Hayabusa-tråden

lpdata

Hayabusa
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Sandviken, Boänge
Hoj
Hayabusa RX-1...Lynx 550-08
Har läst lite om effekten på våra busor och det verkar skilja ganska mycket i orginalutförande.
Har idagarna monterat en PCIII:a och KN filter och har sedan tidigare ett Lazer Titan bolt on monterat, och skall till Roger på Reem Racing om 2 veckor och få den injusterad så man är ju nyfiken vad ni andra lyckats klämma ur era busor.
En polare var upp med sin 05:a helt orginal och hade 160 på slangen och 130 i vrid.
Så fram med era bänkningspapper nu så vi får någon rätsida på detta.
Skriv gärna var ni bänkat och vad som är modifierat på busen.

//Lasse
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Taco skrev:
2063774 Boomtjackalack! Äntligen en tråd om riktiga motorcyklar :) Nu kanske man kan få plåga erfarna Busaägare med lite rookifrågor i bland.. Införskaffat min koppar/silver -99:a under vintern, HMF helsystem och pc2, TRE, karvad luftburk osv.. Är lixom lite sugen att få känna på motorn, men det läre väl dröja ett tag till i detta ishavsklimat..

Btw jag har under min, mycket korta, tid som Busaägare stött på förvånande mycket reaktioner (av olika slag) på hojen som modell.. alltså allt från familj, bekanta (som inte åker hoj överhuvudtaget) till andra hojåkare.. Visst, den var först över 300 blås och har ett säreget utseénde osv.. men det var ju 7 år sedan nu.. att Busan, rent allmänt, väcker mycket känslor hos folk, är det nå´t jag fått för mej eller känner ni igen det ?

Hayabusan är väl otroligt känd, fråga nån som inte kan något om hojar efter en snabb hoj så säger de säkert Hayabusa. :D
 

Kuazimudo

Medlem
Gick med
23 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
GSXR1000'-K7'' Mv-Agusta RC'
:Bugar Hej, Busa Ägare, Har haft min i rätt många år nu, så man har hunit med en hel del Både Motormässigt & väghållningsm. samt Vurpatt.

Villbergsfjäd-fram
Digital ger indikator DG.
Tre Mod
ISR bromsskivor
JE Kolvar Högkom.
Öhlins bak Sjusterbar höjdled
Akrapovic Evo2
Portad Topp
Powercommander III
Modad. Luftburk
KN.Luftfilter
Slip Kammar
Bigbor kit JE-1397
Korta trattar
Slipade Trottelhus
Kortare Hjulbas

Kört i Dyno-Bänk SAE/hk inte DIN/hk För då blir det fler Hk

PÅ slangen 212,8 SAE/hk
Vridet 167

På Hayabusaträffen i Helsingborg 25-28 Maj så skall vi göra ett besök på MP-Racing där dom har stor erfarenhet av Hayabysatrimmningar, Har jag tänkt mig om det finns intresse för det. Mvh. PELLE :yoparty
 

Micke .S.

same same,But diffrent
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Söderhamn
Hoj
Ett stycke 1000R
Satan i gatan, Idag Fick jag min Hayabusa -05, Har precis kommit hem från första repan, *Jag har åkt R1á sedan -02*. Vill ju påstå att Hayabusan är Riktigt brutal, Riktigt Nöjd vill jag påstå med mitt val av Mc, Var även nöjd med min R1à. Men nu inför denna säsong så har jag höga förväntningar på Busan. Och dom vart inte sämre med dagen bravader, Även om det var mkt grus lite här och där, Så lät jag den visa lite vad den går för. Och den gav mig svar på tal *BRUTAL* Bänkad, 160hk på hjulet, Och 130 i vrid *Tror Ipdata *Lasse* Menade mig i sitt inlägg, Bänkad hos Roger på Reem Racing,(Helt Orginal)
Nytt & fräscht, Allt så himla bra bara, Och ändå har jag bara kört den i En timme, Vänta tills det gått några veckor *Satan i Gatan igen* BRUTALT VÄRRE
 
Last edited:

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
Kuazimudo skrev:
2096542 :Bugar Hej, Busa Ägare, Har haft min i rätt många år nu, så man har hunit med en hel del Både Motormässigt & väghållningsm. samt Vurpatt.

