ER6-tråden

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Tja. Finns det några snygga speglar till en er6 07a tro? Tycker original är för fyrkantiga :p..
 

stantemo

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Ort
Lund
Hoj
2012, Kawasaki, ER-6N
Haha har ju faktiskt lite svårt att tro på detta men men... Tur att man inte har några jävla invandrargrannar som vill en illa då :p

Vilket jävla skitsnck. Har du ens varit utanför kommungränsen någon gång och sett världen längre än näsan räcker din inskränkta jävel?
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Haha...
Mina grannar är trevliga och mamma kör också hojen, om än väldigt sällan, jag är inte orolig iaf! :)
Sen förstår jag inte varför invandrare skulle vara sämre grannar än svenskar, utveckla gärna?

Skickat via Tapatalk 2
 

Eesti89

Ny medlem
Gick med
22 May 2012
Ort
Halmstad
Hoj
2009, Kawasaki ER6n
Hej!

Jag märkte att när man gasade på över 100 att det blåste väldigt mot överkroppen och hjälmen vilket kanske inte är så trevligt om man ska åka långt.

Så om någon som åker längre sträckor med sin ER6a har nå bra tips på Vindrutor? Ser att det finns ganska många olika storlekar och undrar lite om vad som behövs, om det beror på hur lång man är osv? Den får gärna se lite sportig ut som denna:

http://www.ebay.com/itm/Barracuda-w...ycles_Parts_Accessories&vxp=mtr#ht_896wt_1396
 

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
Haha det var ett skämt, riktigt så rasse är jag inte. Nu orkar jag inte dra igång något här men där jag bor är det ett jävla massa skit i "gettot" som är drygt för alla som inte är inblandade... Inte för att jag bor där men ändå, tråkigt när skattepengarna ska gå till insatser av polis och brandmän bara för att någon gillar att tända eld på polisbilar lägenheter bilar mm... http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0003/13/dokument.html Var tvungen att googla ;)
 

jeppe1990

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2011
Ort
Växjö
Hoj
-16 Aprilia Tuono 1100 Factory
Någon som går i samma tankar som mig, att byta ut original systemet?

2011 headers+2011 slipon
2011 slipon och svetsa fast det
2012 helsystem+pc5 och map
 

Safe1

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Monster 695
Någon som går i samma tankar som mig, att byta ut original systemet?

2011 headers+2011 slipon
2011 slipon och svetsa fast det
2012 helsystem+pc5 och map
S
Jag är riktigt sugen på att köra helsystem med pc5 och map.
Har varit i kontakt med akra och leo och dom skall ha strax under 10k för akra och leo strax över 8k. Snackat med Thailand och kan få lite bättre priser därifrån, speciellt om man beställer fler. Lite intresserad av two brothers oxå. Ska vara billigare och med tanke på dollarn så kanske man ska passa på. Ska kolla upp lite mer fakta. Hör gärna av dig/er om ni har mer info.
 

jeppe1990

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2011
Ort
Växjö
Hoj
-16 Aprilia Tuono 1100 Factory
S
Jag är riktigt sugen på att köra helsystem med pc5 och map.
Har varit i kontakt med akra och leo och dom skall ha strax under 10k för akra och leo strax över 8k. Snackat med Thailand och kan få lite bättre priser därifrån, speciellt om man beställer fler. Lite intresserad av two brothers oxå. Ska vara billigare och med tanke på dollarn så kanske man ska passa på. Ska kolla upp lite mer fakta. Hör gärna av dig/er om ni har mer info.


Jo det är dom priserna jag har hittat med, men jag menar det känns lite väl dyrt :/.

Borde det inte gå med 2011 headers och slänga på valfritt slipon till 2011 hojen och slippa pc5 och map.
Det ska passa vad jag har läst iaf.
Eller är jag ute och cyklar :)?


Dock börjar det krypa neråt kanske 5k ifrån Thailand om vi blir ett gäng så är jag inte främmande för det.
 
