TV-avgift

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Kungen skrev:
2059260 Men du har säkert en DVD spelare så du kan köpa filen i efterhand för 700:- och se den när du vill.

Vad var det förra året? 199?

Gottis skrev:
2059252 Jag kan inte få com hem så....

Och hade det vart viasat hade några andra inte sett det.
Det är inte helt enkelt att få täckning på alla hushåll. Men alla markbundna kabelnät sänder iaf sportexpressen, en del i basutbudet, hos andra får man pröjsa för att få den.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Kungen skrev:
2059260 Men du har säkert en DVD spelare så du kan köpa filen i efterhand för 700:- och se den när du vill.

okej nu va det ju inte det de handla om utan att Sportexpressen är en kanal som verkligen ligger på botten av alla TV kanaler...skulle va kul att se en enkät undersökning där man frågade...vet du vad Sportexpressen är för kanal

och i slutet av Säsongen kanske en undersökning där man frågar dom som har Sportexpressen "visste du att sportexpressen sände Roadracing SM i år"
:tummenupp

får alltigt tag i någon som har en inspelningsbar DVD och kan spela in loppen åt en vem orkar vänta till november när den kommer ut...

oFFkeFF skrev:
2059264 Vad var det förra året? 199?



Och hade det vart viasat hade några andra inte sett det.
Det är inte helt enkelt att få täckning på alla hushåll. Men alla markbundna kabelnät sänder iaf sportexpressen, en del i basutbudet, hos andra får man pröjsa för att få den.


inte riktigt sant dom som jag har till min lgh sänder inte sportexpressen utan valde någon mode kanal iställe :död därför jag valde att ta boxer och en bords antenn iställe...
 

Bosco

Hellsänglar finns dom?
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Hbg
Hoj
6,5 tums hjul...
Gottis skrev:
2059599 okej nu va det ju inte det de handla om utan att Sportexpressen är en kanal som verkligen ligger på botten av alla TV kanaler... *snip, snap*
Saxat från Gothia Racing's hemsida (under sponsorfliken);
"Vill du!!!
Va en del av ett team !!!
Det vi nu erbjuder Er är olika sponsorpaket där priset varierar beronde på
strl samt placering av företagsloggon."

Varför skall jag välja just dig, Gottis???
Speciellt som du visar upp denna positiva sida?
Vad säger att du nöjer dig med vad jag vill ställa upp med istället bara för att...

Tänk också på hur ni uppfattas - kära förare.

- Ursäkta Gottis men du är _en_ av en hel drös med förare som huserar här, denna gången blev det du som hängs ut -
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
Bosco skrev:
2060654 Saxat från Gothia Racing's hemsida (under sponsorfliken);
"Vill du!!!
Va en del av ett team !!!
Det vi nu erbjuder Er är olika sponsorpaket där priset varierar beronde på
strl samt placering av företagsloggon."

Varför skall jag välja just dig, Gottis???
Speciellt som du visar upp denna positiva sida?
Vad säger att du nöjer dig med vad jag vill ställa upp med istället bara för att...

Tänk också på hur ni uppfattas - kära förare.

- Ursäkta Gottis men du är _en_ av en hel drös med förare som huserar här, denna gången blev det du som hängs ut -

Kan du förtydliga ditt budskap i detta inlägg något? Jag hänger inte med på vad du vill få sagt iaf.

mvh Fredrik
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Gottis skrev:
2059599 okej nu va det ju inte det de handla om utan att Sportexpressen är en kanal som verkligen ligger på botten av alla TV kanaler...

Du kör ju inte SM, så då behöver du ju inte fundera mer på det här.. Sedan är det ju schysst mot Nordgren och C:0 som lycktas få dit TV överhuvudtaget.. Tänk lite innan du öppnar kakintaget.


/Jörgen
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
Jörgen #31 skrev:
2062064 Du kör ju inte SM, så då behöver du ju inte fundera mer på det här.. Sedan är det ju schysst mot Nordgren och C:0 som lycktas få dit TV överhuvudtaget.. Tänk lite innan du öppnar kakintaget.


/Jörgen

Låg nivå det det inlägget. Det är väl alla fritt att ha en åsikt i det är landet så vitt jag vet. Vad man tycker om sportexpressen är personligt. Sen kanske gottis siktar på SM 2007 så håll igen ditt eget "kakintag" istället.

