ER6-tråden

jeppe1990

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2011
Ort
Växjö
Hoj
-16 Aprilia Tuono 1100 Factory
Last edited:

Safe1

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Monster 695
Här, http://www.biohazardcycles.com/servlet/the-6036/TWO-BROTHERS-RACING-2/Detail

Samt http://www.biohazardcycles.com/servlet/the-6037/TWO-BROTHERS-RACING-2/Detail

Har pratat med Tom på Biohazard lite nu, han säger att han har pcv för 242 dollar.
TWO BROTHERS JUICE BOX PRO <---

911 dollar för system,pcv samt frakt.

Så Biohazard kunde skicka över grejerna?
Fick precis tillbaka ett mejl från Revzilla, liknande butik som säljer samma men dom kunde inte skicka till Sverige. Dom sa att om jag har någon som jag känner där borta kunde dom skicka till den personen och sedan vidare till mig. Men ditt låter mycket bättre med tanke på allt inkluderat. Helt ok pris.
Har du kollat något mer om headers osv? Hörde att 2011 Versys headers ska passa och sedan slipon. Vi får se helt enkelt vad det blir. Hur snabbt hade du tänkt inhandla grejerna?
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Så Biohazard kunde skicka över grejerna?
Fick precis tillbaka ett mejl från Revzilla, liknande butik som säljer samma men dom kunde inte skicka till Sverige. Dom sa att om jag har någon som jag känner där borta kunde dom skicka till den personen och sedan vidare till mig. Men ditt låter mycket bättre med tanke på allt inkluderat. Helt ok pris.
Har du kollat något mer om headers osv? Hörde att 2011 Versys headers ska passa och sedan slipon. Vi får se helt enkelt vad det blir. Hur snabbt hade du tänkt inhandla grejerna?

Finns företag som kan ta hem sådana grejer åt en, använde ofta det när jag sysslade med airsoft för några år sen.
Är något norskt företag som heter något med jet vill jag minnas, säkert någon här som har bättre koll än mig!

Skickat via Tapatalk 2
 

jeppe1990

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2011
Ort
Växjö
Hoj
-16 Aprilia Tuono 1100 Factory
Så Biohazard kunde skicka över grejerna?
Fick precis tillbaka ett mejl från Revzilla, liknande butik som säljer samma men dom kunde inte skicka till Sverige. Dom sa att om jag har någon som jag känner där borta kunde dom skicka till den personen och sedan vidare till mig. Men ditt låter mycket bättre med tanke på allt inkluderat. Helt ok pris.
Har du kollat något mer om headers osv? Hörde att 2011 Versys headers ska passa och sedan slipon. Vi får se helt enkelt vad det blir. Hur snabbt hade du tänkt inhandla grejerna?

Ja det var inga problem.

Okej, dom tänkte kanske skicka som "gift" då?

Nej jag har inte kollat mer på det faktiskt.

Jag hade väl tänkt att handla hyfsat snart iaf, en månad kanske.
 

_biker

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
08
Hoj
Gixxer
Hilfe, inte nog med att hojen låter som en motorgräsklippare på tomgång (kör med originalsystem), nu har den börjat kvittra när den väl börjar rulla också. Fenomenet uppstår när hojen rullar och kvittret ökar i takt med däckens hastighet. Det låter som kvittrandet kommer från framdäcket/fronten på hojen.

Jag har monterat bort framskärmen för att utesluta att den tar i däcket på något sätt men kvittrandet är fortsatt kvar.

Det är mycket kvar av bromsbeläggen.

Svängde förbi en hojverkstad igår för att säkerställa att det inte är framhjulslagret som håller på att lämna in, dom hissade upp fronten och uteslöt det... Mecken roterade på framdäcket och inget kvittrande hördes. Kvittrandet hörs för övrigt inte heller under gaspådrag, endast vid avslag/motorbroms.

Kvittrandet började i fredags, ca 15 mil efter att jag monterat på nytt bakdäck. Både fram- och bakdäck löper dock fritt och tar inte i någonting...

Så några idéer på vad det är som kvittrar!? :brinnerup

Framhjulslagret ska väl inte smörjas vid något intervall?! Hittade ingen nippel för det iaf :tungan

Kan det vara däcken (Pirelli Diablo Rosso 2 fram och bak) som kvittrar??

Eller möjligtvis bromsbeläggen som plötsligt börjat låta?? Lite konstigt bara när det är så mycket belägg kvar och varför skulle de då inte låta under gaspådrag...

Som sagt, några idéer, någon som upplevt något liknande på sin ER6:a??

Ska väl tillägga att jag inte märkt någon skillnad alls på hojen förutom kvitter-ljudet, körde bana i fredags och det gick fint, hade lite brottom hem och såg 210 på mätaren med 30-liters rygga full, gick lika fint det :glömdet
 

Modin.M

Medlem
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Vallentuna
Hoj
ER6-n -06
Någon som är intresserad av ett sportfilter till sin er6:a, passar min -06:aIMG_0140.jpg
Har även lite orginalgrejer som: ankstjärten, org. avgas, skjutshandtag
 

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
ni som bytt blinkers! Hur gjorde ni? Klippte ni kablarna och löda eller köpte ni sockerbitar och satte ihop med? Kanske går att köpa dom kontakterna som används av kawa hos mc handel eller va tror ni?
 

