Hayabusa-tråden

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
jag förstod det :hej ... grattis till ett bra köp... :tummenupp

fanns den i timrå, eller..? vet annars en sån i sthlm som är till salu nu...

Inte längre till salu... :D
Om vi fortfarande prata koppar/silver busa i sthlm..
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Busatankar

Har en kompis som är riktigt sugen på en Busa. Men vilken årsmodell är enligt alla initierade här den mest prisvärda? Tidigt ex (99-00) har ju kommit ned i pris en del men stämmer det att kopplingen var för klen innan 01?

Och går den att rasta i hyggligt tempo på en bana? Ärligt...??? Markfrigången ser ju lite si och så ut...
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Har en kompis som är riktigt sugen på en Busa. Men vilken årsmodell är enligt alla initierade här den mest prisvärda? Tidigt ex (99-00) har ju kommit ned i pris en del men stämmer det att kopplingen var för klen innan 01?

Och går den att rasta i hyggligt tempo på en bana? Ärligt...??? Markfrigången ser ju lite si och så ut...

99-00 e helt kanon, det skiljer sig nästan inte nåt mellan 99-07, men 99-00 har tex hastighetsmätaren graderad till 350km/h vilket jag tycker är ett+

När det gäller kopplingen så är den inte klen på dessa modeller, 99-00 har så kallad "lockup" funktion på sin maskin, den gör den visserligen väldigt svår att tokgasa på 402 meter när den är sån, men kvaliteten är det inget fel på, jag bytte iof den innersta lamellen å la dit 2st stålringar å då blev den bättre på att slira igång å dom delarna tog jag från en -01 ,,, passa rakt av, sen satte jag dit Marklunds fjädrar med så den är lite trögkopplad men det behövs om man ska köra med 350hk.
Allt det kan man byta när hojen står på sidostödet å är en baggis, 450:- fick jag betala tror jag för dessa 3 delar.
Den enda riktiga sjukdomen dessa maskiner hade var att kamkedjesträckaren var tvungen att bytas ut, å det ska vara garantiåtgärdat på alla maskiner idag, det ser man genom att om det går en hydralslang från sträckaren till höger framkant på motorn, då e den bytt :)

Själv har jag kört 1.50 på Anderstorp å det tycker jag är helt OK med en såpass stor maskin, (å det var innan jag satte på turbo) den är ju lite tung att bromsa ner fån 300km/h :D
Och det var inga problem med markfrigången heller, tog inte i nånstans :)

Det är iaf en väldigt rolig maskin i alla avseenden, å ser man en Busa på vägen så inger den respekt å kör ifrån ,,, ja allt skulle jag nästan kunna påstå ,,, sen vet man ju inte om det är 175 eller 400hk i dom heller, det syns ju inte utanpå :gnissla
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
ok tack för all info, det är nästan så man blir lite sugen själv. Det är en riktigt manlig hoj och snöplogsdesignen vinner på en liksom...:D

1.50 på Anderstorp med en Busa...imponerande. :tummenupp Vad körde du med för däck?
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
99-00 e helt kanon, det skiljer sig nästan inte nåt mellan 99-07, men 99-00 har tex hastighetsmätaren graderad till 350km/h vilket jag tycker är ett+

När det gäller kopplingen så är den inte klen på dessa modeller, 99-00 har så kallad "lockup" funktion på sin maskin, den gör den visserligen väldigt svår att tokgasa på 402 meter när den är sån, men kvaliteten är det inget fel på, jag bytte iof den innersta lamellen å la dit 2st stålringar å då blev den bättre på att slira igång å dom delarna tog jag från en -01 ,,, passa rakt av, sen satte jag dit Marklunds fjädrar med så den är lite trögkopplad men det behövs om man ska köra med 350hk.

Kör själv en 99:a och är grymt imponerad av hur den beter sig...
Jag kommer pröva att höja min 20mm bara för att få den ännu mer lättsvängd..
Lock up koppling?
DET kan ju förklara ett och annat då...
Har nämligen slirat iväg på ettan och när man sen vider s*t*n så drar den iväg
rätt bra, sen "klickar det till", inte ljudligt men det känns så och sen är det
bara att hålla sig.. Och är det look up koppling så lär det ju vara den som slår i..
Man lär sig nya saker varje dag... *S*
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Kör själv en 99:a och är grymt imponerad av hur den beter sig...
Jag kommer pröva att höja min 20mm bara för att få den ännu mer lättsvängd..
Lock up koppling?
DET kan ju förklara ett och annat då...
Har nämligen slirat iväg på ettan och när man sen vider s*t*n så drar den iväg
rätt bra, sen "klickar det till", inte ljudligt men det känns så och sen är det
bara att hålla sig.. Och är det look up koppling så lär det ju vara den som slår i..
Man lär sig nya saker varje dag... *S*

Så det är en viss skillnad mot gixxer 1100...:) (visst hade du en sån förut?). Kompisen har lusläst Blocket idag men det är mest blå-silvriga till salu, han vill helst ha en svart med 4-1.

