80 talet, Sveavägen

Matte6605

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Ort
Fjugesta
Hoj
Gsx1100x (s)
Klockan är strax efter 18.00 och allt det normala folket börjar sakta att droppa av för att lämna plats för dessa otäcka skinnklädda djurliknande saker på sina maskiner.
Personalen städar undan allt som kan vara olämpligt att ha framme under kvällstid samtidigt som rutorna börjar skallra och ett välbekant muller sprider sig över stan för att leta sig mot Sveavägen och Mc Donalds, Vi befinner oss på 80 talets senare hälft, Själv färdas jag på Katana från 82 med kanske i dagen mått aningens tjejig färg men otroligt frän då. Spättorna som kommer med tunnelbanan till Rådmansgatan med hjälm i handen för att kanske få åka lite hoj, Hela Sveavägen vibrerar av motorcyklars dån och människors prat och skratt.
McD är i vårat våld, Man kan faktiskt säga att det var vårat, Vi ägde det från 19.00 tills det stängde under antagligen halva 80talet, Vi ägde faktiskt trottoaren hela vägen från Odengatan till Rådmansgatan.
Vad hände sedan? Var e ni? Påsen den enda människa jag vet som njöt av att wobbla
Micke J från Vallentuna, Krullet, Kenta, Robban A, Länken, Några nämnda massor glömda men inte mindre uppskattade. Du som hade ”Make my day” Katanan har du kvar din apasnabba volvo med dieselmärke som piskade skiten ur jänkarna på kymlingelänken.

Vore kul om denna tråden fick oss att minnas lite och för er som inte va med, kanske förstå varför vi har så svårt att vara ödmjuka när vi vet att vi e bäst *ler*

Glad Påsk föresten
/Matte
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Matte6605 skrev:
2084371Spättorna som kommer med tunnelbanan till Rådmansgatan med hjälm i handen för att kanske få åka lite hoj, Hela Sveavägen vibrerar av motorcyklars dån och människors prat och skratt.
McD är i vårat våld, Man kan faktiskt säga att det var vårat, Vi ägde det från 19.00 tills det stängde under antagligen halva 80talet, Vi ägde faktiskt trottoaren hela vägen från Odengatan till Rådmansgatan.

DET VAR BÄTTRE FÖR! :yoparty
 

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
svart sebeärr 600
Matte6605 skrev:
2084371 Spättorna som kommer med tunnelbanan till Rådmansgatan med hjälm i handen för att kanske få åka lite hoj

:rofl
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
:)
minns när jag som 13åring besökte släkt i sthlm och smet iväg till stan och kollade in bågarna på sveavägen.

Örtengren hette väl en kille med snabbaste katanan?
 

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Tjörn/Västkusten
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
Tillhör själv gänget som stog på andra sidan gatan och förundrades över hur ni bar er åt.
Vi, med "fadermordar" kragar på skjortan, Bogner-jackor och VESPA tyckte ni missade något...... STUREPLAN. Alla partyn som man inte var bjuden på men ändå gick(åkte) till.
Svenska Vespas butik låg mitt emot och verkstan runt hörnet.
Oj, vad roligt det var på den tiden. Inga våltäckter, inget (nästan) våld på gatorna. Till och med raggarna var trevliga och hjälpsamma om Vespan behagade krångla.
:pannkyss :)
 

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Var själv nere några gånger i mitten på 80.Vilka butiker det fanns också,köpte min Rickman på Rickman agenten och hottade upp den med delar från tom peng pung.
 

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Vid hoppet på Skånelavägen
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Själv körde jag dit och var asball med min CB250N redan som 16-åring.

Jag har foton från då! Åtminstone vet jag att jag har bilder från cruisingen 86 och/eller 87.

1987 körde jag NS400 till Svea, om jag hade körkort minns jag inte. Troligen inte.

Skannar ikväll om det lirar sig! :D
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
En_Rochinna skrev:
2085035 själv var man inte ens född på mitten av 80-talet..
vad gamla ni låter boys ;)

Bara inse det flikka lilla vi från 80 talet hör inte hemma i denna tråd
 

En_Rochinna

-=Emilia=-
Gick med
31 Mar 2006
Ort
Odensala
Hoj
Yamaha tzr
Chii skrev:
2085048 Bara inse det flikka lilla vi från 80 talet hör inte hemma i denna tråd

haha nej vi gör väl inte det,, vi drömmer itne lika mycket som dom gamla ;) som vill vara unga pöjkar igen.. r1 hett (det rimmar)
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
En_Rochinna skrev:
2085060 haha nej vi gör väl inte det,, vi drömmer itne lika mycket som dom gamla ;) som vill vara unga pöjkar igen.. r1 hett (det rimmar)

Oh ja... vi har inte bråttom... Vi VET ju att ni kommer att hamna här ni också precis som vi :rofl
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
En_Rochinna skrev:
2085060 haha nej vi gör väl inte det,, vi drömmer itne lika mycket som dom gamla ;) som vill vara unga pöjkar igen.. r1 hett (det rimmar)

ta det rätta ta R1a :hihi
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Den här tråden får mig att känna mig både som en snorvalp och gammal på samma gång. :3freak
 

LowFlyer

#3570
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
Mmm, på den tiden var det 4 hjul, hela inkomsten gick åt till en Charger och andra Chrysler-produkter från 60-70 talet. Bensinen var i alla fall billig på den tiden. Blev en del turer upp till tokholm och sveavägen på helgerna, mest streetrace, inte så mycket cruising.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top