Hayabusa-tråden

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Bulten
Hoj
S1000RR
J.J skrev:
2377356 Ett kugg mindre fram gjorde hojen betydligt roligare enligt mitt tycke iallafall !!

Fan nu måsta jag också dreva. Man vill ju inte bli avhängd:tungan . Det är felvisning av hastigetsmätaren som känns jobbigast. Jo jag vet att det finns massor med lösningar med GPS mm. men ändå! Om man bara vill ha en drevad hoj med en rättvisande mätare vad gör man då? omöjligt va? :va
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
0x2142 skrev:
2383206 Fan nu måsta jag också dreva. Man vill ju inte bli avhängd:tungan . Det är felvisning av hastigetsmätaren som känns jobbigast. Jo jag vet att det finns massor med lösningar med GPS mm. men ändå! Om man bara vill ha en drevad hoj med en rättvisande mätare vad gör man då? omöjligt va? :va

Körde första gången idag efter drivpakets bytet och det är kännbar skillnad på 1 kugg fram eller 3 kuggar bak - känns sävligare/lungnare nu med original 40 medan den var klart aggressivare i gången före bytet. Skall köra ett tag nu och sedan blir det köpa en ny 43 kuggare bak för att återställa ordningen :yoparty . Speedohealer funkar klockers och är inte dyr eller svår att montera - två sladdar isär och i med två nya - voila.//R
 

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Bulten
Hoj
S1000RR
rocketer skrev:
2383504 Körde första gången idag efter drivpakets bytet och det är kännbar skillnad på 1 kugg fram eller 3 kuggar bak - känns sävligare/lungnare nu med original 40 medan den var klart aggressivare i gången före bytet. Skall köra ett tag nu och sedan blir det köpa en ny 43 kuggare bak för att återställa ordningen :yoparty . Speedohealer funkar klockers och är inte dyr eller svår att montera - två sladdar isär och i med två nya - voila.//R

Man tackar!! var köpte du din?
 

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Bulten
Hoj
S1000RR
Ok då har man 43 taggar på bakdrevet. Först märkte jag inte så stor skillnad men när jag började ladda på lite så fanns det ingen tvekan längre. Att höja bak (hundben) och att dreva har gjort busan busigare:yoparty
 

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Med GixxerLady
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
Funderar på att investera i magnesiumfälgar.
Nån som kör med det?
Fördelar/nackdelar?
Bra ställen att handla detta på?
Vad väger en orginal bakfälg?

Tack på förhand.
 
Last edited:

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Nu till helgen tänkte jag testa busan på Tullinge om jag hinner, sugen på och få ett tidkort. Är det nån som testat sin? Vilka tider fick ni?
Testade och dreva ner en kugg fram idag, vart lite rappare utan att kännas surrig:tummenupp
 

Kuazimudo

Medlem
Gick med
23 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
GSXR1000'-K7'' Mv-Agusta RC'
:rock Den enda nackdelen med magnesiumfälg är om det blir sprickor idom, Har för mig att Furstenhoff hadde fram och bakfälg till salu, SWT-Racing :tummenupp
 

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
-PLM- skrev:
2404194 Nu till helgen tänkte jag testa busan på Tullinge om jag hinner, sugen på och få ett tidkort. Är det nån som testat sin? Vilka tider fick ni?
Testade och dreva ner en kugg fram idag, vart lite rappare utan att kännas surrig:tummenupp

Åkte 9,86 med min 99:a som hade Yoshi RS3 helsystem, PowerCommander och var sänkt bak.
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
J.J skrev:
2404677 Åkte 9,86 med min 99:a som hade Yoshi RS3 helsystem, PowerCommander och var sänkt bak.

Vad hade du för startvarv och slutfart för den tiden. Det kräver ju alltid sin förare iaf för att lägga den tiden och inte det pratet man hör ex på SH att bara droppa kopplingen och köra kanon tid - eller hur :rolleyes: . Träning och åter träning är det som gäller. Btw - bra tid :tummenupp .//R
 
Last edited:

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
J.J skrev:
2404677 Åkte 9,86 med min 99:a som hade Yoshi RS3 helsystem, PowerCommander och var sänkt bak.

Det var en fin tid! Vad hade du för 60fotare och slutfart?
 

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
-PLM- skrev:
2404723 Det var en fin tid! Vad hade du för 60fotare och slutfart?

1,69 resp. 231 km/h.

rocketer skrev:
2404683 Vad hade du för startvarv och slutfart för den tiden. Det kräver ju alltid sin förare iaf för att lägga den tiden och inte det pratet man hör ex på SH att bara droppa kopplingen och köra kanon tid - eller hur :rolleyes: . Träning och åter träning är det som gäller. Btw - bra tid :tummenupp .//R

Startvarv ? tja, det går ju lite på känn och det var 3 år sen, men runt 4-5000.
 
Last edited:

aBuseMe

En blöt man är inte rädd för regn.
Gick med
26 Oct 2004
Ort
Glömsta Hill
Hoj
Hayabusa
Nybliven Busa-ägare

Ville bara säga hej och visa min nya: :wiggle
 

Bifogat

  • 7804029151.jpg
    7804029151.jpg
    66.2 KB · Visningar: 200

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
bebbe skrev:
2099578 Hade någon typ av höjning bak faktiskt. Har för mig att jag köpte den på S-Racing. I övrigt var allt original på den (inte en spunna slangar :död ).

Vad är det för priser på busorna beg idag? Jag hade den första års modellen, 99:a har jag för mig att det var.

Min sambo köper en -00 idag för 79000:-. Lite lull och så..har gått 2600 mil..
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top