Alt är att ta in en från tex UK...den här tex

http://cgi.ebay.co.uk/2007-SUZUKI-G...oryZ9808QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

och när man ändå är igång...yummie :tummenupp

http://cgi.ebay.co.uk/SUZUKI-GSXR-1...oryZ9808QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
 

lightvave

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Ort
Kalix
Hoj
Hayabusa -99
Kört hoj en massa år,nu senaste åren busa-99 köpte den ny,, kanonhoj.
Finns inget att anmärka på,jo kanske en sak högt däckkonto
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Så det är en viss skillnad mot gixxer 1100...:) (visst hade du en sån förut?). Kompisen har lusläst Blocket idag men det är mest blå-silvriga till salu, han vill helst ha en svart med 4-1.

Jupps en knappt märkbar men dock skillnad... :D :D

Men gud så kinkig han kan va då...
Blåsilver är väl snygga?? Bara svart är ju just det, svart...
Linjerna syns lite bättre på dom med lite mer färg på, tycker jag..
Ser kanske lite mer bad ass ut med en helt svart...
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jupps en knappt märkbar men dock skillnad... :D :D

Men gud så kinkig han kan va då...
Blåsilver är väl snygga?? Bara svart är ju just det, svart...
Linjerna syns lite bättre på dom med lite mer färg på, tycker jag..
Ser kanske lite mer bad ass ut med en helt svart...

ja han är jävligt petig...jag gillar den blå/silver, det finns en på Blocket nu med lite polerat här och var...manligt och blingbling på samma gång. Men jag är som sagt inte spekulant....ännu. :D

Kört hoj en massa år,nu senaste åren busa-99 köpte den ny,, kanonhoj.
Finns inget att anmärka på,jo kanske en sak högt däckkonto

Däcktyp du rekommenderar? Hur många mil kan kan räkna vid "normalt" gasande?
 
Last edited:

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
ja han är jävligt petig...jag gillar den blå/silver, det finns en på Blocket nu med lite polerat här och var...manligt och blingbling på samma gång. Men jag är som sagt inte spekulant....ännu. :D
Bling bling finns det massor av till dom där..
Man måste dock gilla krom för det är nästan det enda som finns dessvärre...
Har hittat lite svartanodiserade prylar men men...
Ännu var det ja... *S*
Det kommer, det kommer... Jag lovar... *s*

Däcktyp du rekommenderar? Hur många mil kan kan räkna vid "normalt" gasande?

Jag anser mig själv gasa normalt och killen innan gjorde det också, vi körde
väl som kärringar båda två misstänker jag...
Sitter ett Pilot Power 2ct bak på min och sammanlagt har vi plockat ut 500 mil ur det däcket och jag lär nog inte behöva byta förens i augusti/september...
Men jag kan tänka mig att det går lite däck om man gasar s*t*n, wheelar eller race:ar vid varje rödlyse... Har dock tanten bakpå för det mesta så det blir inte så mycket sånt... :eek:ntirevbenen :D
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Pirelli Super Corsa satt det på då, funka fint som fan "en stund" men som sagt busan är känd för att käka däck.
Mest har den dock gått på Metzeler ME Z4, tycker det e go känsla i dom ihop med Busan ganska bra livslängd i dom med när man kör hårt "500mil"

Från det ena till det andra så på senaste Racet jag körde med min Gixxer1000 så satte jag på "Continental Conti Attack Endurance" å dom höll fint som fan i 4,5 timmes tokkörning på bana utan märkbart slitage så jag tänkte prova dom på Busan nästa gång jag byter däck så får jag se vad det kan vara för livslängd på dom :tungan

På tal om markfrigången så kan det ju kanske bero på att jag har höjt min ett snäpp bak med "15mm" med hjälp av Tailraisers som man lätt tillverkar själv.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Men jag kan tänka mig att det går lite däck om man gasar s*t*n, wheelar eller race:ar vid varje rödlyse... Har dock tanten bakpå för det mesta så det blir inte så mycket sånt... :eek:ntirevbenen :D

Hmm mjo, inbillar mig att det kan vara svårt att hålla sig vid rödljusen, därav däckkontot. Hur ser premierna ut? Är det supersportklass eller?