/Fredrik
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
benfre skrev:
2062101 Låg nivå det det inlägget. Det är väl alla fritt att ha en åsikt i det är landet så vitt jag vet. Vad man tycker om sportexpressen är personligt. Sen kanske gottis siktar på SM 2007 så håll igen ditt eget "kakintag" istället.

/Fredrik

Jag tycker det är otacksamt att racka ner på dem som gör hästjobb för att den här sporten ska växa. Speciellt om man inte "drabbas" utav det. HUR många SM i sverige lyckas få ut TV?

/Jörgen
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
Jörgen #31 skrev:
2062111 Jag tycker det är otacksamt att racka ner på dem som gör hästjobb för att den här sporten ska växa. Speciellt om man inte "drabbas" utav det. HUR många SM i sverige lyckas få ut TV?

/Jörgen


OK, skriv då det istället för att be folk hålla käften.

mvh Fredrik
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
blablabla å nu kommer mera bla bla bla... jag vill att de sänder i en annan kanal har inte sportexpressen... :( men skulle lätt kunna välja till den till mitt boxer program om den möjligheten fanns bara för SM:ets skull... och jag tycker att det kunde gå i tv400 eller nån sån kanal bara för att lyffta kanalen..!! Med fina vårhällsningar Tony :hihi
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
benfre skrev:
2062118 OK, skriv då det istället för att be folk hålla käften.

mvh Fredrik

Visst, men det är inte för mycket begärt att folk tänker en extra gång innan de skriver sina inlägg.
Det är ju inte direkt skitkul för dem som lycktas få TV på plats överhuvudtaget och läsa att det är en bottenkanal man fått en deal med. Kan ju få vem som helst att tappa lusten. Henrik blir ju inte direkt rik på slit för RR i Sverige.


/Jörgen
 

Bosco

Hellsänglar finns dom?
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Hbg
Hoj
6,5 tums hjul...
benfre skrev:
2062037Jag hänger inte med på vad du vill få sagt iaf.

Lite utanför själva kärnämnet, sorry.

Varför "hjälpa fram" (sponsra) en förare om denna enbart visar otacksamhet.

*******

Diskussionen är ju också lite förlegad och varför då elta det?
Vill man göra sin röst hörd och verkligen förändra, visa upp era anleten där saker och ting sker...

*******

Surfar många gånger in på alla dessa "team-länkar" som många förare har i signaturen...
Stilla undran (poll?); hur många teamsidor har verkligen fått napp från en sponsor via hemsidan..???
Varför all denna onödig information på era hemsidor (i så fall)?

Berätta istället om racingen och vad den lockar till sig för folk, att ni inte dricker å lever djävul på stan (livsstil) och vill man sedan visa sig tillsammans med denna (obs ->) _sport_ (<-obs) kontakta....
Är allergisk mot alla dessa "tariffer":
kåpa 500SEK
o.s.v.

Se sporten ur den positiva vinkel istället för den negativa (dyrt)!
Dessutom ta upp det på hemsidorna...
*suck*
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
håller med ovan talare... varför denna negativitet? Det är bara deprimerande att läsa. Försök vara positiva och bjud på er själv och visa uppskattning för vad som ändå lyckats åstadkommits.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Bosco skrev:
2060654

- Ursäkta Gottis men du är _en_ av en hel drös med förare som huserar här, denna gången blev det du som hängs ut -


God morgon på dej med hoppas du hade en trevligt dag och du njöt av det påhoppet men va fan vi skiter i sponsorer ger ju inget än då..."Ironi mode on" RR är ju iaf en skit sport som ingen bryr sig om och allt vi får är goodwill "

Jag tycker iaf att Sportexpressen är ett dåligt val efter som vi knappast får en vidare sädningstid ännu en gån kl 23.30 på en måndag kväll..jag kom med ett förslag att man skulle göra en undersökning om hur många som vet vad sportexpressen är för kanal..sen vill jag se tittar siffrona på bordet ärliga siffror inget som någon direkttör på exprssen säger..Supermotarden och Rally crossen fick SVT24 det va kanon nu har supermotarden bytt ner sig.jag vet inte om det är ett lyft för sporten alls faktiskt..vill inte va pessemistisk vi får verkligen hoppas dom vissar hela loppen för samtliga klasser och täcker hela banorn med kammeror...Nordgren och gänget gör ett kanon jobb som får en kanal :)

Jörgen #31 skrev:
2062064 Du kör ju inte SM, så då behöver du ju inte fundera mer på det här.. Sedan är det ju schysst mot Nordgren och C:0 som lycktas få dit TV överhuvudtaget.. Tänk lite innan du öppnar kakintaget.


