ER6-tråden

Zeeta

Medlem
Gick med
6 Feb 2012
Ort
Åsa
Hoj
Yamaha XT660R -05 (Såld), Kawasaki ER-6N -12 (Såld), Husaberg FE450 -12, Kawasaki Z800 PE -13
Köpte mitt tillsammans med Maihak, fast jag valde Carbon/Carbon istället

Ord pris på detta är 10480:- (Ink Moms, Exkl Cat)

IMG_0953.jpgIMG_0955.jpg
 

Bifogat

  • IMG_0953.jpg
    IMG_0953.jpg
    239.7 KB · Visningar: 105
Last edited:

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Wanda & Lill-Babs
Om det är någon som vill avyttra sin ER6:a för mindre än 27k, så hör av er för min semester börjar nästa vecka.
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Hej på er! Är ny här på forumet, och kanske en ägare av en er6a inom snar framtid!
Har lite frågor angående er6an, jag kollade försäkring med bilsport & mc och helförsäkring för 10k/år. Då var det 25 kW eftersom jag tog kortet för drygt 2 månader sedan. Bor i Stockholm och är 20 år, har ni några tips på att komma undan med billigare försäkring?

Äger idag en BMW 650gs från 2002, eftersom den är en enstånka så kan den skaka ganska rejält. Hur är er6an? Skakar den mycket? Vad bör jag tänka på om jag köper begagnat?

Bjuder på fel då jag skriver på mobilen, tack på förhand !

Med vänlig hälsning
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Billigare än bilsport mc är svårt att hitta! En stånka vibrerar betydligt mer än parallelltwin. Har aldrig tyckt att er6 vibrationer är jobbiga ,har knappt märkt av dom .
 

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
kolla med SVEDEA de är märkes bolag för kawasaki och borde vara billigast




Hej på er! Är ny här på forumet, och kanske en ägare av en er6a inom snar framtid!
Har lite frågor angående er6an, jag kollade försäkring med bilsport & mc och helförsäkring för 10k/år. Då var det 25 kW eftersom jag tog kortet för drygt 2 månader sedan. Bor i Stockholm och är 20 år, har ni några tips på att komma undan med billigare försäkring?

Äger idag en BMW 650gs från 2002, eftersom den är en enstånka så kan den skaka ganska rejält. Hur är er6an? Skakar den mycket? Vad bör jag tänka på om jag köper begagnat?

Bjuder på fel då jag skriver på mobilen, tack på förhand !

Med vänlig hälsning
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Helförsäkring hos svedea är på 16k/år, Lite overkill tycker jag. Någon som äger en er6a här, som är runt 20?
 

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Dumt och försäkra på en förälder ? Såg att svedea hade någon där det fanns fri utlåning :s

Att detta ständigt kommer upp. Det är inte okej att skenförsäkra på en förälder. Den som står på försäkringen skall vara den huvudsaklige brukaren (som han i felixreklamen säger, punkt).
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Har stött på ett problem. Kan inte öppna min tanklucka. Den tar bara emot och om jag tar i för mycket så böjs nyckeln... Fan kan ha hänt? :-\
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Har stött på ett problem. Kan inte öppna min tanklucka. Den tar bara emot och om jag tar i för mycket så böjs nyckeln... Fan kan ha hänt? :-\

Hade samma problem på min, det har ärgat för dig.
Dränk det med t ex 5-56 och jucka nyckeln ett tag så släpper det :) Känt problem på er6an har jag för mig(?)
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Hade samma problem på min, det har ärgat för dig.
Dränk det med t ex 5-56 och jucka nyckeln ett tag så släpper det :) Känt problem på er6an har jag för mig(?)

Hmppf... Dränkte skiten med 5-56. Känner liten framgång. Hoppas att den släpper. Tack :).
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top