Hayabusa-tråden

Remus

Radical Riders
Gick med
26 Jan 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hayabusa
Jepp.. då var den hemma, timme dit och lämna Super teneren och ca en timme hem, blev ngn liten omväg! Kallt men kul! Sitter Laser HotCam på, låter alldeles lagom faktiskt!:tummenupp
 

Dalan83

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2020
Ort
Sundsvall
Hoj
Letar
Ok nu är jag biten Och sjukt sugen på en busa igen!
Jag ägde en koppar/silver -99 med Yoshimurasystem som jag saknar och villhöver igen. Jag sålde den till Öatersund och nån kanske vet var den eller en liknande koppar/silver kan finnas ???? Är beredd att åka en bit från Sundsvall för rätt hoj ????
 

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Supersport(touring)
Hej.
Är det någon som har tips på var man någorlunda snabbt skulle kunna få tag på en bakre fotpinne vänster till en - 06 hayabusa? Skulle behöva hela setet med fjäder och monteringspinne mm.

Både originaldelar och från ebay tar 3-4 veckor att få hem. ????
 

satanicpanic

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2014
Ok nu är jag biten Och sjukt sugen på en busa igen!
Jag ägde en koppar/silver -99 med Yoshimurasystem som jag saknar och villhöver igen. Jag sålde den till Öatersund och nån kanske vet var den eller en liknande koppar/silver kan finnas ???? Är beredd att åka en bit från Sundsvall för rätt hoj ????
Inte sett någon med dessa färger här vad jag minns

Skickat från min H8266 via Tapatalk
 

Kyrkratta

Medlem
Gick med
15 Mar 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki 1100
Hej.
Är det någon som har tips på var man någorlunda snabbt skulle kunna få tag på en bakre fotpinne vänster till en - 06 hayabusa? Skulle behöva hela setet med fjäder och monteringspinne mm.

Både originaldelar och från ebay tar 3-4 veckor att få hem. ????

Ring någon MC-skrot, tex. Thomas Grandell på Spinnin Wheel MC demontering.
https://www.spinnin-wheel.se/index.html
 

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Supersport(touring)
Tack för tipsen. Hittade en fotpinne på Bike MC-demontering, snabb och bra leverans. :tummenupp
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Har just bytt kylvätska på min B King, dvs en naken Busa, och undrar hur ni Busaägare gör för att lufta kylsystemet. Det finns en luftnippel i termostathuset på topplocket som man enligt manualen ska komma år genom att vika upp tanken. Jag ser då ingen möjlighet att komma åt den på det sättet. Så, hur gör ni.

Skärmklipp.JPG
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Har just bytt kylvätska på min B King, dvs en naken Busa, och undrar hur ni Busaägare gör för att lufta kylsystemet. Det finns en luftnippel i termostathuset på topplocket som man enligt manualen ska komma år genom att vika upp tanken. Jag ser då ingen möjlighet att komma åt den på det sättet. Så, hur gör ni.

View attachment 454150

1)
Fyller på kylarvätska och lutar Busan fram och tillbaka så åt mycket sidan som jag orkar 10 ggr.
Då brukar nivån sjunka, så jag fyller på mer kylarvätska
och så igen lutar den fram och tillbaka så åt mycket sidan som jag orkar 10 ggr.
Då brukar nivån sjunka, så jag fyller på mer kylarvätska
osv.

När nivån inte sjunkit så går det inte i mera i kylsystemet. Skruva på locket.
Se till att expansionskärlet är fullt till MAX linjen.
För eventuell luft som kommer ur kylsystemet när motorn blir varm kommer ersättas med kylarvätska från expansionskärlet när motorn svalnar.

2)
Vad det gäller luftaren så vet jag inte hur jag kommer åt den men alldeles i närheten av luftaren går det ut en slang från motorn som går fram till nära Kylarlocket. Jag misstänker den slangen också släpper ut luft.
Så jag har inte brytt mig.
Luftaren och slangen kommer högre upp jämfört med motorn ifall hojen står i nedförsbacke.
Så jag har ställt Busan i nedförsbacke efter byte kylarvätska och låtit den gå på tomgång till den är varm, stängt av motorn, låtit motorn svalna (så den kan ersätta utblåst luft med kylarvätska från expansionskärlet) men inte sett att det minskat nämvärt i expansionkärlet
så kanske räcker 1).
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Justera ljuset på Hayabusa

I försöken få den svänga lite lättare (som en SV650S)
så har jag höjt den bak 20mm och sänkt den fram 18mm.
Och det känns som den svänger lättare. Eller är det bara gymträningen ?

Detta resulterade i att när jag var ute och körde härom kvällen så låg gränsen för halvljuset ca 30 meter framför hojen.

Så nu ska ljuset skruvas upp lite högre.
Vilket innebär att först skulle enligt manualen plasten rivas av, gjort.
Nästa steg är hitta justerskruvarna.
Dom stackarna som gjort manualen har fått fota in på färdig hoj
och det är i varje fall för mig inte självklart vilka skruvar det är som syns på fotona. #

Men jag gissar på två skruvar med 10mm hexskalle som ser ut att sitta på en rund kanske 30mm bricka
och
att skruven till vänster är justering i höjdled, skruvskallen riktad bakåt
att skruven till höger är justering i sida, skruvskallen riktad bakåt

Är jag rätt påt ?

Eller ?
# Mot en av skruvarna ser det ut på fotot som man stoppar upp en Philips skruvmejsel nerifrån mot skruven och kommer upp innanför brickan.
Och i plasten under högra sexkantskruven är det gjort som ett halvt rör.
Är det för styrning av skruvmejseln ?
Och ljuset justeras med Philips skruvmejslar som körs in nedifrån och uppåt ?
Och skruvmejseln ska in genom hål i plasten bakom och under brickan under sexkantskruven ?
 

Bifogat

  • HeadLightBeamAdjust.png
    HeadLightBeamAdjust.png
    71.1 KB · Visningar: 9
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top