TV-avgift

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
Citat från RR.se :

"SM klasserna
Upplägget är följande för TV-avgifterna:
Superbike och 250cc betalar 2500kr exkl. 6% moms för alla 5 deltävlingarna, vill man betala per tävling är det 900kr exkl. 6% moms

125cc betalar 2000kr exkl. 6% moms för alla 5 deltävlingarna, vill man betala per tävling är det 800kr exkl. 6% moms

Observera att TV-avgiften är obligatoriskt i 125cc, 250cc och Superbike

Varje förare har rätt att vid en tävling sätta upp en banderoll a 4m x 1,2m.*

*Förarna måste vara med när banderollerna sätts upp och tags ner, arrangörens personal visar var.

Fakturering sker från Bergman Trading AB.
Det finns möjlighet för förarna att köpa mer banderoll plats om så önskas.

Tanken med banderollerna är att ni förare ska ges en möjlighet att få tillbaka TV-avgiften genom att sälja reklamen. Ni kan också gå ihop med andra förare och att ni tillsammans säljer in en banderoll på alla tävlingarna eller liknande. Ni kommer att få lämna in ett prioriterat önskemål om vid vilken tävling er banderoll ska vara med.

Alla förare måste ha reklam på sina hojar från respektive klassponsor. Reklamen tillhandahålls av sponsorn själv och kommer att finnas vid anmälan."


I vilken kanal kommer detta att sändas?

Någon som vill köpa min "banderoll"? :D

/Fredrik
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
benfre skrev:
2056979
Alla förare måste ha reklam på sina hojar från respektive klassponsor. Reklamen tillhandahålls av sponsorn själv och kommer att finnas vid anmälan."

Det är helt vansinne.... klass sponsor skall ha meddelats för länge sedan
+ även var dekal skall sitta.
Fint för de som har sponsorer över hela hojen och sen klarlack på det,
sen kommer de med en rejäl ICA dekal som skall sitta över halva hojen
som klass sponsor... nä, har det inte meddelats nu, så är det för sent
enligt min mening..

(men jag förstår att det behövs klass sponsor helt klart, men att det
skall informeras i god tid innan alla har hunnit lacka sina hojar mm.)

De som bara kör något enstaka race, behöver de då bara betala TV
av gifter för de race de kör? Tex då 900 per tävling istället för
2500 för hela säsongen?

mvh
Benny
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
Bennybåge skrev:
2057115 Det är helt vansinne.... klass sponsor skall ha meddelats för länge sedan
+ även var dekal skall sitta.
Fint för de som har sponsorer över hela hojen och sen klarlack på det,
sen kommer de med en rejäl ICA dekal som skall sitta över halva hojen
som klass sponsor... nä, har det inte meddelats nu, så är det för sent
enligt min mening..

(men jag förstår att det behövs klass sponsor helt klart, men att det
skall informeras i god tid innan alla har hunnit lacka sina hojar mm.)

De som bara kör något enstaka race, behöver de då bara betala TV
av gifter för de race de kör? Tex då 900 per tävling istället för
2500 för hela säsongen?

mvh
Benny

Kanske får byta till SO istället. De spolade väl nån tvkanal till i år som ingen har ändå.

Håller med om att info kommer för sent! Är det inte lite konstigt att vi ska betala för att tv ska sända?

/Fredrik
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Bennybåge skrev:
2057115 Det är helt vansinne.... klass sponsor skall ha meddelats för länge sedan
+ även var dekal skall sitta.
Fint för de som har sponsorer över hela hojen och sen klarlack på det,
sen kommer de med en rejäl ICA dekal som skall sitta över halva hojen
som klass sponsor... nä, har det inte meddelats nu, så är det för sent
enligt min mening..

(men jag förstår att det behövs klass sponsor helt klart, men att det
skall informeras i god tid innan alla har hunnit lacka sina hojar mm.)

De som bara kör något enstaka race, behöver de då bara betala TV
av gifter för de race de kör? Tex då 900 per tävling istället för
2500 för hela säsongen?

mvh
Benny

Sponsordekalerna är inte alls stora, så det är inget du behöver oroa dig för.
Dekalerna ska sättas så att dom syns, vart du får plats då allstå.

Kör du inte hela säsongen så kan jag inte tänka mig att du ska behöva betala hela kostnaden.

Förra året var det 4000 tusen per förare (för TV) så det är ändå billigare i år.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Men hallå, vad är det här? Varför klagas det? Ni som ska köra NSB vet väl att det är TV-avgift? Det var så förra året. Att det kostar mindre till i år är ju bara skitbra jobbat av de inblandade. Nästa år kanske det är gratis! Det är del av RR's tillväxt att hjälpa att få ut sporten. Måhända till en mindre kanal, men det är iaf NÅGOT.

