Hayabusa-tråden

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Är det nån som har tips på bra ställen som säljer slitdelar?
Behöver byta bromsbelägg fram först och främst.
 

PULKA

Groda
Gick med
9 Mar 2004
Ort
sthlm
Hoj
gsx 1400
aRWe skrev:
2353631 Dom här bytte jag till och dom gör, om inte underverk, så blir det bra mycket bättre klipp i bromsarna, finns nog hos din lokale mchandlare
http://www.boove.se/main.html?&sid_id=1727&prodkate=957&prod_id=10883&lev_id=#prodtarget


de funkar bra på 750 in iaf ,har inte testat de på den andra mopeden

funderar på och montera dit en undertray till busan och undrar om det finns några bra och snygga vill ha ett som passar på orginal lyset bak då jag råkade köpa ett vitt diodlyse har inte monterat dit det dock då jag märkte att det är en heldel plast som skall meckas bort så det får bli när jag har köpt undertray (om det är så det heter)

// PULKA
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
PULKA skrev:
2357513 de funkar bra på 750 in iaf ,har inte testat de på den andra mopeden

funderar på och montera dit en undertray till busan och undrar om det finns några bra och snygga vill ha ett som passar på orginal lyset bak då jag råkade köpa ett vitt diodlyse har inte monterat dit det dock då jag märkte att det är en heldel plast som skall meckas bort så det får bli när jag har köpt undertray (om det är så det heter)

// PULKA


Är det tailguard du menar - alltså bort med original innerbakskärm? Jag har en från från S-Racing som original baklyse passar till, har dock bytt mitt mot ett vitt. Finns här http://www.s-racing.se/album.php?c=220 . Blir ganska rent undertill och cleanare look.//R

Förresten är det ngn som kör på Mobil 5 - 50 helsyntet olja i sin Busa? Kör Motorex från Dinmc nu och den är bra men butiken ligger helt fel för mig, lättare och få tag i Mobil1 + att jag använder den i två av bilarna = smidigare :tummenupp .//R
 
Last edited:

LOA

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Älghult
Hoj
Hayabusa -03 LE
På tal om undertray/undertail/tailguard (sett många olika benämningar).
Är det nån av er som även var på hayabusa.nu som kommer ihåg ett tips på en hyfsat billig undertail,
som man dessutom inte behövde göra några brutala ingrepp för att montera?
Det skulle bara va å byta ut den mot original-innerskärmen...
Har för mig att den låg på ca 1400-1500:-

Jag har letat typ överallt utan större framgång... :va
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
LOA skrev:
2358050 På tal om undertray/undertail/tailguard (sett många olika benämningar).
Är det nån av er som även var på hayabusa.nu som kommer ihåg ett tips på en hyfsat billig undertail,
som man dessutom inte behövde göra några brutala ingrepp för att montera?
Det skulle bara va å byta ut den mot original-innerskärmen...
Har för mig att den låg på ca 1400-1500:-

Jag har letat typ överallt utan större framgång... :va

Brutala ingrepp? Läs ovanför i mitt inlägg - S-Racings tailguard istället för original och kostar 995 kr. Inga större ingrepp förutom ett stag på insidan att "hänga" den i + att man givetvis måste kapa bort den gamla (lämna batterilådan)samt att den skruvas framtill i de första "original" pinhålen med förslagsvis nummerskylts skruvarna/muttrarna - enklare kan det inte bli.//R
 

LOA

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Älghult
Hoj
Hayabusa -03 LE
rocketer skrev:
2358591 Brutala ingrepp? Läs ovanför i mitt inlägg - S-Racings tailguard istället för original och kostar 995 kr. Inga större ingrepp förutom ett stag på insidan att "hänga" den i + att man givetvis måste kapa bort den gamla (lämna batterilådan)samt att den skruvas framtill i de första "original" pinhålen med förslagsvis nummerskylts skruvarna/muttrarna - enklare kan det inte bli.//R


Ok, tackar för tipset!
Men trots att den du menar är relativt enkelt att montera, så var det så att den jag menade var ännu enklare. Man behövde inte kapa nånting (som kan vara bra om man får för sig att man ska byta tillbaka), det var bara att plocka ner den gamla och på med den nya... :tummenupp
Men om man nu inte hittar den så är ju ditt förslag intressant ändå...
 

