....... :D Sedan fick jag höra att han gått bort efter en sjukdom. Tragiskt nog!

-Skööön tråd för övrigt!
 
Last edited:

Str3 R

Guest
Jaaaa' verkligen.....
Jag är lite äldre årgång än "Berra" Och jag minns honom för jag har gått i skolan med honom.

Redan innan körkorts åldern. Stod han och hänge Kunsgatan/Sveavägen.... :) Han hade ett par Boots inköpta på Sko Uno! Dom var sååå slitna så jag tror T.om dom saknade klack till slut. :) Hahaha *Och en skinnpaj... Han levde för USA - Bilar.......och pratade mad allt åh alla. Träffade honom för 15 år sedan...om inte mer? Då körde han Sopbil........"Bästa kneget" sa' han....... :D Sedan fick jag höra att han gått bort efter en sjukdom. Tragiskt nog!

-Skööön tråd för övrigt!

Tror det var hjärtstopp han drabbades av om jag inte minns fel nu, på dansgolvet på Finlandsfärjan. Hade en mintgrön hotrod också. Han stod även som dörrvakt på… Vad hette puben nu? Bishops Arms..? Såg också en dokumentär på TV3 om gatracen för många år sen och han satt på huk och pratade med Farbror Blå. Tror jag ska ha den på nåt VHS-band i gömmorna nånstans, finns säkert på YouTube om man söker. Är nog lättare att hitta den där än att jag söker igenom gömmorna här…

Det var en snäll en, den här Berra.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Då vet jag vilken Berra ni snackar om...:)
Synd att dom goda alltid går bort först..
 

L i b b e

Medlem
Gick med
21 Apr 2017
Ort
vid rondellen
Hoj
Kawasaki Zr 750s,Kawasaki Z100SX
Japp!

Absoluuut det var han.......Han var väl ingen "Hoj kille" direkt!
Men han var ju alltid med på Race:en...... :)


-Som yngre grabb,vet jag att han hade en liten karriär som en relativt duktig Hockey Keeper..........vill jag minnas. :)
 

Str3 R

Guest
Japp!

Absoluuut det var han.......Han var väl ingen "Hoj kille" direkt!
Men han var ju alltid med på Race:en...... :)


-Som yngre grabb,vet jag att han hade en liten karriär som en relativt duktig Hockey Keeper..........vill jag minnas. :)

Han var väl mer åt bilsidan.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Hörde för några månader sedan att de finns folk som försöker köpa hans grejor av sonen för billig pening...
 

Str3 R

Guest
Hörde för några månader sedan att de finns folk som försöker köpa hans grejor av sonen för billig pening...
Så sant som det var skrivet. Plötsligt har den avlidne fått fler vänner också. Egentligen skulle man skriva upp allt man har och dess värde för att underlätta för den efterlevande. Och en lista på vänner.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Så sant som det var skrivet. Plötsligt har den avlidne fått fler vänner också. Egentligen skulle man skriva upp allt man har och dess värde för att underlätta för den efterlevande. Och en lista på vänner.

De är få som gjort de å speciellt om man inte är lastgammal..
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Så sant som det var skrivet. Plötsligt har den avlidne fått fler vänner också. Egentligen skulle man skriva upp allt man har och dess värde för att underlätta för den efterlevande. Och en lista på vänner.

Jag är ju bara rädd att när jag dör så säljer frun mina prylar till de priser jag sagt att jag betalat. :D

Nej, men skämt åsido så behöver jag inte ljuga om sånt men värdet på äldre prylar förändras ganska snabbt. Jag har rent av själv sålt prylar för billigt för att jag inte riktigt hängt med i hur mycket dom faktiskt ökat i värde och då anser jag mig ändå vara ganska ajour med värdet på sånt jag skrotar med.

Så en sån där lista kan göra värderingen ännu mer fel om den inte är riktigt färsk. Möjligen kanske man ska lista vilka namn prylarna handlas under så att efterlevande kan söka lättare.

Jag har tex en KX500 stående, och blandas den ihop med 125or och 250 av samma årsmodell så blir det väldigt fel i värderingen.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Jag såg ofta hojarna utanför MCDon där på Sveavägen, men var aldrig en "gängknutte" utan drog runt på min röda GPz1100-82 med tjejen bakpå.

Blev också påkörd bakifrån på just Sveavägen, bara ett stenkast från knuttehaket. Hojen blev skrot där och då...
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag minns som mopedist ett race på Kistarakan runt 86, efter Donkenhänget, en svart FZR som stod på tvären när två stycken hojar drog iväg. Han fällde ner visiret, trampade i ettans växel ( kan den haft turbo?) och gasade efter de som körde race, han brände om bägge halvvägs:D:)
 

Kyrkratta

Medlem
Gick med
15 Mar 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki 1100
Uppskatta varandra medan vi lever, det har större värde än att glorifiera varandra när vi är döda..

Hojen står fortfarande i stallet i väntan på att sorgen ska ge vika, det är så tufft att mista en vän.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top