Hayabusa-tråden

Zlapshot

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2007
Ort
Brynäs
Hoj
Hayabusa
Ok, blir det nån felsignal eller nåt om tar bort allt, tänkte på elkablarna? Förövrigt mappade du min 12:a förra våren, gick kanon efter bänkkörningen :yoparty, du får gärna ta dig an busan framöver!
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Dessvärre så kom inte fakturan för domänen fram till ägaren av siten så dom fimpade den. Det är betalt men det verkar som om .nu ägarna inte är skitsnabba på att aktivera den.. :(

Det gjorde att jag inte kunde sätta upp den nya siten förra helgen och den här veckan och nu piper jag utomlands i en månad...

Det kommer nämligen att komma en uppdatering av hela siten men det blir inte förens i April när jag är tillbaka i Sverige såvida ingen annan är bra på php och vbulletin... Då får man kontakta C-S-M..
 

Nynäsbusan

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
2013 Ducati MTS 1200s T
Det gjorde att jag inte kunde sätta upp den nya siten förra helgen och den här veckan och nu piper jag utomlands i en månad...

EN MÅNAD!!!!!!! ??
Är du helt förryckt människa?
Vad skall du göra utomlands i en månad? Är det inte bättre att stanna
här hemma i Svedala och fixa vår hemsida.
Var har du dina prioriteringar egentligen?

Ha en bra resa och hälsa din bedårande bättre hälft.

Nynäs
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Våren närmar sig...

Så vad har hänt i alla bodar i vinter?
Själv har jag och min bästa vän moddat till våra cyklar inför stundande säsong. Eftersom jag har en -00 och kompisen en -03 så fick jag fixa lite mer. Jag har skaffat en ECU och svänghjul från en -02 och fixat så det funkar, grymt lätt med facit i hand. Med detta gjort fick en annan medlem på SH flasha våra boxar så det är samma bränsle/ tändningsmap på alla cylindrar, vilket ingen årsmodell har. Så nu är det slut-mappning av PCIII kvar på bägge cyklarna. Spänt att se vad det ska bli i slutänden. Kanske skulle göra en poll. på vad det kan bli: Yoshi 4-2-1 -ngt.kortad dämp, bortplockad avgasrening, moddad luftburk, långa insugstrattar på de yttre spjällhusen(rek. av M. Bohlin), K/N filter, PCIIIusb samt ombyggd till 32-bit ECU med flashad mjukvara.
Vad tror ni?

Som ni nog kan lista ut så har jag åkt GSX1100 i många år med förvisso mycket våldtagning(accade fortare till 200 än busa) och nu vill jag göra ALLT utom att röra motorn i sig. Känns tryggt och inte minst "framtidssäkrat"
 

JohnyRocket

Fet & Ful
Gick med
20 Nov 2003
Ort
Ysby
Hoj
Hayabusa -00
Så vad har hänt i alla bodar i vinter?


Håller på med ett, vad som blivit evighetsprojekt, Streetfighterbygge.
Så denna vintern har det bla blivit framgaffel och bromsar från en -06 R1000,PVMhjul, justerbara fotpinnar, broms-kopplingsgrepp bytta, håller på med att pyssla dit bakdelen från en -08 R1000.
Ratbike-lack gjord i garaget, ska göra något ordentligt nästa vintar förhoppningsvis.
Sen får den in på bänkning innan sommaren, går inte 100 sen bytet till Brocks-systemet.

I övrigt har det blivit mest Staropramen ute i boden..
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Håller på med ett, vad som blivit evighetsprojekt, Streetfighterbygge.
Så denna vintern har det bla blivit framgaffel och bromsar från en -06 R1000,PVMhjul, justerbara fotpinnar, broms-kopplingsgrepp bytta, håller på med att pyssla dit bakdelen från en -08 R1000.
Ratbike-lack gjord i garaget, ska göra något ordentligt nästa vintar förhoppningsvis.
Sen får den in på bänkning innan sommaren, går inte 100 sen bytet till Brocks-systemet.

