80 talet, Sveavägen

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Japp! Det var ju BIG VHS på den tiden,de var ju inte små direkt!

Matte

Den vore kul att se, jag körde med min 500-trepip i regnet då 1985. Steffe Farnell med sin låga hedlundare osv, bara spann. Vore kul att se!
 

macal

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Ort
Tyresö
Hoj
1983 Suzuki Katana 1100
Den vore kul att se, jag körde med min 500-trepip i regnet då 1985. Steffe Farnell med sin låga hedlundare osv, bara spann. Vore kul att se!

Man hade ju inte så mycket batteritid vid den tiden, och det såg väl nästan ut som man skulle göra långfilm när man kom med denna.:)
Men du ska få en kopia på det jag har ca 20min , ngr känner du säkert igen
som nämns här.

Matte
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Japp! Det var ju BIG VHS på den tiden,de var ju inte små direkt!

Matte

Jag var där med min RD350.
Det gick väl inte så bra men det var himla skojjigt.

Filmkamrerna är LITE mindre nuförtiden:D

Jag är också intresserad av en kopia om det är möjligt
 

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Ort
Skutskär
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Davvo, Ducken, Flamman, Lonny, Patric Örtengren, Påsen och alla andra.
Är det några som fortfarande gasar på gatan ? Dom som var med när det begav sig.
 

sportbike

Guest
Davvo, Ducken, Flamman, Lonny, Patric Örtengren, Påsen och alla andra.
Är det några som fortfarande gasar på gatan ? Dom som var med när det begav sig.

Davo spelar golf.
Ducken träffade jag på Rosenhill för två veckor sen,glömde fråga vad han jobbade med,men han är inblandad i lite Enduranceracing iaf.
Putte kör Gixxer 1000,allför sällan dock,gärna på slangen,(hela tiden som vanligt)
 

Lonny

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2008
Ort
Solna
Hoj
Suzuki 1000 K4
Vilken höjdare att hitta ett sånt här forum !!!! Jobbade på Lelles (Ynglingagatan) i ett par år och sen nere på Honda Mc-Center och sålde bakom disk. Vet inte om nån kommer ihåg mej, men oj va mycket namn som dyker upp i minnet... :) Anders Abrahamsson, Sandy, Lonny, Fursten, Göran, Junior, Micke Berg, Sju-femti på Autospotrs verkstad,Ander Jonsson, Lenita, Glufs-Glufs, Magnum/Proppmätt, Olle Palmqvist, Ducken, Davvo, hon som körde taxi och hade guldvinge, vår mek nere på Honda (det var han som också var finne och körde guldvinge).
Ska gräva o se om jag hittar bilder från Boge! Återkommer

Tjena vännen klart jag kommer ihåg dig maila mig så kan vi träffas de vore kul en reunion på sveavägen vore grymt kul de me ha det bäst vännen
 
Last edited:

Lonny

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2008
Ort
Solna
Hoj
Suzuki 1000 K4
Tjena på er... Fick i dag uppleva lite skön nostalgi när ja bestämde möte med min gamle vän Håkan D vid trädet utanför Mc Donalds det var där vi träffades för första gången för 30 år sedan :krama och våra suzuki Gt 125-or stod lutade på varsin sida av det där trädet för ingen av oss hade något stöd på hojarna, det gick väl antagligen inte o ha om man hade raask`s tillbakaflyttade fotpinnar märkligt nog var våra hojar redan då nästan identiskt lika förutom fotpinnarna hade vi båda Kn filter, Laverdastyre o inga blinkers plus lite bucklor på ungefär samma ställen. Så nu är min comeback iallafall klar, har under onsdagskvällen med Håkan besökt ett flertal ställen där mc folk samlas så även sveavägen såklart, dock utan att känna igen någon. Det blev iallafall också en längre tur ut mot vallentuna med omnejd och det va grymt nice att få tuffa runt i mellan 70 och 90 km/h o se lite av naturen.(o tror ni på den kan ja dra en till :D) Det har ju även pratats om någon form av reunion här på tråden det vore grymt kul om den nu kunde bli av Vi hörs av mvh Lonny
 