Last edited:

calle.th

natural born gräddis!
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Munka Ljungby
Hoj
VTR
som nybliven ER6 ägare har jag ett par frågor till er.

fråga 1:
köpte en vurpad ER6F - 06 där framgafflarna vikit sig.
fick tag på ett par andra från en skrot som jag vill lacka om i samma röda färg som de gamla och resten av ramen är lackad i (dom "nya" är guldiga).
nån som vet vad färgen heter? verkar inte vara lätt att få tag på då färgen som finns i ramnumret är den som kåpor och plast har. detta enl en Kawahandlare. nån som vet?

fråga 2:
denna ER6:a ska inte återställas till original (tycker plasten på dessa er6:eek:r är ful) så det kommer bli en er-6n wannabe/streetfighter kombo. och kommer att användas till att lära mig bakhjulsåka på.:banana
hur mycket ska jag dreva ner den fram? :confused:motoaction säljer från 16-11 kugg. 15 ska vara original. min spontana tanke är 13. åsikter?
 

Safe1

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Monster 695
Jo det är dom priserna jag har hittat med, men jag menar det känns lite väl dyrt :/.

Borde det inte gå med 2011 headers och slänga på valfritt slipon till 2011 hojen och slippa pc5 och map.
Det ska passa vad jag har läst iaf.
Eller är jag ute och cyklar :)?


Dock börjar det krypa neråt kanske 5k ifrån Thailand om vi blir ett gäng så är jag inte främmande för det.

Det där med 2011 headers och slipon har jag ingen aning om det funkar. Har inte kollat det och i så fall vad den kostnaden skulle bli. Jag vill nog ha ett helsystem som är anpassat för hojen.
Har kollat two brothers och dom har för tillfället slut på grejerna men kostar under 5k. Med frakt vet jag ej.
 

WE

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2010
Ort
Västkusten
Hoj
YAMAHA
som nybliven ER6 ägare har jag ett par frågor till er.

fråga 1:
köpte en vurpad ER6F - 06 där framgafflarna vikit sig.
fick tag på ett par andra från en skrot som jag vill lacka om i samma röda färg som de gamla och resten av ramen är lackad i (dom "nya" är guldiga).
nån som vet vad färgen heter? verkar inte vara lätt att få tag på då färgen som finns i ramnumret är den som kåpor och plast har. detta enl en Kawahandlare. nån som vet?

fråga 2:
denna ER6:a ska inte återställas till original (tycker plasten på dessa er6:eek:r är ful) så det kommer bli en er-6n wannabe/streetfighter kombo. och kommer att användas till att lära mig bakhjulsåka på.:banana
hur mycket ska jag dreva ner den fram? :confused:motoaction säljer från 16-11 kugg. 15 ska vara original. min spontana tanke är 13. åsikter?

Spontant tycker jag två kugg ner fram låter mycket...

Väldigt intressant att se din version av en naken F: Jag har själv funderat på detta då jag med liten budget letar lämplig begagnad er-6n och då noterat att de bästa beggade er-6:eek:rna verkar vara de med kåpa.

Sorry för att jag hade så lite att bidra med när det gällde dina frågor :)
 

jeppe1990

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2011
Ort
Växjö
Hoj
-16 Aprilia Tuono 1100 Factory
Det där med 2011 headers och slipon har jag ingen aning om det funkar. Har inte kollat det och i så fall vad den kostnaden skulle bli. Jag vill nog ha ett helsystem som är anpassat för hojen.
Har kollat two brothers och dom har för tillfället slut på grejerna men kostar under 5k. Med frakt vet jag ej.

Okej, men man byter alltså bara ut hela avgassystemet till en -11a.
Headers kostar drygt 80dollar och uppåt, inte kollat så mycket.

Dock så har jag hittat Two brothers helsystem för 3800kr ex frakt och ev skatt.
 

Safe1

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Monster 695
Okej, men man byter alltså bara ut hela avgassystemet till en -11a.
Headers kostar drygt 80dollar och uppåt, inte kollat så mycket.

Dock så har jag hittat Two brothers helsystem för 3800kr ex frakt och ev skatt.

Låter nice. Vart då någonstans? Skicka länk.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top