I övrigt har det blivit mest Staropramen ute i boden..

hej
har du några fina kort på bygget:tummenupp
det skulle vara kul o kolla
mvh peterpain
 

JohnyRocket

Fet & Ful
Gick med
20 Nov 2003
Ort
Ysby
Hoj
Hayabusa -00
hej
har du några fina kort på bygget:tummenupp
det skulle vara kul o kolla
mvh peterpain

Näää, egentligen inte..
Väntar på adapterplattorna för att få dit bakramen så för tillfället går det mer bakåt än framåt av någon konstig anledning..
Ju mer prylar man får hem desto mer plockar man bort. :va
Men nåväl en statusbild då, kommer fler när ( om ) den blir klar.

Hittade en klocka när jag letade delar på ebay.. kunde inte låta bli. :cpparty
 

Bifogat

  • DSC06146.JPG
    DSC06146.JPG
    126.3 KB · Visningar: 163
  • DSC06135.JPG
    DSC06135.JPG
    57.6 KB · Visningar: 727

TLSD

Choklad för faan !
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Mitt emellan tegelbruket & syltbäcken faktiskt !
Hoj
VTR SP1
Bränsletryck..

Hej!
Nu när snön börjar smälta så kommer ju det som gömts i garaget vilja komma ut..
Jag har något fenomen på min -99 Busa som förmodligen inte frusit ihjäl under vintern.
Såhär ungefär:
Fullt drag på femman funkar perfekt åsså i med sexan...död :confused:
något händer ibland vet ej om det är tändning eller bränsle som försvinner.
Efter att jag kopplat ur och ser på varvräknaren att moroten svarar igen så funkar den igen.
Är lite misstänksam mot bränslepump/tryckregulator kan det vara den fan som inte hänger med eftersom jag vrider av rullen vid växling ?
Någon som är hemma på insprutningen ?

/Sören
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
Fullt ös på femman och när sexan åker i så dör den? Är det lika med mindre ös också ex 4k varv på femman och sedan sexan i? Den bör väl klippa på ex fullt ös från 2:an till 3:an också isf? Stryps motorn så du ser att den stänger av och varvräknar nålen ger sig eller stryps effekten så den drar inte mera?//R


Hej!
Nu när snön börjar smälta så kommer ju det som gömts i garaget vilja komma ut..
Jag har något fenomen på min -99 Busa som förmodligen inte frusit ihjäl under vintern.
Såhär ungefär:
Fullt drag på femman funkar perfekt åsså i med sexan...död :confused:
något händer ibland vet ej om det är tändning eller bränsle som försvinner.
Efter att jag kopplat ur och ser på varvräknaren att moroten svarar igen så funkar den igen.
Är lite misstänksam mot bränslepump/tryckregulator kan det vara den fan som inte hänger med eftersom jag vrider av rullen vid växling ?
Någon som är hemma på insprutningen ?

/Sören
 

TLSD

Choklad för faan !
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Mitt emellan tegelbruket & syltbäcken faktiskt !
Hoj
VTR SP1
Fullt ös på femman och när sexan åker i så dör den? Är det lika med mindre ös också ex 4k varv på femman och sedan sexan i? Den bör väl klippa på ex fullt ös från 2:an till 3:an också isf? Stryps motorn så du ser att den stänger av och varvräknar nålen ger sig eller stryps effekten så den drar inte mera?//R

Första gångerna trodde jag att jag "missat" växlingen och fått i friläge.
Fenomenet märks bäst då jag växlar 5-6an men tendenser finns tidigare också. Motorn lägger helt av då jag släpper av på gasen och växlar känns som ett samband med att gasen dras av och det blir ett kliv från fullt flöde i pumpen till 0 och sedan fullt igen. Min fundering är om tryckregulatorn ligger helt öppen efter mitt gassläpp. Har ej 100 koll på hur det fungerar mekaniskt men antar att pumpen ger flöde hela tiden då trycket stiger släpper regulatorn "överflödet" i retur till tanken. Då bör den ju också öppna för fullt då man släpper gasen och sedan stänga då man klipper på igen..? kanske något skit i mekaniken..har demonterat pumpen och ska kolla igenom den nu.
 

