Hayabusa-tråden

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Klart vi måste ha en tråd för den första standardhojen som körde ÖVER 300 km/h ärlig fart.

Själv har jag en -03, silver och grå med en del lull-lull på.
Och min hoj är bevis på att man kan kriga rätt så bra med R-hojar på bana. :rofl
 

2Wheeldrive

Livet är underbart!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Polaren har köpt en svartröd -05a :tummenupp Vi ska hämta den om ett par veckor!
 

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
ingen
aRWe skrev:
2060660 Klart vi måste ha en tråd för den första standardhojen som körde ÖVER 300 km/h ärlig fart.

Själv har jag en -03, silver och grå med en del lull-lull på.
Och min hoj är bevis på att man kan kriga rätt så bra med R-hojar på bana. :rofl
bilder tack :)=
 

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-län
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
aRWe skrev:
2060660 Klart vi måste ha en tråd för den första standardhojen som körde ÖVER 300 km/h ärlig fart.

Själv har jag en -03, silver och grå med en del lull-lull på.
Och min hoj är bevis på att man kan kriga rätt så bra med R-hojar på bana. :rofl

Jaha?


(skrev bara för att få vara med)
 

doobidoo

Prata först, tänka sen!
Gick med
3 Sep 2005
Ort
-
Hoj
-
Sporthoj diskuteras det här, inte touring... :7peta






skämt åsido, ska inte förstöra den här tråden :)
 

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-län
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
aRWe skrev:
2060660 Klart vi måste ha en tråd för den första standardhojen som körde ÖVER 300 km/h ärlig fart.

Själv har jag en -03, silver och grå med en del lull-lull på.
Och min hoj är bevis på att man kan kriga rätt så bra med R-hojar på bana. :rofl

Nu är jag med, dåså. Till våren planeras en sväng till Helsingborg och Danmark. Till hösten även en sväng i Östergörland.

Samma sak genomfördes 2005 (förutom att vi inte beökte grannlandet).
Vägarna blir dock inte samma i år som tidigare.

Den som håller ihop det hela är också en Västeråsare.
(ni borde rimligtvis känna varandra?)

doobidoo skrev:
2063281 Sporthoj diskuteras det här, inte touring... :7peta






skämt åsido, ska inte förstöra den här tråden :)


Busan saknar centralstöd!
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
Bra där :tummenupp ! Köpte min sent förra hösten, monterat en massa lull lull också samt nästan en ny hellack. Nu pågår oljebyte samt byte framdäck för att allt skall vara i skick när våren är här.

Första frågan: Ngn som vet hur långt cc det är på original hundben. Har ngn tre stegs variant nu :confused: och jag bör höja baken för att få dit nya huggern.//R
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
rocketer skrev:
2063318 Bra där :tummenupp ! Köpte min sent förra hösten, monterat en massa lull lull också samt nästan en ny hellack. Nu pågår oljebyte samt byte framdäck för att allt skall vara i skick när våren är här.

Första frågan: Ngn som vet hur långt cc det är på original hundben. Har ngn tre stegs variant nu :confused: och jag bör höja baken för att få dit nya huggern.//R
Du har PM :)

Busafreak skrev:
2063283 Nu är jag med, dåså. Till våren planeras en sväng till Helsingborg och Danmark. Till hösten även en sväng i Östergörland.

Samma sak genomfördes 2005 (förutom att vi inte beökte grannlandet).
Vägarna blir dock inte samma i år som tidigare.

Den som håller ihop det hela är också en Västeråsare.
(ni borde rimligtvis känna varandra?
Du menar Rolle, ja jag känner honom.
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
Busafreak skrev:
2063283 Nu är jag med, dåså. Till våren planeras en sväng till Helsingborg och Danmark. Till hösten även en sväng i Östergörland.

Samma sak genomfördes 2005 (förutom att vi inte beökte grannlandet).
Vägarna blir dock inte samma i år som tidigare.

Den som håller ihop det hela är också en Västeråsare.
(ni borde rimligtvis känna varandra?)




Busan saknar centralstöd!

Vet du när svängen till Helsingborg och Danmark är planerad eller är det öppet fortfarande (ingen bestämd tid)? Tror han hette Rolle som höll ihop det förra hösten?//R
 

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-län
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
rocketer skrev:
2063330 Vet du när svängen till Helsingborg och Danmark är planerad eller är det öppet fortfarande (ingen bestämd tid)? Tror han hette Rolle som höll ihop det förra hösten?//R

Jag har hört datumen flera gånger men inte lagt dem på minnet. Jag återkommer.