PULKA

Groda
Gick med
9 Mar 2004
Ort
sthlm
Hoj
gsx 1400
rocketer skrev:
2357558 Är det tailguard du menar - alltså bort med original innerbakskärm? Jag har en från från S-Racing som original baklyse passar till, har dock bytt mitt mot ett vitt. Finns här http://www.s-racing.se/album.php?c=220 . Blir ganska rent undertill och cleanare look.//R




ok den såg ju inte illa ut alls..gissar att det var den på hayan med v&h sliponet på
"""""Blir Kombi utrymmet större eller mindre ??"""""
har sett att det desutom finns någe humpmod.com så man kan packa grejs i puckeln ganska... amerikanskt fast kanske bra :D

// PULKA
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
PULKA skrev:
2360102
rocketer skrev:
2357558 Är det tailguard du menar - alltså bort med original innerbakskärm? Jag har en från från S-Racing som original baklyse passar till, har dock bytt mitt mot ett vitt. Finns här http://www.s-racing.se/album.php?c=220 . Blir ganska rent undertill och cleanare look.//R




ok den såg ju inte illa ut alls..gissar att det var den på hayan med v&h sliponet på
"""""Blir Kombi utrymmet större eller mindre ??"""""
har sett att det desutom finns någe humpmod.com så man kan packa grejs i puckeln ganska... amerikanskt fast kanske bra :D

// PULKA

Helt ok och cleanare än original och slipper bilblinkers och kan använda miniblinkers istället samt original baklampa. Ja - utrymmet blir större, gjorde dock en egen patent på "lådan" under cutsen/pass sadeln i form av en vanlig plastlåda jag bultade fast med lock - funkar perfekt - inte det mest snyggaste men det syns bara när man lättar på cutsen :yoparty . Humpmod går att göra också - efter det kan man tälta om man ser till vad de petar in i cutsen :va .//R

lightvave skrev:
2360129 http://www.extremegraphicfsmd.com/indexeng.htm har en sån klart snyggast kanonkvalitet:tummenupp


De mesta idag är av bra kvalité. Lite dyr för en vanlig tailguard 250 $ + ev moms/tull + frakt :näsblod - och bilblinkers.//R
 
Last edited:

Mr W

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R-1000
Richard R skrev:
2326355 om inte annat så e du välkommen att åka med oss andra när vi luftar busorna runt sthlm mvh/R

Tack för grym åkning idag!!:yoparty Så jäkla roligt!!!! En av toppåkningarna för i år...:tummenupp

Ni som tog bilder på Torö, kan ni inte maila mig dom......

Seeya

//Robban
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
-PLM- skrev:
2329699 Vad är originaldrevning? Tycker den känns lite trög med org. drev och tänkte gå ner en kugg fram. Nån som gjort det på sin?

Jag håller på att byta kedje paketet nu och märkte att den var "drevad" bak (större än original - har ej räknat än). Dock hade jag märkt att mätaren inte visade riktigt rätt så jag hoppas att den visar exaktare nu men annars får jag korrigera det på annat sätt. Skall bli intressant att se om dessa extra kuggar försämrar accet nämnvärt?//R
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
rocketer skrev:
2364601 Jag håller på att byta kedje paketet nu och märkte att den var "drevad" bak (större än original - har ej räknat än). Dock hade jag märkt att mätaren inte visade riktigt rätt så jag hoppas att den visar exaktare nu men annars får jag korrigera det på annat sätt. Skall bli intressant att se om dessa extra kuggar försämrar accet nämnvärt?//R
Så här korrigerar du avvikelser på hastighetsmätare (vid tex byte av drev)
http://www.bikersneed.se/SpeedoH/speedo.htm
Det är 40 kugg orginal bak, så då har du ett med föer kugg bak (större drev bak=snabbare acceleration, sämre toppfart)
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Tjena ,,, funderade på en sak om det e nån som åker med "Double bubble" (eller vad det heter):confused: kåpglas, själv tycker jag att när man närmar sig över 300 så blir det faslig turbulens bakom kåpglaset så huvudet far fram å tebax så det e lite svårt att se vägen tillslut, tänkte annars att kanske annat kåpglas än original kan ändra på det.
Men visst e ett mörkt "orginalglas" ganska häftigt att se på.
Är det nån som upplevt samma som mig eller testat annat.

