TV-avgift

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Gottis skrev:
2063380 och du kan ju börja skrapa Knäna......;)
Ja det är väl inte det bästa valet och det står jag för enligt min mening..som sagt verken du lr jag syns där än då..jag ville bara ha klar het hur många som kommer att se det är det värt pengarna för förarna lr sponsorerna som hjälper till får dom tillbaka tillräckligt i marknasföring heller handlar det om Goodwill
hoppas du kommer ner till LMS i helgen och säger hej

Jag tycker det är bättre än ingenting och man får försöka se det positivt!
(knän behöver man inte skrapa, det kan gå fort ändå och självklart kommer jag till LMS. Har ju en sambo som ska ta licens)
 

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
Vet inte var jag ska börja, för jag kommer inte hinna bemöta all kritik eftersom tiden inte räcker till.

Informationen är sen helt klart, men det är inte lätt att få till allt. Alla förare som körde 2005 i SBK och 250cc vet om TV-sändningen efter mötet i Knutstorp.
Förra året hjälpte de flest förarna till i dessa klasser (dessvärre var det några som skrev på att de skulle betala men inte gjorde det, vilket var jävligt kass och det drappade mig personligen)

Beloppet kan anses högt men kan också ställas i relation till andra serier. Finns en serie som jag hört tar över 10000kr utan att ha tv-sändning...

För att komma vidare är det viktigt att vi kan göra en bra produktion och det är en bra produktion som håller klass att visas i en större kanal. SportExpressen växer hela tiden och det är positivt för oss.
Att komma in i en "stor" kanal är inte så enkelt, självklart har det jobbats på det

Angående banderollerna och deras värde är det svårt att sätta ett pris. Men det borde vara ett mervärde för era sponsorer att kunna erbjuda reklamplats på banan och att ni efter säsongen kan ge dem en DVD (det var dessvärre inte så många som beställde DVD:er och tyvärr inte alla som beställt som köpte heller, detta kanske visar hur förarna värderar sina sponsorer)

Jag kan inte följa tråden och besvara alla frågor/påhopp

Men vi ses i Anderstorp
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag läste den här tråden och blev glad!

Äntligen skulle man få se svensk RR på tv.
Problemet är bara att jag inte har kanalen ifråga, så jag började ringa runt till vänner och bekanta som skulle kunna banda åt mig.

INGEN i min bekantskapskrets har kanalen i fråga (jag känner folk med olika kabel-leverantörer, folk med egen parabol, folk med boxer och folk med kombinationer av alla föregående)
Nåväl, jag ringde till min absolut sporttokigaste bekanta och frågade om O'Learys visade kanalen, han visste inte, men han trodde inte det, han hade aldrig hört talas om kanalen, vilket inte förvånade mig, för det hade ingen av dom övriga jag pratade med heller...

Visst tycker jag att det är okej att betala lite för att synas, men kommer sporten att synas i den kanalen?

Det verkar mest som att kanalen borde betala svensk RR för att IAF förarna skaffar den kanalen för att få se sig själva.
Sänds det dessutom på "dålig tv-tid" så lär ingen utom dom närmast sörjande inom RR se kanalen/sponsor banner'n.

Det här är absolut inget gnäll på dom som har roddat ihop den här dealen, då jag själv inte vet hur svårt/dyrt det är att få en annan kanal att sända, men min analys av reklamvärdet är IAF solklar, NOLL

(jag har bara erfarenheter från sponsorförhandlingar inom annan motorsport IOFS, men dom sponsorerna skulle värdera reklamvärdet likadant)
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Guw: Som sagt, den går i Comhem, UPC, Canal Digital samt FastTv(Ip-tv)
Finns väl säkert något obskyrt lokalt kabelbolag kvar i någon stad, eller "husets kabeltv" som fastighetsvärden satt en parabol på taket och sen distribuerar.
Så jag undrar verkligen vilka kabelleverantörer dina polare har...
Den går inte i boxer, d.v.s markbundet i luften, men canaldigital borde ju faktiskt sända den via satellit, men det kan jag inte svära på.

Men visst ok, expressen har inte marknadsfört kanalen särskilt hårt, men den finns iaf med i alla reklamblad från de tre "stora".

Om man säger att det sänds på en "skitkanal" ja då tar väl sponsorn det som en skitkanal, om man istället säger att sporten är inte så stor, men växer, så gör också kanalen, så är det något positivt istället.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nordgren skrev:
2063397 Jag kan inte följa tråden och besvara alla frågor/påhopp
Du är den sista att behöva ta emot skit och den som verkligen kan gå rak i ryggen och med högt huvud för allt jobb du lägger ner för andra otacksamma personers räkning. :pannkyss
----------------------------------------------------------

TIll övriga som inte har hört talas om Sportexpressen så blir jag lite förvånad. Den står med i alla TV-tablåer och är man intresserad av tex kvalserien i hockey eller Allsvenskan i hockey kan man knappast ha missat att deras matcher sänds där. Har man kikat i Expressens sportbilaga så är det svårt att missa kanalen.

