TV-avgift

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Swedie skrev:
....ett KRAV vi i Roadracingen borde kunna ställa på TIDNINGEN expressen är att alla resultatat ska visas i tidningen, samt reklam om TV-tider då roadracingen sänds.

:tummenupp
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
Swedie skrev:
2058279 definitivt, det är ju en kanal under utveckling ändå.

ett KRAV vi i Roadracingen borde kunna ställa på TIDNINGEN expressen är att alla resultatat ska visas i tidningen, samt reklam om TV-tider då roadracingen sänds.


Japp, det ger ju bra exponering. Vem håller i TV-kontakten?

/Fredrik
 

sandstream

Guest
Hårding skrev:
2058273 Kanske blir bättre vetskap och spridning om Sportexpressen som tv-kanal nu när allsvenskan i fotboll skall sändas på kanalen...
Vart har du läst/hört det?
Verkar som att förhandligarna pågår och att inget är klart ännu.

Jag hade SportExpressen förra året för att kunna se RR-SM men i övrigt visar de mest B-evenemang så det får allt spotta upp sig om det ska bli något av den kanalen.
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
KTM 690 SMC R och Suzuki GSXR-600R
sandstream skrev:
2058322 Vart har du läst/hört det?
Verkar som att förhandligarna pågår och att inget är klart ännu.

Jag hade SportExpressen förra året för att kunna se RR-SM men i övrigt visar de mest B-evenemang så det får allt spotta upp sig om det ska bli något av den kanalen.

Nej du har rätt, ett stort faktafel av mig. Jag läste fel om vilken serie som skulle sändas på tv-kanalen sportexpressen. Rätt serie skall vara Superettan men det är väl ett lyft för den kanalen det också.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Jag pratade med Boxer fär någon månad sen och då skulle dom inte ta in Sportexpressen....Mor och far hade det förra året medn det va tack vare att dom hade Canal + paketet..men nu har dom också boxer....

va jag menar är att det är stort sett omöjligt att få sportexpressen va jag vet så är det bara via canal + man får in den..

Jag va på möte på ett av sveriges största Finnans bolag för två veckor sen då kom vi in på det här med TV tid för SM och då sa jag att det antagligen skulle sändas vi Sportexpressen...dom visste inte ens va det va för kanal..dom uttryckte sig som så att en sån kanal spelar knappast roll i marknasföring...så dom där bannerna som ni får sätta upp är nog inte värda ett öre i marknasföring...

men lösningen är nog att dom måste bredda sin Tillgänglighet.komma in i det marksända digitalnätet t.ex
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
ja att vi måste komma bort från Sportexpressen till en bättre kanal är ju inte så svårt att lista ut, men när det inte finns andra alternativ får man lov att gilla läget :tungan och anpassa sig efter det.
 

sandstream

Guest
Har man UPC, Comhem, CanalDigital eller Fasttv så kan man få SportExpressen.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Gottis skrev:
2058632va jag menar är att det är stort sett omöjligt att få sportexpressen va jag vet så är det bara via canal + man får in den..

Kanalen ingår bl.a. i UPC baspaket vilket borde nå ut till ett par hundratusen hushåll.

benfre skrev:
2058298 Japp, det ger ju bra exponering. Vem håller i TV-kontakten?
/Fredrik

Imo ett av problemen. En person kan inte sköta allt, och ideela krafter kan inte rodda runt det hela själv oavsett antalet kockar och hur mycket vilja som finns. Särskilt inte om den eller de själva inte redan står med ena foten inne i beslutsfattarcirkeln och har alla kort på bordet.
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
Gottis skrev:
2058632 Jag pratade med Boxer fär någon månad sen och då skulle dom inte ta in Sportexpressen....Mor och far hade det förra året medn det va tack vare att dom hade Canal + paketet..men nu har dom också boxer....

va jag menar är att det är stort sett omöjligt att få sportexpressen va jag vet så är det bara via canal + man får in den..

Jag va på möte på ett av sveriges största Finnans bolag för två veckor sen då kom vi in på det här med TV tid för SM och då sa jag att det antagligen skulle sändas vi Sportexpressen...dom visste inte ens va det va för kanal..dom uttryckte sig som så att en sån kanal spelar knappast roll i marknasföring...så dom där bannerna som ni får sätta upp är nog inte värda ett öre i marknasföring...

men lösningen är nog att dom måste bredda sin Tillgänglighet.komma in i det marksända digitalnätet t.ex

Verkar ju inte bra om vi slänger pengar i sjön!? Eller vad säger du Swedie?

mvh Fredrik
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
benfre skrev:
2058922 Verkar ju inte bra om vi slänger pengar i sjön!? Eller vad säger du Swedie?

mvh Fredrik
ja det är fortfarande inte pengar i sjön. Det filmas, det sänds på TV. En vacker dag, gammal och mossig kan man se tillbaka på det hela och njuta och minnas med rörliga bilder.

Jag betalar lätt 2600 kr för att det ska filmas. Det är smådeg i jämnförelse med vad resten av säsongen kostar. Jag ser även hur jag kan använda materialet som filmats för både skoj och affärer.

