Hur fort går era 125:or?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
DP skrev:
2048575 philsson in da house:
är det inga moderna 125or som har en digital mätt hastighetsmätare?


DP says: 06 RS125 har inte bara digital visning utan även digital givare...

Ps. Mäta med GPS är inte så exakt som man kan tro, finns en viss fördröjning i GPS som gör den ganska oexakt. Ds.
Om hastighetsmätaren på en RS räknas vara missvisande med så mycket som 10km/h så tvivlade jag starkt på att den hade någon sorts digital mätning och om så var fallet så gick den tydligen inte kalibrera. En skillnad i hjulomkrets för slitet däck på över 5% det är ju helt ologiskt. Men jag vet inte vad du har för tankar gällande ämnet. Sen är det faktiskt ingen självklarhet att RS har elektronisk givare.
 

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Mosta Hill Sweden
Hoj
har 2 hjul
philsson in da house:
Sen är det faktiskt ingen självklarhet att RS har elektronisk givare.


Nu är det så att RS 125 06'orna har helt elektroinsk hastighetsmätning, samma panel & givare som på 650 Strada så från ochmed iår så kan man lita på hastigheten på dom, klart att ett slitet hjul kan göra skillnad så om du är ute efter 100% så är det nog bara Polisen som har det....

DP says: Fattar inte 100% vad du skriver i ditt inlägg men hoppas jag svarat på RS125 frågan...
 

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Våmhus
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
aprilian runt 125km.h =) men nu har jag köpt en rörlig avgasport så :tummenupp
nsr har jag varit uppe i 135km.h i år.. borde gå snabbare fick lov att bromsa pga is :hihi
MVH Tomas
 

PEPPO!

Soon to be a man
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia RS125 Tuono -04
Min gör nästan 170 mätarfart.. Vad det betyder i verkligheten vet jag inte men runt 155-160 skulle jag tippa :)
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
PEPPO! skrev:
2049614 Min gör nästan 170 mätarfart.. Vad det betyder i verkligheten vet jag inte men runt 155-160 skulle jag tippa :)

Men hur har i fått reda på det här? Har alla kört på bana eller. :tuttar

För ingen på sh gör väll något olagligt. :D
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Jag har elektronisk givare på min :yoparty
Sitter en liten magnet i bromsskivan.

Körde med cykeldator ett tag men (självklart) fick jag exakt samma hastighet :gnissla
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
-Rosen- skrev:
2048950 jag tror att vi har exakt samma mätare det är typ en liten display med typ en kupol över där det står diametern för 17" och 21"
Här har du en bild på min display.
EDIT: länkar istället, tog upp hela skärmen. :gnissla
bild
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
philsson skrev:
2049834 cykeldatorn eller instrumentet? :va Har du ingen CE godkänd KTM originalistrumentering? :confused:
detta är det enda jag har i instrument väg
50314065.jpg
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
prulle skrev:
2049634 Men hur har i fått reda på det här? Har alla kört på bana eller. :tuttar

För ingen på sh gör väll något olagligt. :D

Autobahn :hihi
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
-Rosen- skrev:
2049861 detta är det enda jag har i instrument väg
50314065.jpg
Detdär är också en utav KTMs originalinstrumenteringar. Det är nåt konstigt ihopplock som inte går att köpa löst av sigma utan såldes enbart i sammarbete med KTM, synd iom att den är CE godkänd.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
philsson skrev:
2049947 Detdär är också en utav KTMs originalinstrumenteringar. Det är nåt konstigt ihopplock som inte går att köpa löst av sigma utan såldes enbart i sammarbete med KTM, synd iom att den är CE godkänd.
okej det visste jag inte, den är jäkligt nice iallafall. det är bara tråkigt att inga cykeldatorer kommer ihåg hur långt hojen har gått (efter t.ex batteribyte).
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
-Rosen- skrev:
2049989 okej det visste jag inte, den är jäkligt nice iallafall. det är bara tråkigt att inga cykeldatorer kommer ihåg hur långt hojen har gått (efter t.ex batteribyte).
Är det inte så att just den cykeldatorn lagrade en tripp och en tot tripp som inte var nollställbar ens vid batteribyte? Samma gällande timräknaren, men jag kanske har fel? :confused: Det är ju ett krav ifrån bilprovningen dessutom.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
philsson skrev:
2050012 Är det inte så att just den cykeldatorn lagrade en tripp och en tot tripp som inte var nollställbar ens vid batteribyte? Samma gällande timräknaren, men jag kanske har fel? :confused: Det är ju ett krav ifrån bilprovningen dessutom.
när jag bytade batteri så nollställdes den iallafall och bad mig slå in vad det stod innan
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top