ER6-tråden

Bael

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2012
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha Xj 600 -84, Kawasaki ER6-N -12
0 mil och helt original. Dock beställt ett scorpion kolfibersystem. Vill ha vår nu!! :mad:

min har oxå gått 0 mil har Akrapovic och en power commander V som ligger och väntar montering.

så vem vill inte ha vår. men du bor ändå i sthlm har inte ni barmark än :p
 

ThaBazZ

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
-05 Yamaha MT-01
Jag han med 266mil aug-nov nu väntar den i garaget med ett scorpion system i kolfiber, 14kuggs framdrev, styränds backspeglar och tail-tidy som ska monteras. :) Jag som lovat mig själv att inte slösa pengar på lull till en ny hoj...
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
min har oxå gått 0 mil har Akrapovic och en power commander V som ligger och väntar montering.

så vem vill inte ha vår. men du bor ändå i sthlm har inte ni barmark än :p

Har inte hämtat den ännu, står i Gävle. Vill inte köra så många mil i minusgrader och på ev halt underlag. Så jag väntar ett tag till. Den som väntar på nåt gott....
 

ThaBazZ

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
-05 Yamaha MT-01
Har inte hämtat den ännu, står i Gävle. Vill inte köra så många mil i minusgrader och på ev halt underlag. Så jag väntar ett tag till. Den som väntar på nåt gott....

Köpt på Lingvalls?

Kolla så att bromsskivorna är rengjorda. Mina var helt geggiga med någon olja som jag fick tvätta bort själv.

Annars är jag nöjd med ÅF.
 

Bael

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2012
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha Xj 600 -84, Kawasaki ER6-N -12
Jag han med 266mil aug-nov nu väntar den i garaget med ett scorpion system i kolfiber, 14kuggs framdrev, styränds backspeglar och tail-tidy som ska monteras. :) Jag som lovat mig själv att inte slösa pengar på lull till en ny hoj...

sådant är bara svårt att lova till då det slutar med att man köper en massa saker ändå :lol
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Köpt på Lingvalls?

Kolla så att bromsskivorna är rengjorda. Mina var helt geggiga med någon olja som jag fick tvätta bort själv.

Annars är jag nöjd med ÅF.

Yes, köpte du också där alltså? Vilken färg har du? Jag köpte den gula. När jag kollat bilder tyckte jag den vita var snyggast o gul var ful, men i verkligheten gillade jag den gula mer.
 

ThaBazZ

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
-05 Yamaha MT-01
Yes, köpte du också där alltså? Vilken färg har du? Jag köpte den gula. När jag kollat bilder tyckte jag den vita var snyggast o gul var ful, men i verkligheten gillade jag den gula mer.


Yes, köpte min där förra sommaren. Fick 1% i ränta och gav 63000kr för hojen. Nu hade dom 0% ränta såg jag vilket hade vart ännu bättre men 1% gör inte ont direkt.

Jag tog en svart. Hade tänkt löpa en vit men tyckte den såg så jävla ball ut i svart så jag kunde inte hålla mig.

Vi får ta en tur i sommar!
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Mm 0 % ränta, men 64 900 så det var dyrare. Hade 2013 för 69 900 men jag gillar den gula bättre o det är ju samma modell utom färg mig veterligen. Yes, får ta en runda när vädret tillåter. Ska du serva din där uppe eller hos nån handlare i sthlm?
 

Bael

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2012
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha Xj 600 -84, Kawasaki ER6-N -12
hade själv tagit en svart men fanns bara den gula kvar här för mig. men den gula är inte så ful ändå.
dock att den inte gjorde sig snygg på showbilderna firmorna använder sig av så är den bra allt snyggar i verkligheten
 

ThaBazZ

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
-05 Yamaha MT-01
Mm 0 % ränta, men 64 900 så det var dyrare. Hade 2013 för 69 900 men jag gillar den gula bättre o det är ju samma modell utom färg mig veterligen. Yes, får ta en runda när vädret tillåter. Ska du serva din där uppe eller hos nån handlare i sthlm?

aight,

Nej till Gävle åker jag nog inte o servar den =)

Jag gjorde 100mila på mcbolaget

Trevliga, fick lånescooter o billigast när jag kollade priser i höstas iaf.
 
Last edited:

ThaBazZ

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
-05 Yamaha MT-01
hade själv tagit en svart men fanns bara den gula kvar här för mig. men den gula är inte så ful ändå.
dock att den inte gjorde sig snygg på showbilderna firmorna använder sig av så är den bra allt snyggar i verkligheten

Gula e skitball men i mitt fåfänga huvud dök bilder av hur cool jag skulle vara på en svart o röd hoj med kläder i samma färger och jag fick inte ihop det med dom andra färgkombinationerna.. :D Väger magra 100kg o e rätt kort så man får ju tänka igenom det noga :D

Sen nu när jag fick tag på Scorpion-systemet i samma färger blev allt ännu bättre :banana

Om man kanske skulle ta hojen på en sväng imorn när jag slutar jobba kl.15 :yoparty får se om solen ligger på så kanske det blir av.
 
Last edited:

kulla

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Borås
Hoj
2001, Honda VTR 1000
Jag han med 266mil aug-nov nu väntar den i garaget med ett scorpion system i kolfiber, 14kuggs framdrev, styränds backspeglar och tail-tidy som ska monteras. :) Jag som lovat mig själv att inte slösa pengar på lull till en ny hoj...

Dumb fråga, men vad får man när du byter från 15 kuggs framdrev till 14?
 

ThaBazZ

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
-05 Yamaha MT-01
Blev en tur med tjejen idag. Torr asfalt o sol men blev lite kallt efter ett tag. Längtar tills jag får på nya grejerna som fan nu!
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Håller mig någon vecka till. Måste montera på originalröret och därefter boka in en besiktning. :(
 

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
MT-09 Tracer
Ni som köpt helsystem för 2012:an, Scorpion Serket Taper, har ni fått på dem än? Rapport önskas :hihi

Går hojen OK utan PCV och mappning?
Tillräckligt och gött ljud med DB-killer monterad?
Svårt att få dit undrar en som har tummen mitt i handen...?

För £525 inkl frakt så blir man onekligen lite sugen! Har inte köpt något relativt onödigt på flera dagar! :rolleyes:
 

Bael

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2012
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha Xj 600 -84, Kawasaki ER6-N -12
Fan jag vill också ut. :-/

är väll bara att öppna dörren och ta dig en promenad :p..
nää vet vad du menar och vet hur det känns jag vill själv ut med mina hojjar så dom får sig en nypa vår luft men det går inte då det fortfarande är is här och var.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top