ER6-tråden

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Ort
Falun
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Din Er6:a lär ju se helt grym ut nu! :) :yoparty

/Jonas

Den duger:) ...skall ta några bilder bara man får :arsele ur vagnen :D
Har nu bytt allt som jag tycker skall bytas....kanske att man ska sätta på miniblinkers men jag tyckte att miniplåthållaren passade bra med original.
 

ricky

Hårdrockare..............
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Nacka
Hoj
Kawa Z1000 08
GPR system

Nån som har GPR system på sin hoj??
Tänkte om de vart nån skilland efter byte från orginal, har inte kört med orginal satte på pipan direkt.. Låter otroligt bra men nu börjar jag tycka de låter lite högt, får en del onda blickar när man köre i stan...
 
Last edited:

franka

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
norrköping
Hoj
ER6N
Nån som har GPR system på sin hoj??
Tänkte om de vart nån skilland efter byte från orginal, har inte kört med orginal satte på pipan direkt.. Låter otroligt bra men nu börjar jag tycka de låter lite högt, får en del onda blickar när man köre i stan...


Onda? Man får ju bara "Fan va ballt det låter, sånt ljud skulle jag med vilja ha" blickar!! :yoparty :D
 

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Gangsterborg
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
Nån som har GPR system på sin hoj??
Tänkte om de vart nån skilland efter byte från orginal, har inte kört med orginal satte på pipan direkt.. Låter otroligt bra men nu börjar jag tycka de låter lite högt, får en del onda blickar när man köre i stan...


lite onda blickar får en inte att sätta på orginal.. får många goda blickar också hehe
 

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Först vill jag tacka BreakOut för tipset med Sulas Mc i Strängnäs, dom var såpass trevliga att prata med så jag beställde en er6:a. :D

Det ska bli så grymt roligt att få åka lite hoj igen och mer aktivt vara med i denna vad det verkar "kunniga och hjälpsamma" tråden.

Så tills nästa gång :yoparty ROCK ON
 

Fruducati

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2007
Ort
norra delen av huvudstan
Hoj
Ducati, Multistrada 1100, -08
Först vill jag tacka BreakOut för tipset med Sulas Mc i Strängnäs, dom var såpass trevliga att prata med så jag beställde en er6:a. :D

Det ska bli så grymt roligt att få åka lite hoj igen och mer aktivt vara med i denna vad det verkar "kunniga och hjälpsamma" tråden.

Så tills nästa gång :yoparty ROCK ON


Då passar jag på att gratulera dig till ett bra val.... :tummenupp
 

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Nån som har GPR system på sin hoj??
Tänkte om de vart nån skilland efter byte från orginal, har inte kört med orginal satte på pipan direkt.. Låter otroligt bra men nu börjar jag tycka de låter lite högt, får en del onda blickar när man köre i stan...

Har också GPR systemet på min hoj, men som dig burken på direkt från försäljaren, håller med om att man får några onda, men d glömmer man fort.. D är riktigt skönt ljud, man får väll bara tänka på att hålla igen lite när man är i alltför tätbebyggt område :tungan men det är ju så skönt att höra ljudet studsa mellan husväggarna eller i viadukter/tunnlar hehehe..
 

nusse man

Ny medlem
Gick med
17 May 2007
Ort
sthlm
Hoj
er6
jag funderar på att sätta på efektsystem på min er:6.
Då e min fråga blir det märkbar efektskilnad om man bara byter eller ska man mappa den oxå?
Så var det oxå är det någon som har power comander monterad? var det värt pengarna för jag tycker att det skulle vara roligt mad lite mera pullver i motorn!!!!
 

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Gangsterborg
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
jag funderar på att sätta på efektsystem på min er:6.
Då e min fråga blir det märkbar efektskilnad om man bara byter eller ska man mappa den oxå?
Så var det oxå är det någon som har power comander monterad? var det värt pengarna för jag tycker att det skulle vara roligt mad lite mera pullver i motorn!!!!

slipon är ett måste! du får goare ljud vilket e det nästan alla köpare slipon för sen effekten ökar bara lite 2-4 hk kan ja tänka mig...?:tummenupp men sen när det gäller powercommander har ja me ställt den frågan men det verkar som ingen har det?:va
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Först vill jag tacka BreakOut för tipset med Sulas Mc i Strängnäs, dom var såpass trevliga att prata med så jag beställde en er6:a. :D

Lite OT, men jag minns när Sula höll till i Skärplinge och sålde Laverda. Det hände både en och flera gånger att man svängde förbi en lördagkväll för att köpa nån reservdel. Då blev det alltid fika i tv-soffan med hela Sulas familj, även om vi kom ner ett helt gäng. Det tog alltid ett par timmar, även om man bara skulle ha en packning eller så. Sula hade alltid mycket att berätta.... Otroligt trevlig kille, och hans fru var (är) precis lika gästfri.. Riktiga entusiaster båda två.
 

HIF

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2007
Ort
HBG
Hoj
Kawasaki ER6-F
Så då har även jag beställt en svart f-07 med massa godis som tillbehör. Blev kär i den vid första ögonblicket=)
 

-SuperRetard-

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Växjö
Hoj
z1000

nusse man

Ny medlem
Gick med
17 May 2007
Ort
sthlm
Hoj
er6
slipon är ett måste! du får goare ljud vilket e det nästan alla köpare slipon för sen effekten ökar bara lite 2-4 hk kan ja tänka mig...?:tummenupp men sen när det gäller powercommander har ja me ställt den frågan men det verkar som ingen har det?:va

vad är egentligen slipon:va :va jag har inte så mkt koll på tillbehör till mc.
vad finns det annars o välja mellan???
Jag kollade upp vad det skulle kosta att montera powercommander+mappning
ca 5000:- ganska dyrt.
 

jodge

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2007
Ort
Kinna
Hoj
ER6 N ABS -07
Sommarbilder

Kawasakin på grönbete!
(trivs inte så bra på gräs som på väg)
 

Bifogat

  • modifierad2.jpg
    modifierad2.jpg
    114.2 KB · Visningar: 190
  • modifierad3.jpg
    modifierad3.jpg
    106.3 KB · Visningar: 147
  • modifierad4.jpg
    modifierad4.jpg
    92.1 KB · Visningar: 190
  • modifierad5.jpg
    modifierad5.jpg
    137.6 KB · Visningar: 170

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Gangsterborg
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
vad är egentligen slipon:va :va jag har inte så mkt koll på tillbehör till mc.
vad finns det annars o välja mellan???
Jag kollade upp vad det skulle kosta att montera powercommander+mappning
ca 5000:- ganska dyrt.


slipon är slut burken på avgassystemet.. ja har tex ett leovince på min och är helnöjd med både utseende o ljud.. 5000 är inte så himla dyrt med tanke på att ett slipon kostar ca 3500 kr.. allt e relativt:D
 

cc_rider

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Svedala
Hoj
Kawasaki Er6n
Köpte Arrow carbon. i förra veckan. betalade 4500.. prutade ner det 1200. =)

Gött ljud, tror mig känna av lite mer kräm på höga varv...?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top