Sevil

Member of the Pink Ladies
Gick med
25 Jun 2011
Ort
Eslöv
Hoj
Kawa ER6-f-11
Köpte min Er6a för 1,5 vecka sedan(11- 800mil i nyskick), har denna vecka känt på den ordentligt och tycker att den är sjukt ryckig/hoppig vid start och låga varv. Släpper jag lite på kopplingen och ska rulla fram så hoppar den jättemycket, gasar jag lite så hoppar den ännu mer.. ger jag ordentligt gaspådrag på höga varv så kommer jag iväg men ryckigt..gasar jag lite lagom, släpper kopplingen lugnt så känns det som om jag ska få motorstopp. Jag har testat köra på alla sätt och vis.. helt omöjligt att köra i lägre farter.. att ta sig över tex farthinder eller att stanna vid rödljus är en PÄRS alltså!!! blir tokig.. (provkörde en annan er6a från 11 som gick mycket smidigare o mjukare om än surrig) tänkte inte på detta när jag satt på min hoj första gången.. var nog så exalterad bara.. Någon som vet vad det kan vara?Känner någon igen detta? :confused:
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Jag har en PC 5:a och Leo Vince Titan.
PC:n är bänkad och injusterad på en Versys (samma motor som Er 6).

Någon som är intresserad av att köpa?
 

Zyre

Ålahue!
Gick med
1 Oct 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
Ingen just nu
ni som bytt blinkers! Hur gjorde ni? Klippte ni kablarna och löda eller köpte ni sockerbitar och satte ihop med? Kanske går att köpa dom kontakterna som används av kawa hos mc handel eller va tror ni?

Använd kabelskor (finns att köpa på biltema). Klipp kablarna och kläm sedan ihop med kabelskor.
 

Eesti89

Ny medlem
Gick med
22 May 2012
Ort
Halmstad
Hoj
2009, Kawasaki ER6n

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Lowsider :näsblod

Skickat via Tapatalk 2
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1339758728820.jpg
    uploadfromtaptalk1339758728820.jpg
    131.4 KB · Visningar: 309

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Tråkigt med hojen, gick allt bra med dig?

Ja, hatar när detta händer...
Man är ju lite mörbultad, hastigheten var relativt låg (60-70) men eftersom jag "bara" skulle ner en sväng till Statoil så struntade man i skinnjackan, något man ångrar nu :huvet
Dålig timing också då jag inte kan ta mig till jobb för tillfället, uppkörning för B-kortet om 2 veckor...

Skickat via Tapatalk 2
 

Zyre

Ålahue!
Gick med
1 Oct 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
Ingen just nu
Ja, hatar när detta händer...
Man är ju lite mörbultad, hastigheten var relativt låg (60-70) men eftersom jag "bara" skulle ner en sväng till Statoil så struntade man i skinnjackan, något man ångrar nu :huvet
Dålig timing också då jag inte kan ta mig till jobb för tillfället, uppkörning för B-kortet om 2 veckor...

Skickat via Tapatalk 2

Surt som fan :( Antar att det var din hoj jag såg på Gerts idag?
 

Patlo911

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2011
Ort
Finspång
Hoj
Z1000 -11, GSX 750 ES -83
Jävligt surt! Jag fick idag tillbaka min från reparation efter en liknande vurpa, jag skrev nyss en tråd om krasch till reparation i MC-relaterade diskussioner, kolla in den så får du ett hum om vad du kan förvänta dig.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Surt som fan :( Antar att det var din hoj jag såg på Gerts idag?

Yes, det lär ha varit min!

Jävligt surt! Jag fick idag tillbaka min från reparation efter en liknande vurpa, jag skrev nyss en tråd om krasch till reparation i MC-relaterade diskussioner, kolla in den så får du ett hum om vad du kan förvänta dig.

Tredje gången jag råkar ut för detta nu, har dock inte någon erfarenhet av Svedea men hoppas på det bästa!

Skickat via Tapatalk 2
 

megalomania

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
Ljusdal
Hoj
Suzuki GSXR 1000 2001
180237_2230825945446_200972868_n.jpg
Klarade körkortet i tisdags, blev en mindre omkullåkning och gled in i en bil ett par timmar senare när han fick för sig att det var viktigare att han fick göra en vänstersväng än att jag skulle få fortsätta rakt fram.. repiga kåpor, snett styre.. men shit happens! :huvet
 

Toxcity

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Honda VTR1000 SP1 - 01
På tal om tråkigheter, parkerade hojen utanför huset (grusväg) kommer ut tidigt på morgonen och hittar den liggandes på sidan. Regnet har då totalt spolat bort gruset och kvar är bara lera! Trasiga kåpor, buckla i tanken och diverse repor.. Hojen har nu stått på verkstad i 3 veckor.. Dagens tips: Parkera på asfalt :p
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top