Alltså jag tillhör nog de som gillar Busans pondus mer än linjerna i sig...men det kan ju vara en vanesak. Tycker det finns få hojar som kan flexa musklerna som just Busan (precis som gsxr 1100 90-92 :D ) men samtidigt är det lite vindtunnel över allting...ska nog testa en och känna efter, det är ju viktigt att den går att rasta ordentligt på bana, annars får det vara :)

Kompisen har förresten slagit till på en -07 som han köpte i England...455 mil, 62k inkl frakt...helt ok :)

På tal om markfrigången så kan det ju kanske bero på att jag har höjt min ett snäpp bak med "15mm" med hjälp av Tailraisers som man lätt tillverkar själv.

Och vad kostar köpta?
 
Last edited:

Hagbard

HO
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
f.d fordonsägare
[QUOTE





Och vad kostar köpta?[/QUOTE]

Jag köpte tailraisers från S-Racing för 650:-, höjer 28mm bak.
Tycker det känns som busan blev 50kg lättare efter höjning.
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Hmm mjo, inbillar mig att det kan vara svårt att hålla sig vid rödljusen, därav däckkontot. Hur ser premierna ut? Är det supersportklass eller?

Alltså jag tillhör nog de som gillar Busans pondus mer än linjerna i sig...men det kan ju vara en vanesak. Tycker det finns få hojar som kan flexa musklerna som just Busan (precis som gsxr 1100 90-92 :D ) men samtidigt är det lite vindtunnel över allting...ska nog testa en och känna efter, det är ju viktigt att den går att rasta ordentligt på bana, annars får det vara :)

Kompisen har förresten slagit till på en -07 som han köpte i England...455 mil, 62k inkl frakt...helt ok :)



Och vad kostar köpta?

Svårt att hålla sig?? Skämta inte! ALLA ska race:a.. Heeela tiden..
Och det är ju så lätt att ge dom pisk på fingrarna... :D
Däcket har än så länge klarat sig rätt bra... För att vara Power 2ct ska jag
väl tillägga... Kommer att komma på ett mer touring betonat bakdäck sen..
Måste få ut lite mer än 500 mil ur ett däck annars blir det dyrt...

Betalar 8 hel/hel men då är 99:an felreggad till 100hk...
Annars ligger den runt 11k hel hel..
Sporttourer vettu... :D
Eller som vissa väljer att kalla den.. Bussen... :mad:

Vindtunnel... Hmmm jo man sitter rätt skyddat så nog har dom fått till
vindegenskaperna rätt bra... Dök ner under kåpan och gasa till 250...
Jag kände knappt nåt.. Frugan höll i sig allt vad hon kunde.. Tydligen bildades det en liten luftficka emellan... :D

Tailrisers kostar en hundring... Hämtade mina igår.. :D
Busaklubben är heeelt underbar!:tummenupp
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Tailrisers kostar en hundring... Hämtade mina igår.. :D
Busaklubben är heeelt underbar!:tummenupp

Kör du oxå runt med din fru rätt mycket? Kan inte du återkomma med en utvärdering hur det är med tailraisern på när du skjutsar? Om det gör någon skillnad alltså.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Svårt att hålla sig?? Skämta inte! ALLA ska race:a.. Heeela tiden..
Och det är ju så lätt att ge dom pisk på fingrarna... :D
Däcket har än så länge klarat sig rätt bra... För att vara Power 2ct ska jag
väl tillägga... Kommer att komma på ett mer touring betonat bakdäck sen..
Måste få ut lite mer än 500 mil ur ett däck annars blir det dyrt...

Betalar 8 hel/hel men då är 99:an felreggad till 100hk...
Annars ligger den runt 11k hel hel..
Sporttourer vettu... :D
Eller som vissa väljer att kalla den.. Bussen... :mad:

Vindtunnel... Hmmm jo man sitter rätt skyddat så nog har dom fått till
vindegenskaperna rätt bra... Dök ner under kåpan och gasa till 250...
Jag kände knappt nåt.. Frugan höll i sig allt vad hon kunde.. Tydligen bildades det en liten luftficka emellan... :D

Tailrisers kostar en hundring... Hämtade mina igår.. :D
Busaklubben är heeelt underbar!:tummenupp

Allvarligt....rejsa mot en touringhoj, att folk inte växer upp?? :D :D

Aha de berömda 74 kw...rullar en hel del gixxer 1100 med den "strypningen" också...kan göra en del på premien. 11k är ju hanterbart.

Har du rastat den på bana?
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Nope dessvärre inte, köpte den för drygt en månad sen...
Tror inte man ska kalla bogan och bulten för bana... Framförallt inte med tanten bakpå.. *S*

Förhoppningvis så får jag på tailriserna i helgen så ska vi se hur mycket det gör för svängmöjligheterna... :D
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top