Det är som oFFkeFF säger även en fråga om hur man lägegr fram det till sina kontakter och sponsorer. DVD:n var kanon tycker jag och även kvalitén på sändningarna blev betydligt bättre förrra året så det jobbas hårt för en positiv utveckling, men det är ju såklart enklare att skälla på Peter Sköld när man inte vet vad som har hänt egentligen........
-----------------------------------

Gottis skrev:
2063272 God morgon på dej med hoppas du hade en trevligt dag och du njöt av det påhoppet men va fan vi skiter i sponsorer ger ju inget än då..."Ironi mode on" RR är ju iaf en skit sport som ingen bryr sig om och allt vi får är goodwill "
Kan förstå om du känner dig utpekad i detta fall men jag kan se en poäng i Boscos resonemang. Det är lite underligt när folk klagar, inte du nu utan generellt, på att det är så dålig kanal, den ger inga sponsorer etc etc när man sedan ser att de själva inte har en strategi eller vettig plan för sponsring öht. Börja med att analysera hur och på vilket sätt man själv kan jobba för att få samarbetspartners istället för att klaga på det som görs av de få eldsjälar som finns och som jobbar för det stora flertalets bästa, utan ersättning.

Tycker inte du behöver ta bort sponsorsidan på er hemsida men fundera igenom vilken strategi ni ska ha och vad ni kan erbjuda sponsorerna för det handlar om ett samarbete där ni båda kan ge ett mervärde till varandra. Det är inte lätt vilket innebär att man bör tänka igenom vad man kan erbjuda.

Gottis skrev:
2063272okej jag försökte komma med lite förslag och min åsikt men varje gång jag gör det så brukar du ju säga till mej att hålla käften...har svårt för dej och du har svårt för mej så är det bara...jag skiter i vilket är alltigt du som börjar än då..
Det finns en viss tendens hos dig att skriva först och tänka sedan vilket kan leda till viss irritation eftersom det är mycket som sker som du kanske inte är så insatt i ännu. Vill inte klanka ner på dig eller säga att du är dum i huvudet på något vis nu, svårt att skriva kritik utan att det blir för personligt. :pannkyss
Hoppas du förstår vad jag menar, att sedan Jörgen är en liten sketen göteborgare hör inte hit. ;)
Skicka ett PM med dina undringar till Jörgen så kan ni säkert reda ut det.
 
Last edited:

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
Gustav O skrev:
2064216 Du är den sista att behöva ta emot skit och den som verkligen kan gå rak i ryggen och med högt huvud för allt jobb du lägger ner för andra otacksamma personers räkning. :pannkyss
----------------------------------------------------------

TIll övriga som inte har hört talas om Sportexpressen så blir jag lite förvånad. Den står med i alla TV-tablåer och är man intresserad av tex kvalserien i hockey eller Allsvenskan i hockey kan man knappast ha missat att deras matcher sänds där. Har man kikat i Expressens sportbilaga så är det svårt att missa kanalen.

Det är som oFFkeFF säger även en fråga om hur man lägegr fram det till sina kontakter och sponsorer. DVD:n var kanon tycker jag och även kvalitén på sändningarna blev betydligt bättre förrra året så det jobbas hårt för en positiv utveckling, men det är ju såklart enklare att skälla på Peter Sköld när man inte vet vad som har hänt egentligen........
-----------------------------------


Kan förstå om du känner dig utpekad i detta fall men jag kan se en poäng i Boscos resonemang. Det är lite underligt när folk klagar, inte du nu utan generellt, på att det är så dålig kanal, den ger inga sponsorer etc etc när man sedan ser att de själva inte har en strategi eller vettig plan för sponsring öht. Börja med att analysera hur och på vilket sätt man själv kan jobba för att få samarbetspartners istället för att klaga på det som görs av de få eldsjälar som finns och som jobbar för det stora flertalets bästa, utan ersättning.

Tycker inte du behöver ta bort sponsorsidan på er hemsida men fundera igenom vilken strategi ni ska ha och vad ni kan erbjuda sponsorerna för det handlar om ett samarbete där ni båda kan ge ett mervärde till varandra. Det är inte lätt vilket innebär att man bör tänka igenom vad man kan erbjuda.