Synpunkter tack :tuttar

Ha det gött Bikerzzz
 

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Island of Kings
Hoj
ZX-10R
tohlzen skrev:
2370975 Tjena ,,, funderade på en sak om det e nån som åker med "Double bubble" (eller vad det heter):confused: kåpglas, själv tycker jag att när man närmar sig över 300 så blir det faslig turbulens bakom kåpglaset så huvudet far fram å tebax så det e lite svårt att se vägen tillslut, tänkte annars att kanske annat kåpglas än original kan ändra på det.
Men visst e ett mörkt "orginalglas" ganska häftigt att se på.
Är det nån som upplevt samma som mig eller testat annat.

Synpunkter tack :tuttar

Ha det gött Bikerzzz
Jag kör med DB, provade aldrig med org ens... satte på DB så fort jag plockat ut hojen. Funkar hur bra som helst:tummenupp
Ska sägas också att hjälmen har en väldigt stor betydelse!
Kan starkt rekommendera SHOEI Z-ONE!
Både jag och tjejen köpte oss en var sin på BIKE-dagarna ifjol.
Ett tips är att köp en storlek mindre än vad som känns bekvämt där och då.
För mig kändes M tight och passformen perfekt men av erfarenhet så sätter sig en hjälm ganska rejält!
Slutade med en S alltså, gjorde duktigt ont i början vid påtagande och RIKTIGT JÄVLA ont vid avtagande!
Men nu efteråt när hjälmen satt sig och format sig efter mitt huvud ångrar jag mig inte en sekund, sitter totalt klockrent!
Inga vibrationer överhuvudtaget och bilden är glasklar även vid riktigt höga farter:tummenupp
 

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Med GixxerLady
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
tohlzen skrev:
2370975 Tjena ,,, funderade på en sak om det e nån som åker med "Double bubble" (eller vad det heter):confused: kåpglas, själv tycker jag att när man närmar sig över 300 så blir det faslig turbulens bakom kåpglaset så huvudet far fram å tebax så det e lite svårt att se vägen tillslut, tänkte annars att kanske annat kåpglas än original kan ändra på det.
Men visst e ett mörkt "orginalglas" ganska häftigt att se på.
Är det nån som upplevt samma som mig eller testat annat.

Synpunkter tack :tuttar

Ha det gött Bikerzzz


Har också DB och har inte märkt någonting sådant.
Har SHOEI XR-1000 hjälm.
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
aRWe skrev:
2367251 Så här korrigerar du avvikelser på hastighetsmätare (vid tex byte av drev)
http://www.bikersneed.se/SpeedoH/speedo.htm
Det är 40 kugg orginal bak, så då har du ett med föer kugg bak (större drev bak=snabbare acceleration, sämre toppfart)

Yes - har en speedohealer monterad men har inte kalibrera den = lat :rolleyes: . Räknade nu på det gamla drevet och det hade 43 kuggar alltså tre mera - bör göra en visss skillnad.//R
 

Jolly

Bikerboyz Sthlm
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Tokholm
Hoj
GSX-R 1000
Tjenare! Jag glömde ju att ladda upp dessa från vår sammankomst förra onsdagen. 9st Busor vart det (och fort gick det mellan åt).

//John
 

Bifogat

  • IMG_3904.jpg
    IMG_3904.jpg
    95.9 KB · Visningar: 307
  • IMG_3908.jpg
    IMG_3908.jpg
    81.6 KB · Visningar: 327
  • IMG_3909.jpg
    IMG_3909.jpg
    121.2 KB · Visningar: 258
  • IMG_3910.jpg
    IMG_3910.jpg
    116.5 KB · Visningar: 231
  • IMG_3911.jpg
    IMG_3911.jpg
    92.3 KB · Visningar: 299
  • IMG_3913.jpg
    IMG_3913.jpg
    77.8 KB · Visningar: 358

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Island of Kings
Hoj
ZX-10R
-Jolly- skrev:
2371957 Tjenare! Jag glömde ju att ladda upp dessa från vår sammankomst förra onsdagen. 9st Busor vart det (och fort gick det mellan åt).

//John
Bra uppslutning med busor:tummenupp
Man kanske skulle ta sig en tur till huvudstaden och hänga på nångång:va
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top