Träffarna har skett gm de som deltagit i den just nu sovande www.hayabusa.nu och har ingen fast organisatorisk form. Det är Rolle i Västerås som på eget initiativ administrerat detta och han avser återkomma snarast (han finns även på SH).

Den sista anmälningstiden är nog den som hotellen vill ha för bokningen (ca 1-2 veckor) då inga andra fasta bokningar finns. Han bokar alltid med plats i garage. För bågarna är väl bästa att lägga till :)

De träffar som jag varit med på har varit kanonbra.
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Boomtjackalack! Äntligen en tråd om riktiga motorcyklar :) Nu kanske man kan få plåga erfarna Busaägare med lite rookifrågor i bland.. Införskaffat min koppar/silver -99:a under vintern, HMF helsystem och pc2, TRE, karvad luftburk osv.. Är lixom lite sugen att få känna på motorn, men det läre väl dröja ett tag till i detta ishavsklimat..

Btw jag har under min, mycket korta, tid som Busaägare stött på förvånande mycket reaktioner (av olika slag) på hojen som modell.. alltså allt från familj, bekanta (som inte åker hoj överhuvudtaget) till andra hojåkare.. Visst, den var först över 300 blås och har ett säreget utseénde osv.. men det var ju 7 år sedan nu.. att Busan, rent allmänt, väcker mycket känslor hos folk, är det nå´t jag fått för mej eller känner ni igen det ?
 
Last edited:

Bus-Rolle

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
Hayabusa GSXR 1300
Hayabusa-träff !

Hej !

Ta chansen och prova något Nytt !!!
Vi är ett gäng Hayabusa-ägare som planerat
en Hayabusa-träff i Helsingborg from
torsdagen den 25 tom söndagen den 28/5.
Vi åker torsdag-morgon, ett gäng åker från Stockholm,
några åker från Västerås etc. Och några hakar på längre neråt
landet. Vi landar i Helsingborg vid ca 18.00.
Några åker ner på fredagen. Vi kommer att bo hotell Kärnan som ligger nere vid hamnen intill Öresunds-färjorna. Garage finns att
låsa in hojarna i !!! På kvällen blir det givetvis pub-besök.
På fredagen tar vi färjan över till Danmark för att " dra över
Danmark ", vi åker tillbaks till hotellet på kvällen. Även denna kväll
kollar vi in någon trevlig pub.
På lördagen åker vi ner till Malmö, Ystad och en bit upp på ost-kusten
för att landa igen på hotellet i Helsingborg. Denna kväll somnar man nog tidigt !
På söndag förmiddag åker vi hem.
Förra året hade vi två Hayabusa-träffar, en i Helsingborg i slutet
på maj, och en i början på september i Linköping.
Jag kan säga att dom var j....vligt bra !
Ni som är intresserade kontaktar Rolle i Västerås på 070-680 1456 för bokning av hotell etc.
 

Bifogat

  • Rolle Arlen Ness 2.jpg
    Rolle Arlen Ness 2.jpg
    65.5 KB · Visningar: 1,077
Last edited:

lpdata

Hayabusa
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Sandviken, Boänge
Hoj
Hayabusa RX-1...Lynx 550-08
Äntligen en tråd som man känner sig hemma i :tummenupp
Bara det vita helvet........ kunde försvinna, jag har ju ställt undan skotrarna nu :tummenner
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
lpdata skrev:
2065574 Äntligen en tråd som man känner sig hemma i :tummenupp
Bara det vita helvet........ kunde försvinna, jag har ju ställt undan skotrarna nu :tummenner
Näää inte än, lackgubben är för f..n inte klar med mina kåpor och han har haft dom sen början av jan :huvet
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
aRWe skrev:
2067922 Näää inte än, lackgubben är för f..n inte klar med mina kåpor och han har haft dom sen början av jan :huvet

Mina tog lite tid också men sedan vart det klart väldigt snabbt efter jag gått och frågat lite då och då - snabbar upp lite iaf? Nylackat för dig också :tummenupp , skönt och slippa alla små repor osv.//R
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
rocketer skrev:
2068356 Mina tog lite tid också men sedan vart det klart väldigt snabbt efter jag gått och frågat lite då och då - snabbar upp lite iaf? Nylackat för dig också :tummenupp , skönt och slippa alla små repor osv.//R
Var på semester i Norge i sommras då det hände en liten grej som gjorde att jag tippade med hojen :huvet , lite repor på ena sidan, får den hellackad :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top