TLSD

Choklad för faan !
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Mitt emellan tegelbruket & syltbäcken faktiskt !
Hoj
VTR SP1
Första gångerna trodde jag att jag "missat" växlingen och fått i friläge.
Fenomenet märks bäst då jag växlar 5-6an men tendenser finns tidigare också. Motorn lägger helt av då jag släpper av på gasen och växlar känns som ett samband med att gasen dras av och det blir ett kliv från fullt flöde i pumpen till 0 och sedan fullt igen. Min fundering är om tryckregulatorn ligger helt öppen efter mitt gassläpp. Har ej 100 koll på hur det fungerar mekaniskt men antar att pumpen ger flöde hela tiden då trycket stiger släpper regulatorn "överflödet" i retur till tanken. Då bör den ju också öppna för fullt då man släpper gasen och sedan stänga då man klipper på igen..? kanske något skit i mekaniken..har demonterat pumpen och ska kolla igenom den nu.

Fanns mycket smått och gott i den pumpen...
Mycket skit och en filterinsats!!! som förmodligen inte blivit utbytt sen -99
känns som det + en felmonterad returslang kommer att lösa problem !
/Sören
 

TLSD

Choklad för faan !
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Mitt emellan tegelbruket & syltbäcken faktiskt !
Hoj
VTR SP1
Fanns mycket smått och gott i den pumpen...
Mycket skit och en filterinsats!!! som förmodligen inte blivit utbytt sen -99
känns som det + en felmonterad returslang kommer att lösa problem !
/Sören

Haha..fortsätter att svara mig själv..världsklass!!!
Kan meddela ägare av busan med pumpen utanför tanken (99-00) att det sitter ett bränslefilter i pumpen samt en sil i tanken dessutom en sil i pumpens sugsida och en i tryckregulatorns ingångshål som kräver viss uppmärksamhet.. kanske är jag den siste att komma underfund med detta ..men i Haynes stod inte en stavelse om dessa ting !!

/Sören
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Goddag igen, tänkte nästan lägga ut en annons "hayabusa köpes" på blocket men jag antar att ingen kollar köpes annonser, är det nån här som funderar på att sälja sin busa? Ute efter en -01 - 05 typ i 60 - 65t kronors klassen.
 

The Hayabusa

Ny medlem
Gick med
24 May 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX 1340 R 2008 & GSX 1000 R för banan.
Jag vet en 2005a med ca 500 mil ... för bra pris

Goddag igen, tänkte nästan lägga ut en annons "hayabusa köpes" på blocket men jag antar att ingen kollar köpes annonser, är det nån här som funderar på att sälja sin busa? Ute efter en -01 - 05 typ i 60 - 65t kronors klassen.

Känner en kille som har en 2005 med ca 500 lugna mil på mätaren.
svensksåld välvårdad..... etc.

Ring Mats på MX Bikerparts..... 0708-347123
 

mikkeboz

Medlem
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Busa -06
En liten undran..
Ska köpa nya däck till busan,är det nån som har koll och kan rekommendera ett set bra gummin?Kommer i stort sett bara att köra landsväg,dock kurviga sådana.
Valet står mellan Metzler,Michelin och Pirelli,men det är inte hugget i sten.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
En liten undran..
Ska köpa nya däck till busan,är det nån som har koll och kan rekommendera ett set bra gummin?Kommer i stort sett bara att köra landsväg,dock kurviga sådana.
Valet står mellan Metzler,Michelin och Pirelli,men det är inte hugget i sten.

Jag har åkt ett par säsonger på Pilot Road 2 och är nöjd, dom håller ca 600mil för mig med blandat långturer och busåkning. Hade Pilot Power 2 tidigare men enda skillnaden jag märkte var att dom slets fortare.

Åkte till och med en bandag med dom utan problem.
 

mikkeboz

Medlem
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Busa -06
Ok,ska kika på dom.
Slående skillnad på hållbarheten dock,däcken som satt på orginal,Bridgestone,fick jag ut över 1500 mil!!Hur är det med hastighetsindex?Drar mätaren i botten så fort tillfälle ges...
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Ok,ska kika på dom.
Slående skillnad på hållbarheten dock,däcken som satt på orginal,Bridgestone,fick jag ut över 1500 mil!!Hur är det med hastighetsindex?Drar mätaren i botten så fort tillfälle ges...

1500 mil! Drog du runt hojen på släpvagn eller?:D

Apropå något annat, är det någon som testat det populära sniktrimmet att byta avgaskammen mot en insugskam för bättre andning på avgassidan? Jag hittade en insugskam till rätt pris på Ebay som lär landa om nån vecka, vore kul att höra ett utlåtande från någon som testat.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top