80 talet, Sveavägen

sportbike

Guest
Lenita blev stoppad så många gånger på sin FZ 750 att hon tejpade hela hojen svart och skrev "ettan uppåt, resten neråt" på tanken :tummenupp
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
"Finskt utseende" ?!?!? :confused: Syns det på en halvfull koskenkorva i bakfickan eller ?

Hahahah, tygla din förförståelse nu och fixera blicken på kindbenet och låt hjärncellerna jobba och återkom:tummenupp

Är Lenita finsk? släng upp en bild vettja. Vore trevlig att få se om man hade bra smak som 10åring:D
 

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen :´(
Matte6605 skrev:
Visa citerat inlägg Spättorna som kommer med tunnelbanan till Rådmansgatan med hjälm i handen för att kanske få åka lite hoj

Roligaste jag sett var en bildinsändare från en gammal Streetfighters magazine..

2 snubbar åker till en stor MC träff med sin pegga dieselkombi .. Väl framme så drar de på sig skinnställ och bär runt på varsin hjälm och stånkar och stönar i värmen.. :)

Tja.. finns posörer och elitposörer? :)

Smarta cheryer annars.. Ska man åka båge ska man hjälm :)
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Nostalgi Party?

Varför inte gå på fest hos MCE nu på lördag 28/5?
Klubben är "nästan" lika busig som på 80 talet, allt finns kvar tom GSXn på väggen... Bättre nu liveband, billigt käk å drickan flödar ;)

Kolla in mce.se

Kom och snacka lite skit kanske skaka liv i 25 åringen som finns där inne i det taskiga fodralet ;)

Jodo Bilsprängning blir det å Dragrace...

Ta gärna med tanten eller låna in ett par extra ;) :banana:banana:banana
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Yes då var vi där igen!!

Det blev 300 hojar på Sveavägen 29/6 nackhåren reser sig ...
Har Ni kvar hojen åk dit och häng på, det blir ett varv i stan på gamla bekanta gator nu på onsdag å avslutning med fika.

Är hojen såld kanske dyker den upp i mängden på onsdag kom titta å njut!!

Kanske 500 hojar denna vecka 6/7..
//NH
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Precis som på 80talet ??

Vet inte vad Ni gillar i dag men på 80 talet stod ju hojen högt i kurs, å ofta var man inne på sveavägen å satt på muren mest för att träffa polarna. Alla var ju där - hur kul som helst ;)

Fick ju fnatt i år å startade en tråd...
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=243873

Sjukt kul 300 hojar dök upp!! Har väl inte hänt dom senaste 20 åren!

Den 10 augusti vore det kul om alla dök upp även NI som kollar den här tråden!!
Tänkte vi kunde dra en liten repa hela högen på några mil, lite nattkörning å sedan runda av med fika på MCE jodå Kåken står kvar bättre än någonsin!!

//NH
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vet inte vad Ni gillar i dag men på 80 talet stod ju hojen högt i kurs, å ofta var man inne på sveavägen å satt på muren mest för att träffa polarna. Alla var ju där - hur kul som helst ;)

Fick ju fnatt i år å startade en tråd...
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=243873

Sjukt kul 300 hojar dök upp!! Har väl inte hänt dom senaste 20 åren!

Den 10 augusti vore det kul om alla dök upp även NI som kollar den här tråden!!
Tänkte vi kunde dra en liten repa hela högen på några mil, lite nattkörning å sedan runda av med fika på MCE jodå Kåken står kvar bättre än någonsin!!

//NH

Hah, om ni träffas någon helg så ska jag banne mig försöka komma upp från blekinge. ;)
 

dimax

dimax
Gick med
20 Apr 2005
Ort
sthlm
Hoj
suzuki x 6 st. turbo-lustgas mm
Själv var jag bara hangaround på den tiden, men kul var det. Han som hade ”Make my day” Katanan kallades lill-Lasse, har jag för mig. Jag kommer ihåg att han och hanns kompisar alltid skulle rejsa om pengar ute på Kista-rakan :hihi .

En typisk onsdag: Först ute på Brostugan. Där det var det en blandning av race-bilar och motorcyklar och nästan inga poliser. Sedan åkte man in till Sveavägen, fortfarande lite poliser. Där kunde man finna sänkta hojar med slicks och stumstag bak och tjejer som satt på muren i väntan på att få åka med. Samtidigt samlades alla stygga bilar nere vid VenergrensCenter i väntan på kvällens race. Senare på kvällen var det race på Kista-rakan. Alla var där! Bilar och hojar, alla rejsade mot alla.

Några som var där: Anders med sin lustgasmatade 1100R, Lill-Lasse med sin "Make My Day" Katana, Putte med sin neonfärgade Katana, Flamman med sin ISR, Ronnie med någon grymt snabb Corvette, Lars-Inge med skåpet, Per med sin turbomatade BMW E21 och Kjelle med sin turbo-Ascona mfl.

Det var bättre förr, med mindre poliser alltså :tungan

ha ha ha roligt att vissa kommer i håg oss gammlingar hälsningar lasse make my day katanan

:banana:banana
ha ha ha roligt att vissa kommer i håg oss gammlingar hälsningar lasse make my day katanan

vore kul om man kunnde träffas alla gammlingar kann någon fixa någon träff .. ps. är på semester till 22 aug. och kör fortfarande om pengar här med turbo busan ha ha ha
 
Last edited:

mudder

Muppkiller
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Kungsgården
Hoj
KTM990 Adventure S KTM690E
Kommer ni ihåg Camaron jag hade?
En lustgasmatad 427:a och och bilen lättad till 1290 Kg mm.
 

Bifogat

  • Camaro.jpg
    Camaro.jpg
    104.9 KB · Visningar: 408
  • 427.jpg
    427.jpg
    152.7 KB · Visningar: 315
  • skuff.jpg
    skuff.jpg
    103.2 KB · Visningar: 285

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Ort
Skutskär
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Sådana bilar glömms inte bort.
-Apråpå muskelbilar , åker Lars-Inge forfarande Chevelle hgv ?

/ P
 

jonteronte

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Majorna
Hoj
nada
Ingen som känner en Kari från vallentuna. Gjorde lumpen med han och han berättade så sköna sveavägen stories.
 

jonteronte

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Majorna
Hoj
nada
Finne med GSX1100ES ?

Javisst hade han det. Han drog med mig till Rickmans har jag för mig det hette och jag var såååå nära att köpa en lika dan:) Men valde en bimota.... men vid närmre eftertanke blev det ingenting och en vecka senare blev det en RD350. Vilka förvirrade hopp mellan modell val hehe
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top