Du ser bara "2600 kr, helsike vad dyrt. Jag vill inte betala." ?

Jag förstår att det kan klagas på att infon kommit ut sent, men behöver det klagas så mycket att det verkar som om hela jorden kommer att gå under för ett par tusingar och en dekal på din hoj?
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
kanske även kan använda filmmaterialet för o locka sponsorer :)
så dom ser vad de handlar om
när ni presenterar er.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Swedie skrev:
ja det är fortfarande inte pengar i sjön. Det filmas, det sänds på TV. En vacker dag, gammal och mossig kan man se tillbaka på det hela och njuta och minnas med rörliga bilder.

Jag betalar lätt 2600 kr för att det ska filmas. Det är smådeg i jämnförelse med vad resten av säsongen kostar. Jag ser även hur jag kan använda materialet som filmats för både skoj och affärer.

Ja precis... Jag tycker 2600:- är ett bra pris för att få hela sin RR säsong på DVD efter säsongen. Skulle det gå i R1000 skulle jag vara först på listan av intresserade... Sen att det sänds på en liten TV kanal är väl också hur coolt som helst...

Tänk att kunna sitta framför TV'n om 20 år och sätta in 2006 års RR SM DVD i den gamla DVD spelaren och kollla igenom säsongen och minnas.. Coolt!
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
Swedie skrev:
2058928 ja det är fortfarande inte pengar i sjön. Det filmas, det sänds på TV. En vacker dag, gammal och mossig kan man se tillbaka på det hela och njuta och minnas med rörliga bilder.

Jag betalar lätt 2600 kr för att det ska filmas. Det är smådeg i jämnförelse med vad resten av säsongen kostar. Jag ser även hur jag kan använda materialet som filmats för både skoj och affärer.

Du ser bara "2600 kr, helsike vad dyrt. Jag vill inte betala." ?

Jag förstår att det kan klagas på att infon kommit ut sent, men behöver det klagas så mycket att det verkar som om hela jorden kommer att gå under för ett par tusingar och en dekal på din hoj?

OK, jag tycker inte jag klagat Sååååå mycket. Mest frågat efter info oom det hela. Men OK. Hoppas det blir bra TV iaf!

/Fredrik
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
det som va mest störande förra året va att det gick på sämsta sändnings tid

typ måndag kväll kl 23,30 :död
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Gottis skrev:
2059084 det som va mest störande förra året va att det gick på sämsta sändnings tid

typ måndag kväll kl 23,30 :död

Gick i repris på desto bättre tider, tänk positivt!
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Swedie skrev:
2058279 ett KRAV vi i Roadracingen borde kunna ställa på TIDNINGEN expressen är att alla resultatat ska visas i tidningen, samt reklam om TV-tider då roadracingen sänds.

OM vi kunde ha en klassrepressentant för 125GP, 250GP och NSBK. Som lite snabbt skriver nåt om sitt race och mailar in resultat för sin klass, så är det inget jättejobb för vare sig den utseeede föraren el för redigeraren på tidningen Expressen.

/Jörgen 125GP
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Även om nu sportexpressen, eller våra pengar räcker till några värstingproduktioner, så har jag ändå bara mötts av positiva reaktioner från dem som sett dvd och tv-sändningarna.
Det tar tid att jobba in det här, särskilt eftersom vi inte har råd med en promotor i största klassen.
Men det är iaf en bra början på en säljbar produkt. Dessutom ser det ju ut som man kommit en bit på väg vad gäller kostnaderna. Supermotarden har en klass-sponsor som tar största kakan av prodkostnaderna, RR'en har också sponsorer som MINSKAR, självkostnaden. Målet är ju givetvis att få ännu mer pengar över till bättre produktion, och större kanal.
De år jag varit med i depåerna har faktiskt mycket förbättrats, även om det givetvis finns massor med arbete kvar..
 

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Gottis skrev:
2058632 Jag pratade med Boxer fär någon månad sen och då skulle dom inte ta in Sportexpressen....Mor och far hade det förra året medn det va tack vare att dom hade Canal + paketet..men nu har dom också boxer....

va jag menar är att det är stort sett omöjligt att få sportexpressen va jag vet så är det bara via canal + man får in den..

Jag va på möte på ett av sveriges största Finnans bolag för två veckor sen då kom vi in på det här med TV tid för SM och då sa jag att det antagligen skulle sändas vi Sportexpressen...dom visste inte ens va det va för kanal..dom uttryckte sig som så att en sån kanal spelar knappast roll i marknasföring...så dom där bannerna som ni får sätta upp är nog inte värda ett öre i marknasföring...

men lösningen är nog att dom måste bredda sin Tillgänglighet.komma in i det marksända digitalnätet t.ex


Pssst. de finns att välja i comhem utbudet = de finns i digital tv världen.
jag var på väg att välja den men kollade vad de sänder så sa jag nej.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Kungen skrev:
2059238 Pssst. de finns att välja i comhem utbudet = de finns i digital tv världen.
jag var på väg att välja den men kollade vad de sänder så sa jag nej.


Jag kan inte få com hem så....
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top