ER6-tråden

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Någon som vet om det finns någon annan tail tidy än R&Gs till er6 2010? Inte hittat någon annan på en svensk hemsida. Vill gärna använda original skyltbelysning och blinkers.

På R&Gs tail tidy kan du använda original blinkers om du vill, det gör jag på min hoj.
Varför vill du inte använda en annan skyltbelysning?
 

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Finns det några eftermarknads fotpinnar till ER6 -07 med gummi på fotpinnen? Eller vet någon om det passar från nyare ER6? :/ De jag har idag är original utan gummi och fötterna domnar rätt så kvickt.

Det går inte att montera in någon gummibricka/packning som dämpar vibrationerna bara annars?
 

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Vill inte börja klippa i kablaget plus att jag inte gillar ljuset från lysdioderna :tungan

Har inte blinkersen kontakter du kan rycka ur? Det har den nyare varianten av ER6N i alla fall. Om inte så måste du väll klippa dem oavsett om du nu ska byta skyllthållare? Bara att skarva ihop med en skarvhylsa sen i sånna fall.
 

naneK

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2011
Ort
Skövde
Hoj
Kawasaki Er6-n 2016
Fick hem min nya Bagster sadel idag med gelinlägg!
Tänkte visa er skillnaden utseende mässigt.

Orginal:
View attachment 428871

Nya:
View attachment 428872

Nya, inzoomad:
View attachment 428873

Har inte prövat att ta någon provtur med den nya sadeln än, men provsatt självklart den ändå. Och den verkade vara väldigt skön. Är ganska så urskålad, eller vad man ska säga, så man sitter mycket mer stabilt känns det som.
Kommer nog vara 100ggr skönare att åka lite längre sträckor på sen också då jag köpte sadel med gelinlägg!

Hur är omdömet på sadeln efter att ha åkt på den ett tag? Funderar nämligen också på att beställa en!
En annan fråga, får se om jag lyckas sätta samman meningen ordentligt.

På bilderna när man ska beställa så verkar sadeln bestå av en enda del, hojens sadel är ju delad på de nyare modellerna, du och jag har ju i princip samma, består den bara av en del och påverkar det isättandet på ngt vis eller fick du den i 2 delar?
 

Knug

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Er6-n, 09´
Är det någon som drevat ner sin er6:a ?? Ska byta drivapacket och tänkte det kunde va kul med lite med drag is starten :gnissla
 

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Hur är omdömet på sadeln efter att ha åkt på den ett tag? Funderar nämligen också på att beställa en!
En annan fråga, får se om jag lyckas sätta samman meningen ordentligt.

På bilderna när man ska beställa så verkar sadeln bestå av en enda del, hojens sadel är ju delad på de nyare modellerna, du och jag har ju i princip samma, består den bara av en del och påverkar det isättandet på ngt vis eller fick du den i 2 delar?

Min sadel är tvådelad. Är den inte tvådelad så kollar då på en sadel som är till någon annan modell.

Jag är jätte nöjd med min sadel. Mycket skönare än orginalet, så jag tycker det lätt är värt pengarna. Sen skadar det inte att det ser bra mycket bättre ut med nya sadeln sen dessutom! =D
 

tibbetiger

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2016
Ort
Linköping
Hoj
ER-6F -13
Är det någon som drevat ner sin er6:a ?? Ska byta drivapacket och tänkte det kunde va kul med lite med drag is starten :gnissla

Detta är jag också lite nyfiken på.
Jag ska själv byta drivpaket, antagligen försöker jag göra det i helgen. Kommer med största sannolikhet dreva ned en kugg fram då.
 

Ph-92

Medlem
Gick med
4 Jun 2012
Ort
Malmö
Hoj
En Er6a
Detta är jag också lite nyfiken på.
Jag ska själv byta drivpaket, antagligen försöker jag göra det i helgen. Kommer med största sannolikhet dreva ned en kugg fram då.
Har haft en kugg ner fram innan. Inte lönt, bara en massa växlande. Störigt att hastighetsmätaren visar fel också.
 

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top