80 talet, Sveavägen

KLOTIS

Medlem
Gick med
19 Nov 2010
Ort
stockholm
Hoj
katana,husaberg 650,R-turbo
Är det någon som vet vart dom klassiska hojarna (Ronsans motospeedlackade,jennys ljusblå,katanan som LÖRS lackade osv) har tagit vägen? är det nån som rullar på gatan fortfarande?
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Vem var bruden som drog omkring på en gsxr750. Året var runt 87 och hon bodde i Masmo (Vårby) i samma område bodde det en gäng som åkte bla katana. dessa grabbar hade sitt förråd på solhagavägen 36. Tror denna brud hade en snubbe som körde en katana.

Kommer aldrig glömma denna brud. Jag var 9 år då jag stod och dräglade på både hojen och bruden. Mitt minne av eran tid:D

Mvh// Snorisen:D
 

sportbike

Guest
Vem var bruden som drog omkring på en gsxr750. Året var runt 87 och hon bodde i Masmo (Vårby) i samma område bodde det en gäng som åkte bla katana. dessa grabbar hade sitt förråd på solhagavägen 36. Tror denna brud hade en snubbe som körde en katana.

Kommer aldrig glömma denna brud. Jag var 9 år då jag stod och dräglade på både hojen och bruden. Mitt minne av eran tid:D

Mvh// Snorisen:D

Lenita?
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Exakt.
Namnen försvinner dock rätt omgående :)

Mmm .Tror ni det är genetiskt betingat?!?! Typ en trasig DNA stege på alla män?

kommer iof ihåg Både Lenita , "Birka" ,,

Kanske beroende på de "Ända" gångerna man inte hetsade på Bogge , Utan "snellt":rolleyes: låg bakom och beundrade "Utsikten" :arsele

Aaaargh .. Ett tajt "Skinkställ" på en (kvinnlig) förare på en Cliponförsedd hoj ..:Bugar
Vem glömmer nått sånt..:Bugar
 

Bifogat

  • 2950_bikebottom.jpg
    2950_bikebottom.jpg
    52 KB · Visningar: 301

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Lenita bodde i Masmo men hon åkte Yamaha FZ 750. Om hon hade finskt utseende vet jag inte om jag vill säga men hon var/är blond och spenderade ofts sin tid i solarie då hennes solbränna var väl underhållen. Var hon är idag har jag ingen aning om.
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Lenita bodde i Masmo men hon åkte Yamaha FZ 750. Om hon hade finskt utseende vet jag inte om jag vill säga men hon var/är blond och spenderade ofts sin tid i solarie då hennes solbränna var väl underhållen. Var hon är idag har jag ingen aning om.

Låna hon en gsxr750 då? för jag är hundra på att jag såg henne på en sån. Hahahha Nu fick man namnet på tjejen som blev ens första runkobjekt:D:D
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Lenita bodde i Masmo men hon åkte Yamaha FZ 750. Om hon hade finskt utseende vet jag inte om jag vill säga men hon var/är blond och spenderade ofts sin tid i solarie då hennes solbränna var väl underhållen. Var hon är idag har jag ingen aning om.

"Finskt utseende" ?!?!? :confused: Syns det på en halvfull koskenkorva i bakfickan eller ?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top