ER6-tråden

stantemo

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Ort
Lund
Hoj
2012, Kawasaki, ER-6N
Tjena, är det någon som vet var man kan få tag i sidokopor (de som sitter vi sidoblinkers) för en svart ER6n 08 till ett bra pris. Kollade med kawasaki åf och de ska ha 850kr vilket inte är så dyrt men tänkte ändå höra mig för här om det är någon som har ngt bra tips. Behöver även ett bromshandtag...

E-bay förmodligen.
 

stantemo

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Ort
Lund
Hoj
2012, Kawasaki, ER-6N
Har någon med en -12 varit med om att sadeln på bönpallen lossnat under färd vid "omkörningsfart"?

På väg till jobbet i morse känner jag hur något knackar mig på ryggen, känner då hur sadeln står rätt upp mot ryggen. Som tur var hade jag väska på mig så sadeln klämdes fast mellan väskan och tailen. Är lite osäker på om jag fick fast sadeln ordentligt när jag stoppade undan låset men den borde inte ha lossnat i bakkant först tycker man. :3freak
 

fesken

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2012
Ort
Umeå
Hoj
Kawasaki er-6N -09
Tjenare tråden!

Fick min er-n -09 för ca en månad sen nu, bara gått 15mil då jag köpte den!

Någon som har bra tips på en smidig vindruta, är väl kanske inte bara jag som reagerat på lite luftmotstånd i högre hastigheter!
 

Zeeta

Medlem
Gick med
6 Feb 2012
Ort
Åsa
Hoj
Yamaha XT660R -05 (Såld), Kawasaki ER-6N -12 (Såld), Husaberg FE450 -12, Kawasaki Z800 PE -13
Har någon med en -12 varit med om att sadeln på bönpallen lossnat under färd vid "omkörningsfart"?

På väg till jobbet i morse känner jag hur något knackar mig på ryggen, känner då hur sadeln står rätt upp mot ryggen. Som tur var hade jag väska på mig så sadeln klämdes fast mellan väskan och tailen. Är lite osäker på om jag fick fast sadeln ordentligt när jag stoppade undan låset men den borde inte ha lossnat i bakkant först tycker man. :3freak

Aldrig vart med om, jag e dock supernoga att stoppa ner bakändan först å sen nästan slå ner sadeln efter man lagt ner låset därunder. Brukar även dra å slita lite för att känna så den verkligen har fastnat (hade låset vart en millimeter större hade jag inte kunnat stänga sadeln)
 

Kopåisen

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Villekulla
Hoj
Är på jakt
Såja 600mila servicen gjord.
Dock ett skämt att dom tar över 500kr för den när den endast innehåller kontroll av bromsar som man gör på 10 min?
Bytade oljan gjorde jag själv , använde motul 5100 och kawasaki oljefilter för att garantin fortfarande ska gälla.
Hojen går fortfarande som en klocka :)

Jasså... så "billigt"? Ska in med min nästa vecka och fick en prislapp att INTE längta till... 1500:-.... :/ vart servar du din? Han som bokade in mig kanske inte hade koll på priserna, hoppas jag iaf.. :D

Dyr Hobby punGt.
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
På 12an är de endast bromskontroll vid 600mil . Kolla vätskan , känna på bromshamdtaget , kolla beläggen bör Max ta 10min.
Oljebyte är inget som nämns i denna service , jag bytade dock oljan ändå själv.
Brh i lödde servar jag min på.
Ring till din verkstad och ifrågasätt priset eftersom de endast är kontroller (även på 2009-2011 tror jag)
 

_biker

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
08
Hoj
Gixxer
Installation växelindikator

Har en växelindikator (GIpro) som ska installeras, någon som vet vart kontakten sitter där man ska plugga in den?

Är det som jag tror att den sitter "uppe till höger" på den bifogade bilden? I så fall måste jag köpa en väldigt liten tång eller något då den sitter väldigt trångt åt...WP_001732.jpg
 

Zeeta

Medlem
Gick med
6 Feb 2012
Ort
Åsa
Hoj
Yamaha XT660R -05 (Såld), Kawasaki ER-6N -12 (Såld), Husaberg FE450 -12, Kawasaki Z800 PE -13
På 12an är de endast bromskontroll vid 600mil . Kolla vätskan , känna på bromshamdtaget , kolla beläggen bör Max ta 10min.
Oljebyte är inget som nämns i denna service , jag bytade dock oljan ändå själv.
Brh i lödde servar jag min på.
Ring till din verkstad och ifrågasätt priset eftersom de endast är kontroller (även på 2009-2011 tror jag)

Hämtade min från 100-milaservicen idag, och fick förklarat lite granna hur servicarna funkar