Det finns en viss tendens hos dig att skriva först och tänka sedan vilket kan leda till viss irritation eftersom det är mycket som sker som du kanske inte är så insatt i ännu. Vill inte klanka ner på dig eller säga att du är dum i huvudet på något vis nu, svårt att skriva kritik utan att det blir för personligt. :pannkyss
Hoppas du förstår vad jag menar, att sedan Jörgen är en liten sketen göteborgare hör inte hit. ;)
Skicka ett PM med dina undringar till Jörgen så kan ni säkert reda ut det.


Orkar igentligen inte kommentera mera men ditt resonemang bygger ju på att man inte kan ha en annan åsikt än någon annan. Så är ju inte fallet, en del är sossar en del är moderater pga olika åsikter. Vad är rätt och fel!? Bara olika sätt att se på saken.

Tråkigt att Nordgren känner sig påhoppad. Tror inte det var någons avsikt här att hoppa på någon, bara framföra sin åsikt. Å den kan ju skillja från någon annans.

/Fredrik
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
benfre skrev:
2064296 Orkar igentligen inte kommentera mera men ditt resonemang bygger ju på att man inte kan ha en annan åsikt än någon annan. Så är ju inte fallet, en del är sossar en del är moderater pga olika åsikter. Vad är rätt och fel!? Bara olika sätt att se på saken.

Tråkigt att Nordgren känner sig påhoppad. Tror inte det var någons avsikt här att hoppa på någon, bara framföra sin åsikt. Å den kan ju skillja från någon annans.

/Fredrik
Tycker du misstolkar mitt inlägg eller så skriver jag som en kratta. Visst får man ha en åsikt och man får absolut framföra den. Problemet blir när man har åsikter utan att egentligen veta så mycket om det man uttalar sig om för då blir det lätt tokigt, jag vet av egen erfarenhet. Detta är ett av problemen med svensk RR och Svemos arbete. Mycket sker dolt för de flesta förare och då uppstår förvirring och undran. Hur man ska komma tillrätta med det vet jag inte på rak arm.
Tycker inte du har gnällt heller utan mer framfört din åsikt och haft frågor vilket ju är grunden för ett diskussionsforum. Kör på!
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
Gustav O skrev:
2064324 Tycker du misstolkar mitt inlägg eller så skriver jag som en kratta. Visst får man ha en åsikt och man får absolut framföra den. Problemet blir när man har åsikter utan att egentligen veta så mycket om det man uttalar sig om för då blir det lätt tokigt, jag vet av egen erfarenhet. Detta är ett av problemen med svensk RR och Svemos arbete. Mycket sker dolt för de flesta förare och då uppstår förvirring och undran. Hur man ska komma tillrätta med det vet jag inte på rak arm.
Tycker inte du har gnällt heller utan mer framfört din åsikt och haft frågor vilket ju är grunden för ett diskussionsforum. Kör på!

OK. Men hur vet du att tex Gottis inte vet något om det han säger??

Det vet du ju inget om :D

mvh Fredrik
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
benfre skrev:
2064338 OK. Men hur vet du att tex Gottis inte vet något om det han säger??

Det vet du ju inget om :D

mvh Fredrik
Nej inte direkt men när man jämför med vad man själv vet kan man dra vissa slutsatser, säkert felaktiga. :D
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Gustav O skrev:
2064340 Nej inte direkt men när man jämför med vad man själv vet kan man dra vissa slutsatser, säkert felaktiga. :D

är inet helt oinsatt i just Boxer har lobbat ganska mycket under vintern för att dom ska lägga till sportexpressen i sitt utbud och många bud har jag fått från dom allt ifrån att dom inet har bandbredd kvar för att sända *bull skit* efter som dom precis har skrivit kontrakt med den nya Tv kanalen från Aftonbladet :(

sen är jag intw helt ute och sysslar vad reklamvärde är tro mig
:pannkyss
sen kan jag hålla med om att mina inlägg kan va lite rörigt Gustav absolut..om vi säger då jag är inet bäst på svenska är ju gotlänning ;) kom mig att tänka på Gotlandsbolagets gamla slogan " Gotland ett annat land" :hihi :hihi

ps har även snackat med Nordgren om det här med boxer och sportexpressen ds
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Gottis skrev:
2065046 är inet helt oinsatt i just Boxer har lobbat ganska mycket under vintern för att dom ska lägga till sportexpressen i sitt utbud och många bud har jag fått från dom allt ifrån att dom inet har bandbredd kvar för att sända *bull skit* efter som dom precis har skrivit kontrakt med den nya Tv kanalen från Aftonbladet :(

sen är jag intw helt ute och sysslar vad reklamvärde är tro mig
:pannkyss
sen kan jag hålla med om att mina inlägg kan va lite rörigt Gustav absolut..om vi säger då jag är inet bäst på svenska är ju gotlänning ;) kom mig att tänka på Gotlandsbolagets gamla slogan " Gotland ett annat land" :hihi :hihi

ps har även snackat med Nordgren om det här med boxer och sportexpressen ds
Coolt. fler borde lobba för bättre kanal, mer pengar och bättre exponering.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Gustav O skrev:
2066515 Coolt. fler borde lobba för bättre kanal, mer pengar och bättre exponering.