Vad har ni själva gjort för att påverka sporten och göra den större? Troligen ingenting.
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
ingen som vet i vilken kanal det kommer sändas? Förra året var det ju sportexpressen.. vilken jag givet vis inte har.. har boxerpaketet.. men va fan skulle inte nån av tv4:as alla kanaler kunna visa detta, de är ju ändå bara skit och detta skulle få mig om ingen annan att titta lite mer på dessa kanaler..!
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Bazooka skrev:
2057642 ingen som vet i vilken kanal det kommer sändas? Förra året var det ju sportexpressen.. vilken jag givet vis inte har.. har boxerpaketet.. men va fan skulle inte nån av tv4:as alla kanaler kunna visa detta, de är ju ändå bara skit och detta skulle få mig om ingen annan att titta lite mer på dessa kanaler..!

Det är sportexpressen i år också tror jag.
TV4:s alla kanalar är lite för dyra.
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
Swedie skrev:
2057608 Men hallå, vad är det här? Varför klagas det? Ni som ska köra NSB vet väl att det är TV-avgift? Det var så förra året. Att det kostar mindre till i år är ju bara skitbra jobbat av de inblandade. Nästa år kanske det är gratis! Det är del av RR's tillväxt att hjälpa att få ut sporten. Måhända till en mindre kanal, men det är iaf NÅGOT.

Vad har ni själva gjort för att påverka sporten och göra den större? Troligen ingenting.


Herregud, så fort man öppnar käften på det här forumet blir man anklagad för att vara en gnällkärring. Trodde detta forum var till för frågor svar och diskussioner och inte påhopp!

Varför skulle man inte kunna frågasätta om det är värt att betala för att sända i sportexpressen!? :confused:

Nej, jag visste inte om TV-avgiften. Klart det är surt när det dyker upp extra utgifter.

För att påverka sporten och göra den större har jag dragit mitt strå till stacken genom att deltaga.


mvh Fredrik
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
benfre skrev:
2057883 Herregud, så fort man öppnar käften på det här forumet blir man anklagad för att vara en gnällkärring. Trodde detta forum var till för frågor svar och diskussioner och inte påhopp!

Varför skulle man inte kunna frågasätta om det är värt att betala för att sända i sportexpressen!? :confused:

Nej, jag visste inte om TV-avgiften. Klart det är surt när det dyker upp extra utgifter.

För att påverka sporten och göra den större har jag dragit mitt strå till stacken genom att deltaga.


mvh Fredrik

Men det är ju det du gör. Gnäller, och vi andra gnäller på att du gnäller på något så litet som en avgift och en logga på din hoj. Du ser inte möjligheterna. Utnyttja situationen och säg till dina sponsorer att det är TV och att det kan ge möjlighet till bättre exponering. Du får snabbt igen de där 2600kr du lägger för TV.
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
Swedie skrev:
2058005 Men det är ju det du gör. Gnäller, och vi andra gnäller på att du gnäller på något så litet som en avgift och en logga på din hoj. Du ser inte möjligheterna. Utnyttja situationen och säg till dina sponsorer att det är TV och att det kan ge möjlighet till bättre exponering. Du får snabbt igen de där 2600kr du lägger för TV.

Inte värt att kommentera.

/Fredrik
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
Strider skrev:
2058076 Jag kan inte annat än hålla med Benny o Benfre

-Informationen är för sent ute i sedvanlig ordning.
-Informationen är som vanligt knapphändig.
-TV i en kanal som "ingen" tittar på är meningslöst.
-För förare som inte kör hela serien är det ännu mer meningslöst.
-Sponsorena är garanterat ointresserade av exponering i en kanal som "ingen" tittar på.
-900:- eller 2500:- är MYCKET pengar om man inte ser att de används till något vettigt överhuvudtaget.

Och de förare som tycker det här upplägget är kass så skulle jag vilja uppmana er att ta tillfället i akt att på er banderoll framföra er åsikt on hur det här sköts.