600-mila = broms- och vätskekontroller OM den infaller innan 12 månader från föregående service, annars lika som 100 milaservicen (årsservice)
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Vem var det nu som snackade om att tillverka hållare för regskylten billigt, och hur gick det? :7peta
 

stantemo

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Ort
Lund
Hoj
2012, Kawasaki, ER-6N
Vem var det nu som snackade om att tillverka hållare för regskylten billigt, och hur gick det? :7peta

Det var jag. Har bilder i tråden på den jag gjorde. Har semester nästa vecka och då ska jag sätta igång och tillverka 3 st till. Sambon var inte så glad över att jag sågade till biten på köksbordet så jag väntar in semestern och sommarstugans mekbod istället.
 

cudawas

Brogrammer
Gick med
27 Apr 2012
Ort
Lund
Hoj
98, R1
Tjena tråden!
Har en 06a där låscylindern härjat igen sedan ett tag tillbaka. Ser ut som att någon hällt saltsyra i den. Jag behöver numera öppna med en bad ass skruvmejsel för att kunna tanka :död. Tur att den får plats under sadeln. Har försökt hitta låscylindern eller tanklocket på ebay och liknande men inte lyckats. Någon som är smart nog att veta vad jag bör söka på? :confused:
 

stantemo

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Ort
Lund
Hoj
2012, Kawasaki, ER-6N
Tjena tråden!
Har en 06a där låscylindern härjat igen sedan ett tag tillbaka. Ser ut som att någon hällt saltsyra i den. Jag behöver numera öppna med en bad ass skruvmejsel för att kunna tanka :död. Tur att den får plats under sadeln. Har försökt hitta låscylindern eller tanklocket på ebay och liknande men inte lyckats. Någon som är smart nog att veta vad jag bör söka på? :confused:

http://www.ebay.com/itm/Black-CNC-F...es&hash=item337823b2e6&vxp=mtr#ht_1823wt_1002

http://www.ebay.com/itm/Driven-Raci...R-6n&hash=item564af990a4&vxp=mtr#ht_500wt_969
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Kommer EVT göra av med min er-6n 2012 redan... , suget efter provat enduro är för stort...
Så om ni vet någon som är sugen på en 2012 pearlwhite med 600mil på mätaren så hojta till ;) Endast en intressekoll nu dock!
 
Last edited:

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
Tjenare!! Gick omkull idag med hojen. Tråkigt såhär andra dagen på semestern... Men nu till det jag behöver hjälp med! 10 000 i vagnskada är ju äckligt mycket!! Hur fan ska jag göra? Finns det någon vilt försäkring hos Bildport & mc eller? Har hel/hel Bas försäkring. Någon som har något bra svar? Skriv här eller i http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?255858-Ang-Vagnskada&p=5584204#post5584204 Tack som fan för svar!
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Jag fick också berättat för mig när jag skulle teckna försäkring hos Bilsport & MC att självrisken var på 10000, tyckte det var på tok för mycket och valde Svedea istället, samma premie men en fjärdedels självrisk...
Surt som fan nu när det är fint väder och allt, min har stått hos lokala handlaren i 2 veckor nu, och 2 veckor till blir det :huvet
 

steniis90

Ny medlem
Gick med
28 May 2012
Ort
Karlstad
Hoj
Kawasaki er6n - 09
Tjenare!! fett bra tråd för övrigt!!

Jag har dock ett problem... Jag har köpt ett Two Brothers slip-on till min ER6n - 09 och den låter extremt brutalt...!!
Problemet är att ingen verkstad eller mina böcker till motorcykeln kan svara på vad det är för sändare/mätare som sitter precis innan det stora berget till ljuddämpare från orginaldämparna....

Kan någon hjälpa mig med vad det är och vad den gör ?????

// ER6n älskare ;)
 

Zeeta

Medlem
Gick med
6 Feb 2012
Ort
Åsa
Hoj
Yamaha XT660R -05 (Såld), Kawasaki ER-6N -12 (Såld), Husaberg FE450 -12, Kawasaki Z800 PE -13
Tjenare!! fett bra tråd för övrigt!!

Jag har dock ett problem... Jag har köpt ett Two Brothers slip-on till min ER6n - 09 och den låter extremt brutalt...!!
Problemet är att ingen verkstad eller mina böcker till motorcykeln kan svara på vad det är för sändare/mätare som sitter precis innan det stora berget till ljuddämpare från orginaldämparna....

Kan någon hjälpa mig med vad det är och vad den gör ?????

// ER6n älskare ;)

Det är lambdasonden, en syremätare för insprutningselektroniken
Finns bara på europeiskt sålda ER6:eek:r
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top