/Jörgen

okej jag försökte komma med lite förslag och min åsikt men varje gång jag gör det så brukar du ju säga till mej att hålla käften...har svårt för dej och du har svårt för mej så är det bara...jag skiter i vilket är alltigt du som börjar än då..
 
Last edited:

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Bosco skrev:
2062614


Surfar många gånger in på alla dessa "team-länkar" som många förare har i signaturen...
Stilla undran (poll?); hur många teamsidor har verkligen fått napp från en sponsor via hemsidan..???
Varför all denna onödig information på era hemsidor (i så fall)?


*suck*


det är lungt jag ska ta bort min sponsor sida så även om vi lever ganska mycket på vårat namn GOTHIA som lockar en del besökare så slipper du störa dig på det...
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
Swedie skrev:
2062637 håller med ovan talare... varför denna negativitet? Det är bara deprimerande att läsa. Försök vara positiva och bjud på er själv och visa uppskattning för vad som ändå lyckats åstadkommits.


Låtre ju vettigt men måste det vara negativt bara för att man ifrågasätter något? Kan ju vara så att man helt enket bara sitter på en annan åsikt från de förutsättningar och perspektiv man själv har.

Tror inte vi kommer längre, vi ser på saken olika helt enkelt. Låt oss hoppas att det blir bra TV och att många får glädje av produktionen!

/Fredrik
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Gottis skrev:
Jag tycker iaf att Sportexpressen är ett dåligt val efter som vi knappast får en vidare sädningstid ännu en gån kl 23.30 på en måndag kväll..jag kom med ett förslag att man skulle göra en undersökning om hur många som vet vad sportexpressen är för kanal..sen vill jag se tittar siffrona på bordet ärliga

Sportexpressen är ett väldigt bra val. Har vi inte Sportexpressen har vi
i n g e n t i n g och allt är bättre än ingenting.
Man kan spela in programmen, huvudsaken är att det överhuvudtaget sänds och det är tack vare Nordgren och gänget som sliter som as för att få allt att funka!

Om nu så pass få vet vad Sportexpressen är får vi väl lobba lite mer för kanalen så att folk vet.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
benfre skrev:
2063346 Låtre ju vettigt men måste det vara negativt bara för att man ifrågasätter något? Kan ju vara så att man helt enket bara sitter på en annan åsikt från de förutsättningar och perspektiv man själv har.

Tror inte vi kommer längre, vi ser på saken olika helt enkelt. Låt oss hoppas att det blir bra TV och att många får glädje av produktionen!

/Fredrik

bra svarat nu lägger vi ner den här tråden man får iaf inte säga vad man tycker och känner utan att få en massa personliga påhopp om att man är dum i huvudet
:3freak

jag är klar med det här iaf...

Bikerbitch skrev:
2063355 det är tack vare Nordgren och gänget som sliter som as för att få allt att funka!
.


läs lite längre ner så skrev jag precis att Nordgren & co gör ett kanon jobb
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Gottis skrev:
läs lite längre ner så skrev jag precis att Nordgren & co gör ett kanon jobb

Ja, efter att du sa att Sportexpressen var ett dåligt val..
Nåväl, varken du eller jag kommer ändå synas i TV ändå. Du får börja med licensen ;)
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Bikerbitch skrev:
2063371 Ja, efter att du sa att Sportexpressen var ett dåligt val..
Nåväl, varken du eller jag kommer ändå synas i TV ändå. Du får börja med licensen ;)


och du kan ju börja skrapa Knäna......;)

Ja det är väl inte det bästa valet och det står jag för enligt min mening..som sagt verken du lr jag syns där än då..jag ville bara ha klar het hur många som kommer att se det är det värt pengarna för förarna lr sponsorerna som hjälper till får dom tillbaka tillräckligt i marknasföring heller handlar det om Goodwill

hoppas du kommer ner till LMS i helgen och säger hej
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top