ER6-tråden

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Jag klippte av min bögläpp,på min er6f blev snyggare satte reflexen ovanför skylten, blev riktigt shysht :yoparty
 

Zeeta

Medlem
Gick med
6 Feb 2012
Ort
Åsa
Hoj
Yamaha XT660R -05 (Såld), Kawasaki ER-6N -12 (Såld), Husaberg FE450 -12, Kawasaki Z800 PE -13
Enligt min säljare har det varit översvämning i kawasakis fabrik. Nån som hört samma sak?

Mjo, Enligt min säljare på Johans MC så gällde det enbart den gula modellen.

Beställde själv en vit som jag hoppas dyker upp här innan helgen :tummenupp
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld

Perra82

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2010
Ort
Sollentuna
Hoj
2011, Kawasaki Z1000
Jag köpte täckplattor när jag hade Er6-n från bikersneed. Bra kvalite och så står det inget på dom som det gör på dom från usa (650R). Tog lite tid att få hem men det var det värt.

Orkar inte kolla igenom nästan 500 sidor men är det någon som vet vart jag kan beställa "täckplatorna" som ninja 650r har istället för passagerarhandtagen?
 

Perra82

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2010
Ort
Sollentuna
Hoj
2011, Kawasaki Z1000
Ermax miniundertail med integrerade blinkers. Det vart skitsnyggt! Kolla mina bilder på förra hojen.

Hittade oriHej hopp i stuga! Ska vi ta en bärsa nånstans innan maten?ginal "ninja 650r" täckplattor på ebay så nu till en annan viktig fråga, vad har allt folk för regskyltshållare på sin hoj? Original bögläpp kommer inte att få vara med om en endaste meter efter väg
 

jeppe1990

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2011
Ort
Växjö
Hoj
-16 Aprilia Tuono 1100 Factory
Jaha...

Vart nere hos Mickes Motor nyss och skulle kolla om jag kunde hämta ut min hoj som skulle ha anlänt igår, eller senast idag enligt en säljare.

Den vart inte ens där...
Lagom besviken.

En annan säljare ringer Kawasaki (då säljaren jag hade haft kontakt med hela tiden tydligen var ledig)dom hade ingen aning om vart cykeln var...

Vem skickar något så dyrt utan att ha den blekaste om var produkten befinner sig?
Dessutom så sa min vanliga säljare förra veckan att den var i Nederländerna, vilket gör det hela än mer lustigt.

Låter lustigt i mina öron.


:va
 
Last edited:

Maihak

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Åsa
Hoj
Kawasaki ER-6N-12
Jaha...

Vart nere hos Mickes Motor nyss och skulle kolla om jag kunde hämta ut min hoj som skulle ha anlänt igår, eller senast idag enligt en säljare.

Den vart inte ens där...
Lagom besviken.

En annan säljare ringer Kawasaki (då säljaren jag hade haft kontakt med hela tiden tydligen var ledig)dom hade ingen aning om vart cykeln var...

Vem skickar något så dyrt utan att ha den blekaste om var produkten befinner sig?
Dessutom så sa min vanliga säljare förra veckan att den var i Nederländerna, vilket gör det hela än mer lustigt.

Låter lustigt i mina öron.


:va

Kawas centrallager ligger tydligen i Holland, när jag beställde så skulle det ta 1-2 veckor att ta hem den därifrån,
efter 3 veckor så ifrågasatte jag var min hoj var, men ficket inget svar, 4:e veckan (i måndags) prata jag med säljaren igen och ville veta var den fanns, tyckte också att man borde ha koll på sina transporter/leveranser. Efter lite samtal och letande så visade det sig att den kommit samma dag, så lyckligtvis kan jag hämta den redan nu på lördag.

Dock sa säljaren att det är ett så enormt tryck på 12:an att dom kommer få stora problem att leverera till alla köpare.
Glad att man var ute i god tid även om det känns långt till våren just nu.

