Hur fort går era 125:or?

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Jo uppmätt sträcka och stoppur är ju säkert. Polisen använder det från Helikoptern. 160 km/h med en NSR är ju ungefär vad Tidningen fick (158km/h)
Att däremot lita på hastighetsmätaren eller ligga efter med en bil är inte lika säkert. Mc:n har garanterat glädjemätare och bilen kan ha det också.
Vi kan väl försöka att vara lite seriösa Typ Rosen:s mätning från racebana eller en noggrann klockning på uppmätt sträcka, och inte bara skriva att "min gör 172 knyck" PS. helikoptermärkena är det 500 m mellan. 15 sekunder ger 120 km/h Ds :) Vi får väl ta och kolla i sommar på nån träff. Ta med måttband och stoppur. :D
 

Rg 125

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Södermanland
Hoj
rg125
Min rg 125 gjorde 155km/h, med uppborrad cylinder, ostrypt. antagligen så visar särkert mätaren något över
 

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Orsa
Hoj
Aprilia Tuono -07
stoooffe skrev:
2047447 Tog du åt dig? Jag menade inte dig, men du kanske tycker att du är dum? :pannkyss

Orka att du spammar sönder överallt?

:rolleyes:


Pressade väl upp min i 145 med nypt cylinder...

Kommer nog gå som en raket nu. Kan tänka mig att det varvar ur vid 155-160 på mätaren :)
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
flexbert skrev:
2047467 Orka att du spammar sönder överallt?

:rolleyes:


Pressade väl upp min i 145 med nypt cylinder...

Kommer nog gå som en raket nu. Kan tänka mig att det varvar ur vid 155-160 på mätaren :)


Det var ämnat till en annan person som skrev innan i tråden och han vet att det var han jag menade. ;)


On-topic

Jag har varit uppe i 160 med min RS, kan kanske pressa lite till men man vill ju inte drabbas av motorhaveri. :gnissla

Edit: Mätarfart såklart.

Edit2: Det rimmade. *fniZz*
 

Rg 125

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Södermanland
Hoj
rg125
det är nog så att mätarna stämmer bra till ungefär hundra sen börjar dom ljuga mer och mer. Hade en kompis med en trimmad scooter moppe med 70cc m.m. hans mätare visade 125km/h nbär man i verkligheten enligt min mätare var uppe i 110km/h.
Cykel-dator kanske är mer exakt?
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
NiklasL skrev:
2047289 Jo uppmätt sträcka och stoppur är ju säkert. Polisen använder det från Helikoptern. 160 km/h med en NSR är ju ungefär vad Tidningen fick (158km/h)
Att däremot lita på hastighetsmätaren eller ligga efter med en bil är inte lika säkert. Mc:n har garanterat glädjemätare och bilen kan ha det också.
Vi kan väl försöka att vara lite seriösa Typ Rosen:s mätning från racebana eller en noggrann klockning på uppmätt sträcka, och inte bara skriva att "min gör 172 knyck" PS. helikoptermärkena är det 500 m mellan. 15 sekunder ger 120 km/h Ds :) Vi får väl ta och kolla i sommar på nån träff. Ta med måttband och stoppur. :D

Gps e de okey?
Vi hade en gps förut men kartorna va gay men följande resutat fick jag när jag testa diverse saker med den.

Moppe äcklet: mätaren: Förbi markeringen för 80 och låg mot kanten gps:103
Bilen: mätarn 110 gps:98
Farsans mc mätarn:140 gps:135
crmen:Mätarn:147 enligt farsans mc mättare 144. (borde va runt 140 då.)
båten: 75 :tungan

SÅ mätarn kan man ta å skicka. Dock är de mysko att moppe mätarn inte visa mer fel.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
stoooffe skrev:
2047408 "Du" är dum i hyvee. :mad:


: rolleyes fniZz
om du menar mig så kan du känna dig varnad :mad:

eller inte eftersom det var jag som la upp bollen :rolleyes:

EDIT: jag såg inte ens det vita i texten :rofl
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Ja kom upp i 115 me polare på och då var den strypt. Får se vilken skillnad det blir me trimmet :hihi
 

MotoX

Våga våga
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
Min Cagiva mito ev urpluggad har ja fått upp i 180 på mätarn. är väl 160-170 verkliga antar ja, vet ej va ja har för drev. tror det är orginal men vet inte va dom har orginal. (min är 6 växlad)
 

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
mitt rekord 150på mätaren(i nedförsbacke)
Hoppas på att den går snabbare nu (nytt bakhjul plus framdrev...)
 
Last edited:

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Mr Helmut skrev:
2045629 läser fysik B och breddning... ska du ha hjälp:D

---------------------------------------
Svårt å tro en cross gör 170

Aprilian (gjorde) väll 165-170 helt orginal sen bytte jag från 42 bakdrev till 36 och den varvade ur så fint då också. Borde väll närma sig 200:3freak


Nää, nu håller vi på med el och sånt skit. Tur att det finns puckon i klassen så man inte behöver jobba arslet av sig.
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Alla ni som mäter mot bilar.
Bilar visar också rätt så mycket fel.

Kan ju han som mätte med gps med intyga.

Min dt gjorde bra dagar 135 enligt mätaren.
Skulle väll tippa på max 125 ärliga.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
är det inga moderna 125or som har en digital mätt hastighetsmätare? På min husaberg kan man ställa in hjulomkretsen exakt och den räknar då ut som en cykeldator hur snabbt man kör genom att dela sträckan på tiden. På så vis får man en nästan 100 procentig mätning, beroende då förståss på hur noga man varit med att mäta upp omkretsen.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
philsson skrev:
2048216 är det inga moderna 125or som har en digital mätt hastighetsmätare? På min husaberg kan man ställa in hjulomkretsen exakt och den räknar då ut som en cykeldator hur snabbt man kör genom att dela sträckan på tiden. På så vis får man en nästan 100 procentig mätning, beroende då förståss på hur noga man varit med att mäta upp omkretsen.
Jag har snart :tungan Så jag tänker mäta omkretsen riktigt ordentligt.
 

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Mosta Hill Sweden
Hoj
har 2 hjul
philsson in da house:
är det inga moderna 125or som har en digital mätt hastighetsmätare?


DP says: 06 RS125 har inte bara digital visning utan även digital givare...

Ps. Mäta med GPS är inte så exakt som man kan tro, finns en viss fördröjning i GPS som gör den ganska oexakt. Ds.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
philsson skrev:
2048216 är det inga moderna 125or som har en digital mätt hastighetsmätare? På min husaberg kan man ställa in hjulomkretsen exakt och den räknar då ut som en cykeldator hur snabbt man kör genom att dela sträckan på tiden. På så vis får man en nästan 100 procentig mätning, beroende då förståss på hur noga man varit med att mäta upp omkretsen.
jag tror att vi har exakt samma mätare det är typ en liten display med typ en kupol över där det står diametern för 17" och 21"
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top