Hayabusa-tråden

Mr W

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R-1000
-Jolly- skrev:
2371957 Tjenare! Jag glömde ju att ladda upp dessa från vår sammankomst förra onsdagen. 9st Busor vart det (och fort gick det mellan åt).

//John

Amän det e ju strålande....:tummenupp

//W
 

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Ort
Jerusalem
Hoj
GSXR 1000 K7
Hulkomania skrev:
2371600 Jag kör med DB, provade aldrig med org ens... satte på DB så fort jag plockat ut hojen. Funkar hur bra som helst:tummenupp
Ska sägas också att hjälmen har en väldigt stor betydelse!
Kan starkt rekommendera SHOEI Z-ONE!
Både jag och tjejen köpte oss en var sin på BIKE-dagarna ifjol.
Ett tips är att köp en storlek mindre än vad som känns bekvämt där och då.
För mig kändes M tight och passformen perfekt men av erfarenhet så sätter sig en hjälm ganska rejält!
Slutade med en S alltså, gjorde duktigt ont i början vid påtagande och RIKTIGT JÄVLA ont vid avtagande!
Men nu efteråt när hjälmen satt sig och format sig efter mitt huvud ångrar jag mig inte en sekund, sitter totalt klockrent!
Inga vibrationer överhuvudtaget och bilden är glasklar även vid riktigt höga farter:tummenupp

Har du nån adress där man kan köpa DB?
 

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Med GixxerLady
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
Funderar på en drevning i vinter för att få lite mer klipp i Hayabusan.
Nån som har nåt förslag på antal kugg fram/bak,kedjelängd?

Tack på förhand.
 

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
DanL skrev:
2377241 Funderar på en drevning i vinter för att få lite mer klipp i Hayabusan.
Nån som har nåt förslag på antal kugg fram/bak,kedjelängd?

Tack på förhand.

Ett kugg mindre fram gjorde hojen betydligt roligare enligt mitt tycke iallafall !!
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
DanL skrev:
2377368 Räckte det att justera bakhjulet eller var du tvungen att korta kedjan?

Det beror på hur sliten/sträckt kedjan är - har du tur så är det bolton = sliten? Min hade 3 kuggar mera bak alltså 43 och original är 40 vilket bör gett en del, kedjan var också helt slut. Kommer inte ihåg hur många det var fram? Hojen dock inte helt original men får se om man tycker den blir trög nu med mera topspeed och mindre acceleration? Har inte kört en meter än med det "nya" pakaetet.//R
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
DanL skrev:
2377804 Ok,tackar för svaren!
Ska börja med att gå ner en kugg fram så får jag känna vad det gör.

Tips är att byta bakdrevet bara muttrar på bultar eftersom framdrevet sitter som i berget - hade två meter vridkraft med frugan på hojen och stå på bakbromsen och ändå så ville den åka framåt men släppte med en smäll - sitter jäkligt hårt men men välj själv.//R
 

Kuazimudo

Medlem
Gick med
23 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
GSXR1000'-K7'' Mv-Agusta RC'
:va Fan,. Vad tråkigt Peter de där med din motor som det blev hål i, Tror du att du kommer till Hayabusa-Träffen i Linköping den 1,2,3 - September :confused: Skriv vad du behöver för grejer till din Motor så får vi se om vi kan jaga ihop grejerna du fattas. Mvh-Pelle
 

Bus-Rolle

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
Hayabusa GSXR 1300
Hayabusa-träff i Linköping 2-3/9 2006 !

Hej !
Ni som är intresserade av att hänga med på Hayabusa-träffen i Linköping
2-3 september, gå in på Mc-Resor/Historier/Äventyr som ligger under Mc-relaterade diskussioner här på sporthoj.com och läs mer om träffen !

Hälsn. Bus-Rolle
 

Bifogat

  • Rolle Arlen Ness 2.jpg
    Rolle Arlen Ness 2.jpg
    65.5 KB · Visningar: 208

suzuki01

suzuki01
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
Tja..
Ni som var med och åkte onsdagen den 9:e augusti(och alla andra som brukar vara med), samlingen var vid Statoil, nynäsvägen.... Alltså här i sthlm.

Vore det inte trevlig med en maillista?

Skicka din mail till mig så fixar jag en.

// Jörgen (koppar-silver-busan)
 

Peter lots

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Huddinge
Hoj
hayabusa turbo 06
rocketer skrev:
2378442 Hur går det för dig med motorn - hörde det tråkiga raset tidigare - har ni skruvat isär allt redan och sett skadorna?//R
Morsning. Vi håller på och skruvar för fullt, men jag har sett att en stake har gått av och gjort rent hus.

Kuazimudo skrev:
2378475 :va Fan,. Vad tråkigt Peter de där med din motor som det blev hål i, Tror du att du kommer till Hayabusa-Träffen i Linköping den 1,2,3 - September :confused: Skriv vad du behöver för grejer till din Motor så får vi se om vi kan jaga ihop grejerna du fattas. Mvh-Pelle
Ja det var ett djävla mörker. Men jag köper en fabriksny motor från USA, och plockar i andra stakar och lite andra förstärkningsåtgärder. Träffen i september missar jag tyvärr, men jag satsar på vårträffen.
Men för att återkomma till raset, så blev det nästan speedway på E4an, bakhjulet låste sig i 150 vid en omkörning.
 
Last edited:

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
Peter lots skrev:
2382379 Morsning. Vi håller på och skruvar för fullt, men jag har sett att en stake har gått av och gjort rent hus.


Ja det var ett djävla mörker. Men jag köper en fabriksny motor från USA, och plockar i andra stakar och lite andra förstärkningsåtgärder. Träffen i september missar jag tyvärr, men jag satsar på vårträffen.
Men för att återkomma till raset, så blev det nästan speedway på E4an, bakhjulet låste sig i 150 vid en omkörning.

Ett otroligt flyt att du lyckades hålla hojen upprätt i den farten :yoparty - en vurpa på det hade bara varit för mycket. Hoppas nästa motor är starkare nu än den rasade. Känns ändå ganska ovanligt att de rasar (hojmotorer över huvudtaget) - undrar om orsaken till det någonsin klarnar :confused: ? Fan lycka till nu och kavla upp för nästa säsong :tummenupp .//R
 

Mr W

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R-1000
Peter lots skrev:
2382379 Morsning. Vi håller på och skruvar för fullt, men jag har sett att en stake har gått av och gjort rent hus.


Ja det var ett djävla mörker. Men jag köper en fabriksny motor från USA, och plockar i andra stakar och lite andra förstärkningsåtgärder. Träffen i september missar jag tyvärr, men jag satsar på vårträffen.
Men för att återkomma till raset, så blev det nästan speedway på E4an, bakhjulet låste sig i 150 vid en omkörning.

Trist som faan...men du har ju en hoj till.... :)
/Robban
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top