Villbergsfjäd-fram
Digital ger indikator DG.
Tre Mod
ISR bromsskivor
JE Kolvar Högkom.
Öhlins bak Sjusterbar höjdled
Akrapovic Evo2
Portad Topp
Powercommander III
Modad. Luftburk
KN.Luftfilter
Slip Kammar
Bigbor kit JE-1397
Korta trattar
Slipade Trottelhus
Kortare Hjulbas

Kört i Dyno-Bänk SAE/hk inte DIN/hk För då blir det fler Hk

PÅ slangen 212,8 SAE/hk
Vridet 167

På Hayabusaträffen i Helsingborg 25-28 Maj så skall vi göra ett besök på MP-Racing där dom har stor erfarenhet av Hayabysatrimmningar, Har jag tänkt mig om det finns intresse för det. Mvh. PELLE :yoparty

Fina siffror :tummenupp - har den varit på MPR - frågade dem om olika trimningsgrader och tycker mig känna igen moddarna? Kortare hjulbas är väl hundben du menar? Korta trattar är det original plasttrattarna som du monterat 4 av istället för två eller är det alutrattar?//R
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
Mina moddar är:

Stora luftburks modden
KN filter
Rensad avgasrening
Yoshimura 4 - 1 RS3
PCII
Geartronic med aktiv tre

Skall lämna 171 hk rwhp enligt förra ägaren - skall dock bänkas på nytt i min ägo vilken dag som helst.//R
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Micke .S. skrev:
2097856 Satan i gatan, Idag Fick jag min Hayabusa -05, Har precis kommit hem från första repan, *Jag har åkt R1á sedan -02*. Vill ju påstå att Hayabusan är Riktigt brutal, Riktigt Nöjd vill jag påstå med mitt val av Mc, Var även nöjd med min R1à. Men nu inför denna säsong så har jag höga förväntningar på Busan. Och dom vart inte sämre med dagen bravader, Även om det var mkt grus lite här och där, Så lät jag den visa lite vad den går för. Och den gav mig svar på tal *BRUTAL* Bänkad, 160hk på hjulet, Och 130 i vrid *Tror Ipdata *Lasse* Menade mig i sitt inlägg, Bänkad hos Roger på Reem Racing,(Helt Orginal)
Nytt & fräscht, Allt så himla bra bara, Och ändå har jag bara kört den i En timme, Vänta tills det gått några veckor *Satan i Gatan igen* BRUTALT VÄRRE
Jo, Lasse nämnde att du oxå bytt till Busa :tummenupp tror jag morsade på dej som hastigast uppe hos Roger nån gång ett par år sen eller så.. Jo, jag skaffade min -99:a i vintras och har nyss börjat bekanta mej med den jag oxå..har åkt småtrimmad Bandit nåra säsonger nu senast. Håller med dej, jag upplever defenitivt Busan som brutal.. har ont i korsryggen efter en fullgasrepa på 3:an för när nästa spett gick i så kickade de på så inihelvete så ryggen fick sej en kyss he he :eek:
 

Kuazimudo

Medlem
Gick med
23 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
GSXR1000'-K7'' Mv-Agusta RC'
:D Japp på MPR är den trimmad, Det är Gummitrattar alla lika långa, nej inte med Dogbone, Öhlins bakdämpare med en High-Ride som du kan sjustera upp till Ca; 40mm. Där är Ca; 10mm kvar innan däcket tar imot kåpdelen längst ner
Ca:20mm kvar innan däcket når svingen, men man måste lämna utryme för att däcket expanderar 10mm i +300km, Vad du än gör så ta INTE bårt den biten av kåpan längs ner, för då får du våbbel i höga hastigheter. :yoparty
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
Kuazimudo skrev:
2098539 :D Japp på MPR är den trimmad, Det är Gummitrattar alla lika långa, nej inte med Dogbone, Öhlins bakdämpare med en High-Ride som du kan sjustera upp till Ca; 40mm. Där är Ca; 10mm kvar innan däcket tar imot kåpdelen längst ner
Ca:20mm kvar innan däcket når svingen, men man måste lämna utryme för att däcket expanderar 10mm i +300km, Vad du än gör så ta INTE bårt den biten av kåpan längs ner, för då får du våbbel i höga hastigheter. :yoparty

Ok - du har deras näst största "fasta" kit då :tummenupp .
Har du ngt pris på en Öhlinaren eller ekanske var den monterad när du köpte den? Är det 20 mm åt vardera upp/ner gentemot original eller 40 mm uppåt/högre - isf känns det bättre att ha en sådan än dogbone som är fasta lägen.//R
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Bana med busan. Har ni inte problem med markfrigången?? Min skrapade allt som fanns när man körde :D Fram bromsen slutade tom att fungera i slutet på rakan i Falkenberg :rolleyes:

Men det är en skitgo hoj ändå :yoparty
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Bus-Rolle skrev:
2064189 undefined :banana
Hej alla Hayabusa-ägare !
Eftersom hayabusa.nu ligger nere kommer all information kring
2006 års Hayabusaträffar att ske på sporthoj.com.
Kort bara om dom träffar som fn planeras är följande:
1. Hayabusa-träff i Helsingborg 25 maj tom 28 maj
2. Sporthojs träff då vi åker till Sachsenring i Tyskland
och kollar på Moto GP 13 juli tom 16 juli, därifrån åker vi till Nurberring
och testar banan i två dagar. Beräknad hemkomst är ca 20 juli.
3. Hayabusa-träff i Linköping 2 september tom 3 september.

