ZX-6R-tråden

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Detta är den billigaste japanska 600:an från årsmodell 2009 och framåt på blocket just nu, en gsxr 600 2009 för 55K

Är alla 600 kraschade eller ahha... måste vara fantasipriser vi får se i slutet av säsongen...

https://www.blocket.se/jamtland/Gsxr_600_74608038.htm?ca=23_2&w=3

Jag tycker det har varit så hela året. Jag letar lite efter någon gammal häck att ha o puttra runt på, tänkte något sånt där besiktigat 2 år framåt som bara går framåt ungefär, men ska motorn fungera så kostar de 15000+, för gammalt 80tals junk. Sånt man köpte o sålde för 3-5000 för något år sedan, då priset mest berodde på när man fyllde på olja eller smorde kedjan sist....
 

Duke0

Medlem
Gick med
22 May 2003
Ort
Söderköping
Hoj
2012 ZX6R, 2007 ZX6R
Det finns ju nästan inga 600 750 supersporthojar (CBR, GSXR ZX6R R6 mfl ) mellan 2009 och fram till 2017 och nu när det verkar vara lite av en mc boom igen.
En ny 2017 600cc kostar ju egentligen 120 000 -140 000kr, att en mkt fin av exakt samma modell och utförande kostar mindre hälften av det är väl inget konstigt kan tyckas.
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Det finns ju nästan inga 600 750 supersporthojar (CBR, GSXR ZX6R R6 mfl ) mellan 2009 och fram till 2017 och nu när det verkar vara lite av en mc boom igen.
En ny 2017 600cc kostar ju egentligen 120 000 -140 000kr, att en mkt fin av exakt samma modell och utförande kostar mindre hälften av det är väl inget konstigt kan tyckas.

2012 köpte jag en daytona 675 -10 för 75000. Att man idag, 5 år senare, förväntas punga upp 60k för en hoj som gått dubbelt så långt, och inte har några garantier kvar vilket min då hade i ett år till, tycker jag är lite snett. Eller en numera 8 år gammal Zx6 för 69900, med 2800 mil på mätaren och dessutom fel årsmodell angiven... än värre tycker jag det blir när man vill ha 35000 för en 18 år gammal hoj. Prismässigt ligger en Skoda fabia lämpligt nära i nypris, det är få som räknar med att få ut mer än 15 för sin 18 år gamla fabia...
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
2012 köpte jag en daytona 675 -10 för 75000. Att man idag, 5 år senare, förväntas punga upp 60k för en hoj som gått dubbelt så långt, och inte har några garantier kvar vilket min då hade i ett år till, tycker jag är lite snett. Eller en numera 8 år gammal Zx6 för 69900, med 2800 mil på mätaren och dessutom fel årsmodell angiven... än värre tycker jag det blir när man vill ha 35000 för en 18 år gammal hoj. Prismässigt ligger en Skoda fabia lämpligt nära i nypris, det är få som räknar med att få ut mer än 15 för sin 18 år gamla fabia...

Fast problemet med Trajjor å då spec d675 är att de knappt har något andrahandsvärde överhuvudtaget här i sverige. köpte min -10(utagen 11)för 74 sålde den för 54 ett år senare... Japsare verkar ha mycket bättre andrahandsvärde i Sverige.
 

Dalener6

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2015
Ort
Solna
Hoj
2007, Kawasaki, er6n
Tjena, är kanske inne på att köpa en Zx6-r 2006a. Är det någon som kan uttala sig hur den är för 'långa' personer? Jag är 188cm.. någon som vill dela med sig? :va
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Det du kan alltid göra är ju köpa clipons och justerbara fotpinnesats för att förbättra sittställning:tummenupp jag är 178 så nästan alla hojar passar mig perfekt. Men jag har oftast bytt ut fotpinnar eller handtagen för att göra hojen mer skonsamt för min grymma fysik.
 

Dalener6

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2015
Ort
Solna
Hoj
2007, Kawasaki, er6n
Tjaba! Har skaffat mig en Zx6r 2006. Fin hoj! Är det någon som kan tipsa om en rear hugger? Satt inte på original märkte jag och vore trevligt att ha en.
 

RikardORMZ

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2013
Ort
Norrköping
Hoj
RMZ 450 2006
Tja! Jag tänkte höra mer er erfarna rävar ifall man bör vara orolig över eventuellt blivande köp av en zx6r 636 2003. Den saknar servicebok och så men tidigare ägare har servat och bytt allt själv. Den ska enligt transportstyrelsen vara importerad. Men den är besiktigad och fungerar utan problem. Mvh

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Tja! Jag tänkte höra mer er erfarna rävar ifall man bör vara orolig över eventuellt blivande köp av en zx6r 636 2003. Den saknar servicebok och så men tidigare ägare har servat och bytt allt själv. Den ska enligt transportstyrelsen vara importerad. Men den är besiktigad och fungerar utan problem. Mvh

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Hittar du någon som servar en 15 år gammal hoj på märkesverkstad för att få stämplar i boken så köp en lott. Kolla det gamla vanliga bara, lager, missljud, drivpaket etc.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det finns faktiskt folk som lämnar äldre hojar än så på märkesverkstaden för regelbunden service.

När jag servar själv drar jag ut serviceprotokoll och följer det samt fyller i och skriver under. Dels för min egen del, dels med tanke på ev framtida ägare som absolut uppskattar dokumentation av sådant slag.


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
 

LukBif

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2008
Ort
Mora
Hoj
Honda 750
Halloj, nyligen skaffat hojj igen efter några år utan.
Blev en zx6r 95a, har bökat och haft mig med diverse bekymmer ifrån tidigare ägare.
Sitter ett dyno jet kitt och kn luft filter samt ett acra system på den.
Funderar lite på gången på den när man åker så upplevs den som svag på varv mellan 3-6k för att sedan vakna upp ordentligt efter 7k.
Jag upplever det som att motorn inte orkar acca på för hög växel när man ligger på 5k varv.
Skall det vara så på dessa cyklar eller har jag något mera bekymmer att bena ut?
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Det här ska tydligen vara 2021, vad säger expertpanelen om färgkombinationen?
Tycker den vit/röda kåpan ser ut som man satt dit från en annan hoj.
zx6r-2021.jpg
 

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Ort
Tibro
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
Halloj, nyligen skaffat hojj igen efter några år utan.
Blev en zx6r 95a, har bökat och haft mig med diverse bekymmer ifrån tidigare ägare.
Sitter ett dyno jet kitt och kn luft filter samt ett acra system på den.
Funderar lite på gången på den när man åker så upplevs den som svag på varv mellan 3-6k för att sedan vakna upp ordentligt efter 7k.
Jag upplever det som att motorn inte orkar acca på för hög växel när man ligger på 5k varv.
Skall det vara så på dessa cyklar eller har jag något mera bekymmer att bena ut?
Är det inställt kitet eller bara iskruvat?
jag skulle rekommendera dig ta kontakt med en anläggning som har en bänk så får du svart på vitt och inställt.
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Läst att nästa årsmodell är EU5 godkänd och kommer till Europa och UK. Någon som vet om Sverige?
Japp, som jag har tolkat det kommer den till Sverige 2024.
 

gurkburk

Medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Linköping
Hoj
Aprilia RS 660
Japp, som jag har tolkat det kommer den till Sverige 2024.
Pris från 137. Zx-4rr från 92. Kanske ska ska sluta vänta på en R9 som aldrig kommer.

600-sport på väg tillbaka?
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top