Omläggning mc däck, Priser! (Uppsala)

skagge

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2009
Ort
T-backar
Hoj
Fet jävla bobber.
Pratade precis med Sulas, de skulle ha 800:- per hjul om man kom in med egna däck samt hela cykeln. Verkar lite dyrt, vilka däckfirmor kan man lämna in hela cykeln? Inte så sugen på att skruva av hjulen.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
För omläggning av däck?

Ja ja jag svarar väl på detta mot bättre vetande...

Ullis gnäller för att hon blev utslängd och portad på min verkstad.
Det drog hon på sig alldeles själv och gnäller nu i vanlig ordning och ska hämnas...
Vilken grannen är förtäljer inte historien men vill han kontakta mig med sina problem så går det bra.



Carl-M för skador på hojen som ska ersättas.
Nu har det dragit ut på tiden men kommer att ersättas, var så säker.
Att jag gör fel händer och jag organiserar om så skador på hojar undviks.
Tyvärr så skadades din hoj men jag vill såklart lösa problemet.
Vi har pratat om att jag ska fixa Benellin och så kommer ske, har du handlat prylar till den så betalar jag så klart för dem.
Du kan gärna maila mig vad du gjort och inte gjort så tar vi det därifrån!
Så om jag nu som jag säger, åter igen att dina skador ska ersättas så kan det ju inte blivit dyrt för dig.
Eller hur!
 
Last edited:

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Hade jag velat hämnas för att du sabbade min hoj hade jag inte väntat ett år med att göra det. Men kul att du svarade, jag förstod att det skulle koka över snabbt. Det brukar göra det när det kommer till dej. Och vad det gäller grannnen, ingen skulle bli glad av att få tbx hojen med märken på fälgar & olja på bromskivorna.

Om du inte fixar att någon kritiserar vad du gör, då ska du inte "annonsera" på SH. Här snackas det om alla verkstäder, du är inget undantag.

Jag vet att just nu svär du som fan över mej & du kan kriga hur mycket du vill Patrik, men det kommer bara att sluta med att du gör bort dej för ännu flera. Jag kan med nöje ge folk en länk, för att visa hur resultatet kan se ut efter ett besök hos dej.

P.S ska man slänga ut någon/något, måste det finnas något att slänga ut.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Ha ha ha...

Ja du Ullis.
Du tar inte upp så mycket plats i mitt liv som du tror.

Jag FÅR försvara mig precis så som du får berätta hur dålig du tycker jag är, så enkelt är det.

Vad det gäller grannen så vet jag inte vem det är och kan därför inte svara på vad som hände där.
MEN gissar på vem det är och är det så så har den som bytte de däcken annan arbetsplats nu.

P:S Du har rätt det fanns inget att slänga ut.

Puss på re! :)

Edit: Har kunder klagomål på skador eller utfört arbete så ersätter vi efter en kort utredning alltid skadorna om dom uppkommit när vi haft hojen.
Så att sitta hemma och gnälla för att sedan slänga skit på nätet är ingen vettig lösning.
Är vi skyldiga till nån skada så hör man av sig till oss.
Det är det jag vill få fram, ingen ska vara missnöjd.
 
Last edited:

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Karlstad
Hoj
XR1200 -09
Ha ha ha...

Ja du Ullis.
Du tar inte upp så mycket plats i mitt liv som du tror.

Jag FÅR försvara mig precis så som du får berätta hur dålig du tycker jag är, så enkelt är det.

Vad det gäller grannen så vet jag inte vem det är och kan därför inte svara på vad som hände där.
MEN gissar på vem det är och är det så så har den som bytte de däcken annan arbetsplats nu.

P:S Du har rätt det fanns inget att slänga ut.

Puss på re! :)

Edit: Har kunder klagomål på skador eller utfört arbete så ersätter vi efter en kort utredning alltid skadorna om dom uppkommit när vi haft hojen.
Så att sitta hemma och gnälla för att sedan slänga skit på nätet är ingen vettig lösning.
Är vi skyldiga till nån skada så hör man av sig till oss.
Det är det jag vill få fram, ingen ska vara missnöjd.


Patrik du har bollen nu. Jag var ner och vi kom överens vad som skulle fixas. Sen skulle du skicka koden till Tuneboy vilket jag ej fått fast jag har påmint dig ett par ggr. Så det är som sagt du som har bollen i din hand. Hör av dig när du hittat koden och fått hem delarna.

Mvh Carl-m
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Patrik du har bollen nu. Jag var ner och vi kom överens vad som skulle fixas. Sen skulle du skicka koden till Tuneboy vilket jag ej fått fast jag har påmint dig ett par ggr. Så det är som sagt du som har bollen i din hand. Hör av dig när du hittat koden och fått hem delarna.

Mvh Carl-m

Är mycket medveten om det.
Men märk väl att jag aldrig nekat dig ersättning!
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Vilket ställe i Uppsalatrakten är det som gäller idag för att montera däck? Tänkte inte plocka själv utan bara köra fram och betala.
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Suzuki SV1000S
Vilket ställe i Uppsalatrakten är det som gäller idag för att montera däck? Tänkte inte plocka själv utan bara köra fram och betala.

Vad jag vet så är det fortfarande samma firmor som gäller, men priserna är "aningen" högre.
Har hört summor som 600kr/däck om man bara lämnar in hojen..:näsblod
Jag har dock ingen riktig koll eftersom jag kränger mina däck själv..
 
Last edited:

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Ok. Såg på hojdäck.se att Vianor verkar ha något pris på 750 för fram och bak, men då får man åka till Gävle. Ska ringa och höra lite på måndag.
 

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Ort
Uppsala
Hoj
R1
600:-/däck lät väldigt dyrt men vad vet jag, ring och kolla själv. Du har ju Patrik, JHAM och Lelles. Vet inte om mc-butiken nere vid 4-mackarna byter däck osv eller om dom bara är en affär(kommer inte ihåg vad dom heter...typ Torstens mc-butik eller ngt liknande).
 

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
600:-/däck lät väldigt dyrt men vad vet jag, ring och kolla själv. Du har ju Patrik, JHAM och Lelles. Vet inte om mc-butiken nere vid 4-mackarna byter däck osv eller om dom bara är en affär(kommer inte ihåg vad dom heter...typ Torstens mc-butik eller ngt liknande).

Antar att du menar Nisses MC ;)
 

Gill

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2015
Ort
Örsundsbro
Hoj
Kawasaki VN 1500 1995
Lyfter lite på den här tråden, jobbade tidigare på svenska Gummicentralen sen ca 10 år tillbaka och har nog lagt om d flesta av era däck som ni har lämnat in där, den firman är nu såld till kedjan som vi var med i och dem flesta av oss har slutat där. Jag jobbar nu på rogers däck i Uppsala och ni är varmt välkomna hit så ska ni få samma goda och vänliga service som vi har gett er tidigare.

Mvh Petter
 

Transalp 600

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2017
Ort
Uppsala
Hoj
Honda Transalp XL600V 1992
Hej! Några uppdateringar på priser för däckmontering i Uppsala? Det är ju tyvärr svårt att hitta priser på verkstädernas hemsidor... Tänkte att det är lika bra att fortsätta tråden eftersom den ligger högt på Google :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top