Jag återkommer inom kort med detaljer kring varje träff.
Hälsn. Bus-Rolle i Västerås
Ps. Skicka gärna ett mail om Du har funderingar kring träffarna.
Mailadress: roland.andersson@vasteras.mail.telia.com
Det var väl själva f..n. Ser inte ut som jag kan delta i år heller :4skrika

bebbe skrev:
2099130 Bana med busan. Har ni inte problem med markfrigången?? Min skrapade allt som fanns när man körde :D Fram bromsen slutade tom att fungera i slutet på rakan i Falkenberg :rolleyes:

Men det är en skitgo hoj ändå :yoparty
Det är väl Busans största problem vid aktiv körning, bromsar och markfrigång, vilket båda kan åtgärdas.
 

Kuazimudo

Medlem
Gick med
23 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
GSXR1000'-K7'' Mv-Agusta RC'
:D Du kan gå in på Öhlinssida å se' har för mig det kostade Ca;12000;- sen gick den här highriden på Ca;1600;- Tror jag det var ett par årsen så det kanske är billigare NU, Från standard och uppåt sker sjusteringen, Motospeed har åxå en sida med grejer till Busan. Har åxå haft problem med frambromsarna
Gummipackningarna har jag fått byta många ggr, Gummipackningarna smälter och tappar sin funktision, Bromsskivorna blir för varma, och bromssträkan blir längre & längre, rekomenderar iSR-bromsskivor,Fungerar mycke bra. :yoparty
Markfrigången kan åttgärdas som aRWe nemnde, Ska du inte delta aRWe??,. menar du i ERF eller???,.. :confused: hoppas allt bra me dej. :tummenupp
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Japp, mina skivor blev skitvarma (tom färgförändring). Men de slog sig aldrig. Ny vätska och lite pyssel sedan så funkade den bra igen.

Faktiskt riktigt coolt att köra busa på banan :yoparty Får mig att bli sugen igen :banana
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Kuazimudo skrev:
2099337
Markfrigången kan åttgärdas som aRWe nemnde, Ska du inte delta aRWe??,. menar du i ERF eller???,.. :confused: hoppas allt bra me dej. :tummenupp
Här är allt bra :tummenupp
Det jag menade är att jag inte kan delta på någon träff.
25-28/5 - är jag på Gotland och kör bana.
22/7 - går ERF på Gelleråsen= ska träna så mycket det går veckan innan.
2/9 - ERF på Mantorp.

bebbe skrev:
2099378 Japp, mina skivor blev skitvarma (tom färgförändring). Men de slog sig aldrig. Ny vätska och lite pyssel sedan så funkade den bra igen.

Faktiskt riktigt coolt att köra busa på banan :yoparty Får mig att bli sugen igen :banana
Har du gjort något för att det ska vara lättare att köra på bana? Det blir ju stor skillnad med att bara höja den bak.
 

Kuazimudo

Medlem
Gick med
23 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
GSXR1000'-K7'' Mv-Agusta RC'
:död Det var jhy synd att du inte kunde vara med på HelsigborgsTräffen
ja ska åxå till Gotlandringen och köra men det är i juni, Det blir en Träff 2-3 September åxå i linköping har jag för mej, vad kär ni på för hoj på ERF en:
Skulle vatt collt och starta ett Racing-Time-Hayabusa i ERF ??, :tummenupp

Kör klokt Bränn Gummi :banana
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Kuazimudo skrev:
2099467 :död Det var jhy synd att du inte kunde vara med på HelsigborgsTräffen
ja ska åxå till Gotlandringen och köra men det är i juni, Det blir en Träff 2-3 September åxå i linköping har jag för mej, vad kär ni på för hoj på ERF en:
Skulle vatt collt och starta ett Racing-Time-Hayabusa i ERF ??, :tummenupp

Kör klokt Bränn Gummi :banana
ERF med en Busa, vi kanske kan kontraktera V-Gurra då.
För seriös racing så är nog Busan för tung.
Själva ska vi köra på en Yamaha R1:a, har själv köpt en Honda CBR 600, en banhoj, för träning och bankörning.
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
aRWe skrev:
2099403 Här är allt bra :tummenupp
Det jag menade är att jag inte kan delta på någon träff.
25-28/5 - är jag på Gotland och kör bana.
22/7 - går ERF på Gelleråsen= ska träna så mycket det går veckan innan.
2/9 - ERF på Mantorp.


Har du gjort något för att det ska vara lättare att köra på bana? Det blir ju stor skillnad med att bara höja den bak.

Hade någon typ av höjning bak faktiskt. Har för mig att jag köpte den på S-Racing. I övrigt var allt original på den (inte en spunna slangar :död ).

Vad är det för priser på busorna beg idag? Jag hade den första års modellen, 99:a har jag för mig att det var.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top