Last edited:

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Tjena på er... Fick i dag uppleva lite skön nostalgi när ja bestämde möte med min gamle vän Håkan D vid trädet utanför Mc Donalds det var där vi träffades för första gången för 30 år sedan :krama och våra suzuki Gt 125-or stod lutade på varsin sida av det där trädet för ingen av oss hade något stöd på hojarna, det gick väl antagligen inte o ha om man hade raask`s tillbakaflyttade fotpinnar märkligt nog var våra hojar redan då nästan identiskt lika förutom fotpinnarna hade vi båda Kn filter, Laverdastyre o inga blinkers plus lite bucklor på ungefär samma ställen. Så nu är min comeback iallafall klar, har under onsdagskvällen med Håkan besökt ett flertal ställen där mc folk samlas så även sveavägen såklart, dock utan att känna igen någon. Det blev iallafall också en längre tur ut mot vallentuna med omnejd och det va grymt nice att få tuffa runt i mellan 70 och 90 km/h o se lite av naturen.(o tror ni på den kan ja dra en till :D) Det har ju även pratats om någon form av reunion här på tråden det vore grymt kul om den nu kunde bli av Vi hörs av mvh Lonny

En livs levande legend har vaknat till liv:tummenupp
Var ju aldrig egentligen med själv i hetluften 'då det begav sig' annat än i periferin. Körde som mest säs 82 och 83(Yammaha och Katana). Fortsatte efter lumpen -84 och några år till men det blev inget direkt häng på Sveavägen under den senare perioden. Kommer ju iaf ihåg dig från rejsandet på Stångholmsbacken med som jag trodde en Yamma 125:a men det var ju tydligen Suzuki redan från början:yoparty Hade själv ingen hoj just då men en gårdspolare som körde en grön KS125.

/U
 

Lonny

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2008
Ort
Solna
Hoj
Suzuki 1000 K4
En livs levande legend har vaknat till liv:tummenupp
Var ju aldrig egentligen med själv i hetluften 'då det begav sig' annat än i periferin. Körde som mest säs 82 och 83(Yammaha och Katana). Fortsatte efter lumpen -84 och några år till men det blev inget direkt häng på Sveavägen under den senare perioden. Kommer ju iaf ihåg dig från rejsandet på Stångholmsbacken med som jag trodde en Yamma 125:a men det var ju tydligen Suzuki redan från början:yoparty Hade själv ingen hoj just då men en gårdspolare som körde en grön KS125.

/U

Tjena igen jo du har rätt, första året jag åkte 125 hade jag en Yamaha RD 125 en blå om jag minns rätt och den gick väl ganska bra (tror jag) sen fick ja lite andra visioner, minns att ja var tvungen och byta till en Suzuki GT 125 för att bli medlem i Rissne MC där mina blivande vänner Davo, Ducken och Roffe var med för dom killarna körde ju Mc på ett lite annorlunda sätt än många andra gjorde ha ha men sen efter den har jag varit Suzuki trogen.
vi hörs // Lonny
 
Last edited:

sportbike

Guest
Åkte Bogesundsvägen med Lonny idag,värsta flashbacken,20 år sen sist :)
 

sportbike

Guest
Träffas några hojåkare på sveavägen nu för tiden?

Vet inte,när jag passerar ibland är det tomt i alla fall.
Vi ska försöka rådda ihop en re-union innan säsongen är över.
Alla ska bara komma hem från semestrar osv.
Vore kul :)
 

Katana Hasse

Lords...Of...Godness...
Gick med
20 Dec 2007
Ort
Spånga
Hoj
2007 Suzuki 1000R
Håkan o Lonny

Tråd skaparen undrar var Håkan Dagerborn tog vägen,Jag kör hoj i dag.Började förra sommaren med en gsxr1000.Det Skulle vara kul att träffa Lonny och alla andra.

håkan lonny det var kull att träffa er igen hoppas vi kommer att träffa igen
ha det så gottttttt
MVH
Hassan
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top