ER6-tråden

jayzon

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
2003, KTM 625SXC
Tjena!

Är ni som har Er6n nöjda med hojen?
Vad är ni eventuellt missnöjda med!

Har inte hunnit provköra någon ännu, men har läst att den upplevs slö på låga varv. Är det bra klipp i den eller upplever ni den slö?

Mvh / Niklas

Slö på låga varv? Man kan trycka 6an på 3000 varv och få den att gå lite som en HD. Det har du INTE i en radfyra. Ända negativa jag har att säga om hojen är att det är lite vibrationer, sadeln får man lite träsmak av efter 10 mils körning. Annars är det kanonhoj, billig att äga. Drar nästan inge bensin, körde 23 mil på 10 liter! Har en 2008 ER6N, klart bättre än min förra båge. Det var en Suzuki bandit 600, slö på låga varv som bara fan! :)
 

Marmelad

Ny medlem
Gick med
20 May 2009
Ort
Umeå
Hoj
Kawasaki er-6n (25kw)
Har sökt i år och dagar. Finns det någon med "effektkurva" före och efter man har installerat power commander. (med slip-on)

Har ett slip-on nu och tvekar på om det är värt pengarna att installera. Tycker det går ojämnt på lägre varv, har en hel del avgasknallar.
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Har sökt i år och dagar. Finns det någon med "effektkurva" före och efter man har installerat power commander. (med slip-on)

Har ett slip-on nu och tvekar på om det är värt pengarna att installera. Tycker det går ojämnt på lägre varv, har en hel del avgasknallar.

Personligen så tycker inte jag att man monterar ett slipon för effektens skull, snarare för ljudet. Och ER6an kan verkligen sjunga om den får andas lite friare :)
 

Marmelad

Ny medlem
Gick med
20 May 2009
Ort
Umeå
Hoj
Kawasaki er-6n (25kw)
Personligen så tycker inte jag att man monterar ett slipon för effektens skull, snarare för ljudet. Och ER6an kan verkligen sjunga om den får andas lite friare :)

Jag har redan slip-on. Det var enbart för ljudet :) Efter bytet till slip-on så har den börjat gå ojämnt på låga varv. Funderar därför på att skaffa PC.
 

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Hej skaffa pc och lamda eliminator och få den bra mappad på alla trottel positioner samt plugga egr så får du en perfekt gång. Filter behövs inte men ska du skaffa så köp dna. // Jon

Jo jag glömde du får en kraftig ökning i hk och vrid i mellanregistret med pc och en individuell mapp. Tror avamc.se har en graf. // Jon



Har sökt i år och dagar. Finns det någon med "effektkurva" före och efter man har installerat power commander. (med slip-on)

Har ett slip-on nu och tvekar på om det är värt pengarna att installera. Tycker det går ojämnt på lägre varv, har en hel del avgasknallar.
 
Last edited:

Marmelad

Ny medlem
Gick med
20 May 2009
Ort
Umeå
Hoj
Kawasaki er-6n (25kw)
Tack för givande svar jon!
Enligt grafen så verkar ökningen vara enorm. Blir nog att installera PC och mappa hojen.

producttext14_center.jpg

"KAWASAKI ER6 21hk/49% ÖKNING VID 7500RPM FRÅN STANDARD – LEOVINCE SLIP-ON, PCIII OCH MAPPNING"
 

perlan_

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Delsbo
Hoj
Kawasaki er 6
Tja jag har precis köpt en er6 :D sjukt nöjd!
Men jag vill ha andra speglar. någon som har provat några andra som är snygga och passar in till hojen?
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
ja det tror jag att det va :D
Sätt och letade andra speglar tror att jag har hittat andra nu.
fick du till det med styret?
Tack så mycket :D

Jag försjutton, var iväg och lämnade in framhjulet för däckbyte idag, hoppas det blir bra :)

Vet att det ska finnas Kawa original sportspeglar, som ser jäkligt bra ut :)
 

perlan_

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Delsbo
Hoj
Kawasaki er 6
Jag försjutton, var iväg och lämnade in framhjulet för däckbyte idag, hoppas det blir bra :)

Vet att det ska finnas Kawa original sportspeglar, som ser jäkligt bra ut :)

på dom nyare är dom snygg har jag för mig. men vart fan hittar jag sånna? :p
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Tråden är massiv!

Därför hittar jag bannemig inte verkstadshandboken till ER-6n -2007, kan någon mejla över den?
 

Gunsmoke

Framgång kostar på!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Pajala
Hoj
KTM 525exc -05
hoppas man får vara med här fast man har en "ynka" 500 (er-5 97-).

tänkte till att byta svinglager på den och i haynes boken påstår dem att man behöver en expanderande hammare (förs in i svingen för att sedan expandera och suga tag i lagerbanan/röret och sen ska man då kunna vålda ut lagerbanan/röret) för att kunna få ut lager (pinnlager) och lager bana.
Behövs denna speciella hammare då det står att om man inte har en ska man lämna till verkstad!
Nån som gjort denna operation?

tack på förhand! :D
 

Alter ego

Busgrabb
Gick med
15 Jul 2009
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Monster 1100 -09
Tjena!

Är ni som har Er6n nöjda med hojen?
Vad är ni eventuellt missnöjda med!

Har inte hunnit provköra någon ännu, men har läst att den upplevs slö på låga varv. Är det bra klipp i den eller upplever ni den slö?

Mvh / Niklas

Tankmätaren är missvisande och halvljuset får bilister att signalera för helljuskörning (ganska irriterande faktiskt). Förutom dom små detaljerna så är det en kanonhoj för sin storlek. Gött ljud och lika lättkörd som den är billig på driftkostnaden. Och nej - den är inte "slö". ;p

...men ingen vill köpa den av mig :( Är 47K verkligen för mycket för en -09 i kanonskick med snart 900 mil på mätaren?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top