Hayabusa-tråden

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Pendlar Göteborg - Skåne men är bortrest till Gotland till slutet av maj så först typ 27 / 28 maj men låt inte detta hindra er att träffas tidigare ! :)
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Jag ringde trygg hansa och fick ett kryptiskt svar om att om du tecknat den i år så går det efter en viss "trend" och när jag tecknade min för flera år sen gick det efter en annan "trend". Jamen, det bör väl vara "trenden" som gäller NU man borde betala efter, det fick jag bara ett "nej så funkar det inte" för. Jag fick ner min månadskostnad till 480/ månad.
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Jag ringde trygg hansa och fick ett kryptiskt svar om att om du tecknat den i år så går det efter en viss "trend" och när jag tecknade min för flera år sen gick det efter en annan "trend". Jamen, det bör väl vara "trenden" som gäller NU man borde betala efter, det fick jag bara ett "nej så funkar det inte" för. Jag fick ner min månadskostnad till 480/ månad.

Pratade också med ett försäkringsbolag för en tid sedan om deras överlag ganska orättvisa system där alla fick vara med och betala för rötäggen och fick då till svar av en dam att det systemet skulle förändras så att om man var mindre drabbad av olyckor skulle man också betala mindre.Har då något hänt, icke sa nicke.Dom är nämligen inte intresserade av ett rättvist system utan av att mjölka folk på pengar i sin legaliserade kriminalitet. :fakta
 
Last edited:

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
jag kollade faktiskt vad en busa skulle kosta att försäkra på mig (33 år boende i sthlm förort) hos suzuki märkes försäkring (länsförsäkringar) och blev överaskad 12000 hel/hel 8000 trafik det va iof på en 17 med abs


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Jag har betalat runt femhundra för helförsäkring sen jag hade -91 FZR´en från 2001 så det är egentligen skitsamma. Sen att jag betalat det året runt sen 2011 utan att veta att jag hade en avställningsbar försäkring är ju bara mitt eget fel. :dummer

Är det nån som har främre cargo-bultarna och kan tänkas bli av med dom?
 

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Ort
North of Stan
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
SlipOn till Busa- vad har ni?Jag har V&H CS One på min -14- lite i ljudligaste laget.
Någon som vet vilka bilprovningen accepterar?
 

Markom

Medlem
Gick med
30 Jan 2011
Ort
Malmö
Hoj
Hayabusa, 1999
Hej alla busa medlemmar!
Behöver er hjälp med min busa ... det är en gen 1 1999 Hayabusa som började få avgassmällar när man släpper gasen, misständer och har börjat dra lite mer soppa än normalt. Man kan lukten av bensin från avgasrören.

När jag kör den med mycket låg gas upp till 3-4 K Rpm börjar cykeln att misstända, när jag passerar 4krpm och ger det mer gas går det bättre Men inte 100% Bra.

Jag har bytt tändstift, laddningsregulator (mosfet), rengjort luftfiltret och kontrollerat alla vakuumslangar.
Har lagt en order igår på ett nytt Yausa-batteri, stator, tändhattar, nya tändstift och ett nytt luftfilter.
Har fått tips att det kanske är MAP-sensorn, men jag vill höra er om någon hade samma eller samma problem?
(Jag har också ändrat / uppgraderat bränslepumpen, rengjort spridarna och bytt till bränslepumpslangar förra året)

Några tankar?

/ Marko
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Var köper man de här "Plastförbanden" (vad heter dom förreste ?) som håller ihop kåpdelar av
Plastförband som jag mätt till 6mm, 7mm, 8mm diameter (kanske hålen ska kanske vara 1mm större)
dvs avsedda för 7mm, 8mm, 9mm hål ?
 

Bifogat

  • FairingFasterners-1.jpg
    FairingFasterners-1.jpg
    34.9 KB · Visningar: 27
  • FairingFasterners-2.jpg
    FairingFasterners-2.jpg
    35.4 KB · Visningar: 26

Markom

Medlem
Gick med
30 Jan 2011
Ort
Malmö
Hoj
Hayabusa, 1999
Har synkat spjällen, rengjort spridarna cirka 1500 mil sen, då byttes även bränslepumpen samt alla filter där i, satte till och med ett extra bränslefilter mellan tanken och bensinpumpen för att förhindra att bensinpumpen drar med sig massa smuts.

Detta händer oftast när hojen körs långsamt och med låg gas inne i stan dvs då den går varm. Händer inte lika ofta på landsvägarna då man drar på lite mer där.
Motorväg känner man inte heller av något om man ligger över 4000rpm

Hade tidigare för cirka 50-60mil sedan matat in en map från powercommanders hemsida för Hindle bolt on där den mapen såg väldigt "snål" ut jämfört med min tidigare mappning som gjordes i bromsbänk.
Dock kan man se på tändstiften att cylinder 1 och 3 går snålare än cylinder 2 och 4, då tippen på tändstiften är vita och dem andra två svarta.
Kan det vara så att dem tändhattarna håller på att lägga av? Då det börjat smälla som fan från avgasrören när man släpper gasen i högre hastigheter?
21106660_10210443036419347_1373493785400968045_n.jpg21105446_10210442122076489_5235675094394635210_n.jpg21150177_10210442042554501_975993486190098651_n.jpg
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Har synkat spjällen, rengjort spridarna cirka 1500 mil sen, då byttes även bränslepumpen samt alla filter där i, satte till och med ett extra bränslefilter mellan tanken och bensinpumpen för att förhindra att bensinpumpen drar med sig massa smuts.

Detta händer oftast när hojen körs långsamt och med låg gas inne i stan dvs då den går varm. Händer inte lika ofta på landsvägarna då man drar på lite mer där.
Motorväg känner man inte heller av något om man ligger över 4000rpm

Hade tidigare för cirka 50-60mil sedan matat in en map från powercommanders hemsida för Hindle bolt on där den mapen såg väldigt "snål" ut jämfört med min tidigare mappning som gjordes i bromsbänk.
Dock kan man se på tändstiften att cylinder 1 och 3 går snålare än cylinder 2 och 4, då tippen på tändstiften är vita och dem andra två svarta.
Kan det vara så att dem tändhattarna håller på att lägga av? Då det börjat smälla som fan från avgasrören när man släpper gasen i högre hastigheter?
View attachment 439012View attachment 439013View attachment 439014

Du skulle kunna använda the Cylinder trim function som finns under Power Commander Tools i PCIII (du kanske har PCV?) för att öka insprutningen till cylinder 1 och 3, max ökning 5%.
 

Markom

Medlem
Gick med
30 Jan 2011
Ort
Malmö
Hoj
Hayabusa, 1999
Du skulle kunna använda the Cylinder trim function som finns under Power Commander Tools i PCIII (du kanske har PCV?) för att öka insprutningen till cylinder 1 och 3, max ökning 5%.

Jag kommer börja med att byta stator, tändhattarna samt ett kraftigare batteri då jag har monterat växelindikator med TRE funktion, xenon för både halv och helljus och PCV med Quickshift.
Förhoppningsvis får jag allt nästa vecka och där efter blir det mappning :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top