Antar att du också lagt handpenning på hojjen, då skulle jag ställa säljaren mot väggen och inte acceptera något annat än att dom tar reda på var den är och komma med ett aktuellt lev-datum.
Tycker det är bedrövligt att man ska behöva tjata på en säljare att göra sitt jobb, tröttmössor !

Hoppas det löser sig för dig :tummenupp
 

Zeeta

Medlem
Gick med
6 Feb 2012
Ort
Åsa
Hoj
Yamaha XT660R -05 (Såld), Kawasaki ER-6N -12 (Såld), Husaberg FE450 -12, Kawasaki Z800 PE -13
Då står hojjen leveransklar hos säljaren, dock saknas nått jädra papper, så dom får inte leverera ut den :fakta:mad::huvet
 

Toxcity

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Honda VTR1000 SP1 - 01
Beställde miN för 2 veckor sen och fick den igår. Både de svarta och gula var tydligen slut nu..
 

jeppe1990

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2011
Ort
Växjö
Hoj
-16 Aprilia Tuono 1100 Factory
Kawas centrallager ligger tydligen i Holland, när jag beställde så skulle det ta 1-2 veckor att ta hem den därifrån,
efter 3 veckor så ifrågasatte jag var min hoj var, men ficket inget svar, 4:e veckan (i måndags) prata jag med säljaren igen och ville veta var den fanns, tyckte också att man borde ha koll på sina transporter/leveranser. Efter lite samtal och letande så visade det sig att den kommit samma dag, så lyckligtvis kan jag hämta den redan nu på lördag.

Dock sa säljaren att det är ett så enormt tryck på 12:an att dom kommer få stora problem att leverera till alla köpare.
Glad att man var ute i god tid även om det känns långt till våren just nu.

Antar att du också lagt handpenning på hojjen, då skulle jag ställa säljaren mot väggen och inte acceptera något annat än att dom tar reda på var den är och komma med ett aktuellt lev-datum.
Tycker det är bedrövligt att man ska behöva tjata på en säljare att göra sitt jobb, tröttmössor !

Hoppas det löser sig för dig :tummenupp

Det stämmer att lagret ligger i Holland, jag beställde min i December!, så jag tycker att jag borde ha fått den med första lastbilen upp till Sverige imo :) :(. Har fått ett nytt datum nu, 27:e och regplåtarna kommer dagen efter så jag kan hämta den då(28:e).

Jo man har fått tjata en heldel, även efter simpel information, tragiskt.

Dags att börja beställa hem lite godis till hojen nu iaf :)
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Fan alltså är sugen på en ER6:a 2006- och framåt. Vad säger ni hojägare om den? ;)
 

dizzy84

Egen titel? :P
Gick med
2 Jan 2008
Ort
Varberg
Hoj
ER6n -06 ABS Svart/Guld
Fan alltså är sugen på en ER6:a 2006- och framåt. Vad säger ni hojägare om den? ;)

Behövs inte sägas så mkt!
Sveriges mest sålda hoj 4 år i rad om jag inte har helt fel!?

Fin karaktär, lättkörd men kompetent!
Det bästa är att jag eventuellt har en till salu om du är intresserad?
Svart med guld ram som inte ens gått 300mil än...

PM om du är intresserad...
 

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Ort
Öst
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
Fan alltså är sugen på en ER6:a 2006- och framåt. Vad säger ni hojägare om den? ;)


Riktigt rolig hoj för de pengarna. Jag har bara varmt o säga om min, den är även till salu. Har en massa godis på.


Är det någon som har kollat försäkring på hojarna iår? Jag skulle precis ställa på min o försäkra för att ta premiärturen men till min förvåning så kostar det det DUBBLA!!! från förra året hos bilsport o mc.... Tycker der är väldigt konstigt. Har ni andra märkt något?
 

jober

Ge mig plusgrader!
Gick med
17 Oct 2011
Ort
Skövde
Hoj
Kawasaki ER-6n
Jag delar din förvåning angående försäkringen. Kommer inte ihåg exakt hur mycket det var i fjol men skillnaden är ju löjligt stor.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top