För en bättre kanal krävs ännu bättre produktioner/evenemang. Så det är inte lobbying som krävs, det är stålar. Men redan i dagsläget gnälls det om man ska betala 2500:-, eller snarare, det gnälls av folk som inte ens ska betala..
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
oFFkeFF skrev:
2066599 För en bättre kanal krävs ännu bättre produktioner/evenemang. Så det är inte lobbying som krävs, det är stålar. Men redan i dagsläget gnälls det om man ska betala 2500:-, eller snarare, det gnälls av folk som inte ens ska betala..
Absolut. Det krävs arbete på alla plan, men det är ju skönt att gnälla ibland också. :rolleyes:
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
oFFkeFF skrev:
2063692 Guw: Som sagt, den går i Comhem, UPC, Canal Digital samt FastTv(Ip-tv)
Finns väl säkert något obskyrt lokalt kabelbolag kvar i någon stad, eller "husets kabeltv" som fastighetsvärden satt en parabol på taket och sen distribuerar.
Så jag undrar verkligen vilka kabelleverantörer dina polare har...

Jag bor själv i ett Comhem anslutet hus, det gör dom flesta av mina vänner också, men ingen av dom har funnit det intressant att betala extra för att kunna se fler reklamfinansierade kanaler, min far har parabol (jag vet inte vem han betalar till) men där ingår den inte och ytterligare en bekant har ett "obskyrt kabeltv nät" där han bor, han har helt klart flest kanaler per krona av oss alla, men han har den inte heller,
Om det nu är så att stans enda "sportpub" har kanalen, kan jag kanske övertalas att sitta där en måndagkväll för att kolla, men det är knappast en bra lösning i längden.

PS, siffrorna på hur många som kan se kanalen baseras på hur många som kan köpa till den, inte på hur många som har köpt till den, jag skulle tro att en majoritet av dom som bor i comhem anslutna hus bara har grundutbudet..
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
GuW skrev:
2072851 Jag bor själv i ett Comhem anslutet hus, det gör dom flesta av mina vänner också, men ingen av dom har funnit det intressant att betala extra för att kunna se fler reklamfinansierade kanaler, min far har parabol (jag vet inte vem han betalar till) men där ingår den inte och ytterligare en bekant har ett "obskyrt kabeltv nät" där han bor, han har helt klart flest kanaler per krona av oss alla, men han har den inte heller,
Om det nu är så att stans enda "sportpub" har kanalen, kan jag kanske övertalas att sitta där en måndagkväll för att kolla, men det är knappast en bra lösning i längden.

PS, siffrorna på hur många som kan se kanalen baseras på hur många som kan köpa till den, inte på hur många som har köpt till den, jag skulle tro att en majoritet av dom som bor i comhem anslutna hus bara har grundutbudet..

Jag har ComHem digitaltv, Sportexpressen ingår i lilla paketet..
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
oFFkeFF skrev:
2072964 Jag har ComHem digitaltv, Sportexpressen ingår i lilla paketet..

Jag har kabeltv, analog kabeltv, levererat av ComHem, jag kan få digitalkabetv om jag tecknar mig för ett abbonemang och skaffar någon form av låda som omvandlar ettor och nollor till tv-bild, men för det får jag betala UTÖVER vad jag betalar idag.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
GuW skrev:
2072979 Jag har kabeltv, analog kabeltv, levererat av ComHem, jag kan få digitalkabetv om jag tecknar mig för ett abbonemang och skaffar någon form av låda som omvandlar ettor och nollor till tv-bild, men för det får jag betala UTÖVER vad jag betalar idag.

För att den ingår i hyran eller?
Annars behöver man ju som sagt inte betala dubbelt för digitaltv, förutom att införskaffa boxen på ett eller annat sätt.
Men som sagt, det går inte att tillfredställa alla, eftersom pengarna inte räcker till det.
Viasat hade man samma problem med.
Rikstäckande är väldigt svårt att få till..
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
GuW skrev:
...
Sänds det dessutom på "dålig tv-tid" så lär ingen utom dom närmast sörjande inom RR se kanalen/sponsor banner'n.
...

Vad jag hört blir det sänt i "primetime", dvs mellan 18:00-22:00, dagen efter racen på måndagen. Sen kommer det även sändas en del repriser på andra tider.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top