ER6-tråden

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Hur är det med junior-styrena egentligen?.. kortare i mitten och lägre eller vad skjiljer sig från "full-size"?

Edit: Kollade JOFRAB, ett full-size Fatbar från Renthal har dimensionerna 802/99/54 ... och ett mini har måtten 740/118/42 så det är ju en bit kortare.. frågan är om det räcker.. :va
 
Last edited:

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Behöver lite hjälp med att välja slip-on. Jag har kollat omkring lite grann och har funnit två jag skulle kunna tänka mig. Första är Arrow's Alu variant och det andra är Hurric, även den alu. Så frågan är ska man lägga en tusenlapp till på Arrow-röret som jag vet låter gött eller köpa grisen i säcken och spara ett lakan.

Va tycker ni?
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
Jag har G&G, är SÅÅÅ nöjd, inte funderat på det?
Har hört ljudklipp av andra märken, men inget har lika gott ljud som mitt G&G...

Men om du frågar mig så lägg ALLTID en pening till om du har råd, då blir du nöjd, DYRT e bra.
 

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Jo, har funderat på G&G men verkar bara vara Funbike i västerås som säljer dem och det verkar inte ha nån internet-shop.

Har däremot hittat Arrow versionen i USA, kostar 269 dollar vilket blir ca. 1900 kr +500kr frakt så om det går att få hem utan massa tull och sånt skräp så blir det lätt ett sånt. :tummenupp

Alu-Arrow: 2400kr
Carbon: 3300kr

Nästan värt att satsa på ett carbon då ju :D
 
Last edited:

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Då var den fixad o klar.. Blåset ett sjukt snyggt hemmabygge av Crazy Martin... Det låter helt sjukt bra,, inte för högt.. Precis lagom med fetemuller :yoparty
 

Bifogat

  • Bild010.jpg
    Bild010.jpg
    55.2 KB · Visningar: 286
  • Bild013.jpg
    Bild013.jpg
    53 KB · Visningar: 232

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Jo, har funderat på G&G men verkar bara vara Funbike i västerås som säljer dem och det verkar inte ha nån internet-shop.

Har däremot hittat Arrow versionen i USA, kostar 269 dollar vilket blir ca. 1900 kr +500kr frakt så om det går att få hem utan massa tull och sånt skräp så blir det lätt ett sånt. :tummenupp

Alu-Arrow: 2400kr
Carbon: 3300kr

Nästan värt att satsa på ett carbon då ju :D

Hur går det med s/o inköpet?? Är i precis samma kval som du....
Jag väljer mellan G&G (läckert men ngt dyrt), Arrows (ngt billigare och skönt ljud); Remus (känns välbyggd men..) och Hurric (bra pris men som sagt osäkert kort)......
Hittade en sida med både Arrows och G&G:

http://www.redracingparts.com/en/english.htm

Med frakt kostar G&G 4100:- och Arrows 2800:-.
Blir då nån krona över till andra tillbehör.

Jag följer noga inläggen om att byta styre. Den som har en lösning som funkar får gärna lägga ut den, eller PM:a mig. Det verkar vara känsligt med bredden på styret map vire och kablage.

Sen letar jag efter en snygg skylthållare med blinkers så man får bort den där älgtungan som sitter där nu!!!!

Endast -7 grader, det går åt rätt håll:tummenupp
 

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Har lagt en beställning på ett Arrow slip-on i aluminium, klockrent tror jag det blir och 1000kr billigare än om man köpt det i sverige.

Angående styre så har jag väl haft lite funderingar på att köpa ett fatbar i junior -modell alltså något kortare i mitten och se om det fungerar men har inte hojen stående hemma så jag väntar tills jag fått hem den med det.
 

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
Färingsö
Hoj
KTM Superduke 08:a
Har lagt en beställning på ett Arrow slip-on i aluminium, klockrent tror jag det blir och 1000kr billigare än om man köpt det i sverige.

Angående styre så har jag väl haft lite funderingar på att köpa ett fatbar i junior -modell alltså något kortare i mitten och se om det fungerar men har inte hojen stående hemma så jag väntar tills jag fått hem den med det.

Ja det var en viss pris skillnad: Västerås = 4500:- Italien 3354:-

...å så slipper man åka till V-ås!
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top