Hayabusa-tråden

Margusxx

Medlem
Gick med
27 Mar 2011
Ort
södertälje
Hoj
k2 hayabusa
Händer precis samma sak som med "svensk " försäkring, har ju samma försäkringsbolag som här, If, Gjensdige etc etc.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Och ja, det är lagligt för att du kan ju inte försäkra estnisk reggad hoj här i sverige. Det finns ingen huvudvärk där och om det finns.. 24400 sek per år kompenserar...

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Och ja, det är lagligt för att du kan ju inte försäkra estnisk reggad hoj här i sverige. Det finns ingen huvudvärk där och om det finns.. 24400 sek per år kompenserar...

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Låter ju onekligen praktiskt... Och lite mer ekonomiskt... :näsblod Men får man som Svensk medborgare äga och köra en estnisk-reggad hoj i Sverige? Trodde att man var tvungen att vara skriven utomlands för att få ha utländska fordon här (lagligt) samt att de bara får spendera en viss tid i landet innan de måste hem minst en tur...
 

Margusxx

Medlem
Gick med
27 Mar 2011
Ort
södertälje
Hoj
k2 hayabusa
Jo, det kan bli problem, är inte säkert hur det funkar men samtidigt jag är estnisk medborgare men äger svensk reggad honda... varför kunde det inte funka visa versa? Kanske behöver att ha address eller brevlåda i Baltikum
Låter ju onekligen praktiskt... Och lite mer ekonomiskt... :näsblod Men får man som Svensk medborgare äga och köra en estnisk-reggad hoj i Sverige? Trodde att man var tvungen att vara skriven utomlands för att få ha utländska fordon här (lagligt) samt att de bara får spendera en viss tid i landet innan de måste hem minst en tur...

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jo, det kan bli problem, är inte säkert hur det funkar men samtidigt jag är estnisk medborgare men äger svensk reggad honda... varför kunde det inte funka visa versa? Kanske behöver att ha address eller brevlåda i Baltikum

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Misstänkte det ja... Aja, det är nog lättare att leta försäkring i Sverige, eller helt enkelt skaffa en båge man har råd med :D Bilsport och MC skulle ha 30 papp om året för trafik :näsblod Däremot tipsade han mig om att kolla med trygghansa, de hade tydligen fått höra av andra kunder att de tenderade att vara lite mer humana så jag ska kolla där!

- - - Updated - - -

Kolla Folksam, jag pröjsar 11000:- för halvförsäkring per år.:rock

Låter ju lite mer rimligt än 30 lakan för trafik iallafall :D Får man fråga hur gammal du är och var/hur du bor?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tackar för det! Då lär jag vara rökt, komma här som 28-åring och vilja försäkra en sån båge... :D

Kolla med vad Trygg Hansa tar för avställbar trafikförsäkring.
Alternativt helår trafikförsäkring.
 

Silent_Jay

Sporthojsnörd
Gick med
3 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97 Suzuki GSX-R 750 -98
Hej!

Jag är på jakt efter ett par bromsok fram, och ev. Bromsskivor fram, passande Hayabusa 99-07.

Någon som har ett par ok och/eller skivor liggande?

Mvh//Julius
 

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Bänkade min -00 i höstas 171Bhp/152Nm Yoshi Tri oval PC5 dryga 6000 mil :)

Angäende försäkring så betalar jag 2900:- hel/hel TH. Har klivit över 50 sträcket.
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Hayabusa läggs ner av Suzuki. Läste det i Practical Sportbikes Februari 2019.
Euro4 kraven gjorde tydligen vidarutveckling av Hayabusa ointressant för Suzuki.
Glad jag har min Busa ! :)
 
Last edited:

Remus

Radical Riders
Gick med
26 Jan 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hayabusa
Snart ett år sedan någon skrev i tråden.. Samtliga klotat eller dom kanske bara går & går?

(hämtar förhoppningsvis min kommande vecka!:)
 

Remus

Radical Riders
Gick med
26 Jan 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hayabusa
De bara går och går.... 9000mil and still going strong... 1605cc nästa!

Satan, 9.000 mil, vackert! 1605cc, tycker du den är långsam ;-)

Min (kommande) är vad jag vet helt original förutom Laser Hotcam bolt-ons, så får väl se när man börjar leta andra prylar att hänga på!
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Dom bara går och går, min har bara passerat 3000mil och provat 2020 luften två gånger.
Inget fel på den luften. Tyckte hojen.
Jag frös om fingrarna.
 

Remus

Radical Riders
Gick med
26 Jan 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hayabusa
Här nere var det 9 grader idag! Hoppas på uppehåll iaf när den skall hämtas!

Någon här på hemmaplan som gjort "kopplingsmodden" (clutch mod)? Eller är det mest i racingsammanhang som folk får problem?
 

Markom

Medlem
Gick med
30 Jan 2011
Ort
Malmö
Hoj
Hayabusa, 1999
Satan, 9.000 mil, vackert! 1605cc, tycker du den är långsam ;-)

Min (kommande) är vad jag vet helt original förutom Laser Hotcam bolt-ons, så får väl se när man börjar leta andra prylar att hänga på!

Ja den har rullat genom hela Europa 5 eller 6 gånger hehe... blir en del mil då :lol

Var inne på Turbo och tänkte, 1605cc är inte fel... Googla Carpenter Racing :rock

Var din en Gen 1 eller Gen 2?
 

Remus

Radical Riders
Gick med
26 Jan 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hayabusa
Gen 1, K7 med 3.000 mil på mätaren.. Originalblinkers (herregud vad stora), stänkskärm orörd etc..
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top