ER6-tråden

Maihak

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Åsa
Hoj
Kawasaki ER-6N-12
Du har ju alltid detta hyffsat billiga alternativet (typ 1300:)från Ermax (customsporthoj.se)
Fördel, snyggt dolt kablage
Nackdel, Blinkers bak syns dåligt i starkt dagsljus.

IMG_1257.jpg
 

Pabu

Ny medlem
Gick med
5 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ER6N 2008
Hej

Helt ny på forumet, har precis köpt en ER6N ABS 08. Känns så jäkla bra!
Frun ska också köpa en hoj och nu till min fråga, har ni några tips på liknande hojar som er6, prestanda, utseende mm. Hon vill inte ha en likadan men en liknande hoj.

Tacksam för svar
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Finns ju en massa radfyror i samma storlek (hornet, FZ6, GSR etc) ifall det är intressant, personligen så föredrar jag twin och då är väl en ER6 det självklara valet? ;)

Skickat via Tapatalk 2
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
Hej

Helt ny på forumet, har precis köpt en ER6N ABS 08. Känns så jäkla bra!
Frun ska också köpa en hoj och nu till min fråga, har ni några tips på liknande hojar som er6, prestanda, utseende mm. Hon vill inte ha en likadan men en liknande hoj.

Tacksam för svar

En honda CBF600SA.

Men jag hade köpt (kommer att köpa så fort jag sålt min) en yamaha fz6 och gett frugan er6:an, så mycket bättre på allt typ.
 

Pabu

Ny medlem
Gick med
5 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ER6N 2008
Kanon, tack för snabba svar! Har själv kollat på dessa och det kanske inte finns så många fler liknande modeller. Eller är det ngn annan som har några förslag?
 

JHI

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2012
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6-n 2012
Hej hej !

Befinner mig just nu på en kortare tripp med hojen! Ska bli en skönare sväng i Norge!

Tänkte dock bajsa ur mig lite sorger. Låg bakom polaren som körde genom någon finurlig väglagning beståendes av fint grus.. Ett korn landade så klart mellan låret och tanken! Resultat: 6-10 cm lång repa (så djup att det är vitt). Det är dessutom ett område där den legat och skavt ett tag.

Någon som vet vad det kan kosta att fixa?

Tack på förhand! Nu ska jag dämpa sorgen med en ostbaconburgare och öl.
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Jag fick ett mini stenskott lite ovanför min framlampa redan andra tanken .... Surt som fan men sånt händer.
Nackdelen med svart lack är att alla repor syns , tyvärr.
Kolla på ebay i england där finns en del firmor som säljer lackstift med klarlack som man brukar kunna få bort smårepor med.
 

_biker

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
08
Hoj
Gixxer
Någon som kört bandag i regn med ER6:an? Har hamnat i regnskurar vid en del tillfällen till/från jobbet, och när jag kommit fram ryker det rejält framför allt framtill på motorn och kring kylaren, skärmen fram är ju väldigt kort så allt regnsprut hamnar ju direkt vid kylarintaget/framdelen på motorn...

Om det ryker så mycket efter 20 minuters lugnt körande i regn så kan man ju ana att det lär ryka rejält om man håller 150 + i regn på rakan, blir ju en del vattensprut då... men det kanske inte spelar någon roll, lite vattenånga kanske hon bara mår bra av? :rolleyes: :glömdet

Har beställt och fått hem en skärmförlängare, men ska köra bana nu på lördag och har många andra saker att prioritera (två småknoddar till exempel..), så frågan är om man ska lägga projekt montering av framskärms-förlängare långt upp på listan, eller är det bara att gasa och vara glad i regnet? :tungan
 

kulla

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Borås
Hoj
2001, Honda VTR 1000
Jag körde Kinnekulle före året i 4-8mm regn, alltså assregnade då, inga problem alls
 

_biker

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
08
Hoj
Gixxer
Bromsbelägg

Har bytt bromsvätska och rengjort skivorna med Bräkleen, bromsbeläggen har mycket kvar men ändå är bettet uselt fram, så nu lutar det åt att byta beläggen, antar att de har blivit "glasade" eller nåt, för så här kasst kan det inte vara tänkt att bettet i frambromsen ska vara :tungan

Någon som köpt bra belägg som passar ER6N 06-08 ABS som inte är Kawasaki original? Verkar som det är olika belägg med/utan ABS, originalbeläggen fram till ABS går lös på över 1200 kr (ca 600 kr/par).