Passa dig, nu gnäller du :D

/Fredrik
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Strider skrev:
2058083 Brukar inte du gnälla på hur dyrt RR är och hur lite pengar du har att spendera på din passion? Och nu accepterar du gladeligen att slänga tusentals kronor i sjön utan att få så mycket tillbaka...
Skillnaden är att jag inte anser att det är pengar i sjön.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Strider skrev:
2058099 Bra! Kan vi då inte ömsesidigt acceptera att vi har olika uppfattningar i frågan och du kanske inte skulle kalla Benfre gnällig så snabbt nästa gång?
ja magistern. men problemet sitter i att han och även du nu "spottar" och dränker hela tillställningen bara för att något så litet som TV-avgift och en logga är fel enligt er. Varför försöka förstöra för andra med klåpord via banner? Sånt där gör iaf mig förbannad.
 

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Ort
sthlm
Hoj
2006 R6
Strider skrev:
2058076 Jag kan inte annat än hålla med Benny o Benfre

-Informationen är för sent ute i sedvanlig ordning.
-Informationen är som vanligt knapphändig.
-TV i en kanal som "ingen" tittar på är meningslöst.
-För förare som inte kör hela serien är det ännu mer meningslöst.
-Sponsorena är garanterat ointresserade av exponering i en kanal som "ingen" tittar på.
-900:- eller 2500:- är MYCKET pengar om man inte ser att de används till något vettigt överhuvudtaget.

Och de förare som tycker det här upplägget är kass så skulle jag vilja uppmana er att ta tillfället i akt att på er banderoll framföra er åsikt on hur det här sköts.

tom jag visste om tv-avgiften och jag kör inte NSB. Tv kanalen går ut till drygt 900000 hushåll i sverige. Hur många förare i NSB kör inte hela serien? Det kan allvarligt talat inte vara många som hoppar över en SM deltävling speciellt om man är A förare.
Jag skulle vara glad om man kunde se sig själv på TV och göra det man älskar.
Men om ni tycker det är så dyrt med 2500:- ge bort din plats i NSB till någon annan. Själv betalar jag 2500:-/ månaden för att ha min hoj försäkrad.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Kan hålla med om att informationen kommer ut sent, och det verkar som att det oftare är regel än undantag när det gäller vilken information som helst rörande Roadracingen.

Men upplägget verkar ju både bättre och billigare än förra året vad jag kan se.

Jag skulle gladeligen betala 2500:- (ink. moms) för att alla mina race skulle sändas på TV, och finnas på DVD efter säsongen.
Dom där 2500:- skulle jag kunna dra in genom att sälja reklamplatsen till nåt företag. Kanske t.o.m tjäna en hacka på det genom att ta lite extra betalt för det.

Sporten måste nå ut i TV, om det så är en skitkanal.... :tummenupp
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
sunkan skrev:
2058137 tom jag visste om tv-avgiften och jag kör inte NSB. Tv kanalen går ut till drygt 900000 hushåll i sverige. Hur många förare i NSB kör inte hela serien? Det kan allvarligt talat inte vara många som hoppar över en SM deltävling speciellt om man är A förare.
Jag skulle vara glad om man kunde se sig själv på TV och göra det man älskar.
Men om ni tycker det är så dyrt med 2500:- ge bort din plats i NSB till någon annan. Själv betalar jag 2500:-/ månaden för att ha min hoj försäkrad.
Stämmer detta? 900000 hushåll? Frågade runt lite här på jobbet och ingen tittade på kanalen och bara ett fåtal visste att den alls existerade.

mvh Fredrik
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
benfre skrev:
2058231 Stämmer detta? 900000 hushåll? Frågade runt lite här på jobbet och ingen tittade på kanalen och bara ett fåtal visste att den alls existerade.

mvh Fredrik
den där siffran stämmer inte. det är rent ljugeri av TV-bolaget själva. Räkna med en tiondel som har tillgång till kanalen som vet och känner till vad det är och bläddrar förbi kanalen.
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
KTM 690 SMC R och Suzuki GSXR-600R
Swedie skrev:
2058250 den där siffran stämmer inte. det är rent ljugeri av TV-bolaget själva. Räkna med en tiondel som har tillgång till kanalen som vet och känner till vad det är och bläddrar förbi kanalen.

Kanske blir bättre vetskap och spridning om Sportexpressen som tv-kanal nu när superettan i fotboll skall sändas på kanalen...

Det skall vara Superettan och inte Allsvenskan som jag skrev tidigare...men spridningen blir nog bättre iallafall
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Hårding skrev:
2058273 Kanske blir bättre vetskap och spridning om Sportexpressen som tv-kanal nu när allsvenskan i fotboll skall sändas på kanalen...
definitivt, det är ju en kanal under utveckling ändå.

ett KRAV vi i Roadracingen borde kunna ställa på TIDNINGEN expressen är att alla resultatat ska visas i tidningen, samt reklam om TV-tider då roadracingen sänds.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top