ER6-tråden

Montana

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
RasRas
hejhej..

Det är faktiskt bara bromssystemet som skall kollas, fick en utskrift på deras service intervaller/åtgärder på just er6-n... :tungan jaja nu förtiden är det ju riktig service var 600:e mil på 636´an :huvet

Enligt mitt sevice kvitto så har dem kontrollerat ganska mycket mer och det är väll inget jag direkt klagar över när man ändå lämnar in den men jag tycker det låter lite små konstigt att dem bara skulle kolla bromsar på en service :va
 
Last edited:

Flizan

Lille snigeln i Katrineholms SH Klubb
Gick med
20 May 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Kawasaki ER-6f
Jag har köpt en ny ER-6f i lördags och väntar på leverans, hoppas jag valt rätt:) Någon som har tips på bra försäkringsbolag? Tjej 24 år!
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Ahh..so sorry ...intre lätt när man läser / skriver efter en whiskey på kvällen :tungan
Btw: Varför inte ett Renthal då ?

Jag vill gärna ha Renthal-styre eftersom de har snygga fågelpinnar (tvärpinnen) och det vill jag ha (Rizoma har inte det). Men jag har kollat en massa Renthal-styren, inklusive styren gjorda för 80cc crossar och de är fortfarande för breda i mitten så jag är skeptisk till att vajrar och kablar ska räcka.

Vet att Rizoma-styret fungerar men jag vill inte ha det för att det saknar fågelpinne och tyvärr anger de inte alla mått. Hoppas att någon som använder Renthal här vet exakt vilket styre de har på. Renthal har alltså runt 25 olika styren med olika mått.
 

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Ort
Falun
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Jag vill gärna ha Renthal-styre eftersom de har snygga fågelpinnar (tvärpinnen) och det vill jag ha (Rizoma har inte det). Men jag har kollat en massa Renthal-styren, inklusive styren gjorda för 80cc crossar och de är fortfarande för breda i mitten så jag är skeptisk till att vajrar och kablar ska räcka.

Vet att Rizoma-styret fungerar men jag vill inte ha det för att det saknar fågelpinne och tyvärr anger de inte alla mått. Hoppas att någon som använder Renthal här vet exakt vilket styre de har på. Renthal har alltså runt 25 olika styren med olika mått.

Grymt läcker Honda du har :tummenupp ......Hur mycket får man ge för en sån och kör du nån serie eller är det bara kärlek på bana ?
 

lundqvistm

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2007
Ort
Umeå
Hoj
kawasaki er6-f
Jag har köpt en ny ER-6f i lördags och väntar på leverans, hoppas jag valt rätt:) Någon som har tips på bra försäkringsbolag? Tjej 24 år!

Jag var och hämtade min i fredags. Valde bas på bilsport-mc första året, eftersom det ändå är fri vagnskada. Byter nog till tjejförsäkring nästa år eftersom det blir stor skillnad i priset då.
 

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Skurup
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Det verkar ju som Kawa har gjort en reptilgrön variant också. Frågan är om den bara är tillgänglig utomlands eller om det är någon expofärg? oavsett, TA HIT DEN NU:tummenupp

981aa2581edfebf9b.jpg
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Det verkar ju som Kawa har gjort en reptilgrön variant också. Frågan är om den bara är tillgänglig utomlands eller om det är någon expofärg? oavsett, TA HIT DEN NU:tummenupp

Det där är en gul -06:a, bara att ljuset på mässor gör att färger blir konstiga ibland. Freddy Papunen har dock en ER6 omlackad till Ninja-grön.
 

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Skurup
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Haha det var det jävligaste:tungan Iofs skönt att veta att det inte finns en grön att lägga fingrarna på. Förresten så är dom orange slut hos Kawasaki Sverige så har ni planer på en orange så är det att hoppas att någon ÅF har i lager.
 

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Ort
Falun
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Haha det var det jävligaste:tungan Iofs skönt att veta att det inte finns en grön att lägga fingrarna på. Förresten så är dom orange slut hos Kawasaki Sverige så har ni planer på en orange så är det att hoppas att någon ÅF har i lager.

Tror jag det....fler än mig som har god smak :hihi
 

Popolex

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Malmö
Hoj
Er-6f abs -07
Jadu, blir inte heller klok på det där klippet.....bilden säger en sak men ljudet en annan. En sak är säker och det är att nån misshandlar varvstoppet......:mad:

Kolla diskussionen nedanför klippet, dom analyserar videon och kommer fram till att den är fake;).
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top