Finns mycket billigare belägg på bla louis.de (som borde vara minst lika bra som originalbeläggen), är dock osäker om de passar ABS-versionen..

Edit: hittade bromsbelägg på louise.de nu för 32 Euro/par som ska passa ABS-versionen och som verkar vara bra, lutar åt dessa...
 
Last edited:

Sevil

Member of the Pink Ladies
Gick med
25 Jun 2011
Ort
Eslöv
Hoj
Kawa ER6-f-11
Blir ägare av en Er6a-f imorgon :D Ska bara försäkra den imorgon innan jag kör dit och hämtar den.. men fasikens vad försäkringar skiljer sig åt. Har en custom hoj idag, betalar 2000 Hel/hel.. hos Svedea för er6an 7000 hel/hel, bilsport mc 12000! :fakta Funderar på att ta halv försäkring året ut iaf,..det är 2 års garanti kvar på hojen. Borde la räcka? Aningens beslutångest! :gnissla
 

stantemo

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Ort
Lund
Hoj
2012, Kawasaki, ER-6N
Blir ägare av en Er6a-f imorgon :D Ska bara försäkra den imorgon innan jag kör dit och hämtar den.. men fasikens vad försäkringar skiljer sig åt. Har en custom hoj idag, betalar 2000 Hel/hel.. hos Svedea för er6an 7000 hel/hel, bilsport mc 12000! :fakta Funderar på att ta halv försäkring året ut iaf,..det är 2 års garanti kvar på hojen. Borde la räcka? Aningens beslutångest! :gnissla

Tar du halv missar du vagnskadeförsäkringen.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Blir ägare av en Er6a-f imorgon :D Ska bara försäkra den imorgon innan jag kör dit och hämtar den.. men fasikens vad försäkringar skiljer sig åt. Har en custom hoj idag, betalar 2000 Hel/hel.. hos Svedea för er6an 7000 hel/hel, bilsport mc 12000! :fakta Funderar på att ta halv försäkring året ut iaf,..det är 2 års garanti kvar på hojen. Borde la räcka? Aningens beslutångest! :gnissla

Jag betalar strax under 4000 för min er6n hos svedea, wtf

Skickat via Tapatalk 2
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Har bytt bromsvätska och rengjort skivorna med Bräkleen, bromsbeläggen har mycket kvar men ändå är bettet uselt fram, så nu lutar det åt att byta beläggen, antar att de har blivit "glasade" eller nåt, för så här kasst kan det inte vara tänkt att bettet i frambromsen ska vara :tungan

Någon som köpt bra belägg som passar ER6N 06-08 ABS som inte är Kawasaki original? Verkar som det är olika belägg med/utan ABS, originalbeläggen fram till ABS går lös på över 1200 kr (ca 600 kr/par).

Finns mycket billigare belägg på bla louis.de (som borde vara minst lika bra som originalbeläggen), är dock osäker om de passar ABS-versionen..

Edit: hittade bromsbelägg på louise.de nu för 32 Euro/par som ska passa ABS-versionen och som verkar vara bra, lutar åt dessa...

Tar handtaget långt in?
Isåfall har jag en lösning som fungerade på en polares hoj ;) .
Tror de är samma belägg till både abs och icke Abs modellen . Prova vesrah belägg eller carbone lorraine sbk 5 för bättre bett vid hård körning :)
Köp inga budget belägg .... Man får vad man betalar för ..oftast
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top